Na Hockenheimu bylo BMW až třetím nejsilnějším výrobcem - Mercedes i Audi zažily lepší víkend a na trati měly lepší časy. Je problémem kvalifikace?
BMW v DTM v sezoně 2015 hraje až třetí housle - alespoň to tak vypadá po prvním závodním víkendu na Hockenheimringu. Oba zdejší závody vyhrálo Audi, Mercedes zaznamenal trojnásobné podium. BMW naproti tomu získalo jen body a do bojů na čele nepromlouvalo. Timo Glock (M-TEK) teď přiznává: "Trošku zaostáváme."
"Audi je o jasný kus vpředu," přiznává Němec. Jeho názor sdílí i jeho značkový kolega a loňský mistr, Marco Wittmann (RBM): "Na Hockenheimu na suché trati trošku chyběla rychlost. Konkurence je aktuálně prostě o trošku rychlejší." U BMW už zřejmě také tuší, kde ztrácejí nejvíc - kvalifikace. "V sobotu jsme nebyli dost dobří. Musíme se zaměřit na výkon v kvalifikaci," připouští Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport. Se svým šéfem souhlasí i Timo: "Nepovedlo se nám dostat absolutně vše z čerstvé sady. Limitovala nás přilnavost. Musíme tomu přijít 'na kloub'. Kdybychom měli lepší výchozí pozice, dařilo by se nám v závodech také lépe." Augusto Farfus (RBM) ale trvá na tom, že se nesmí jen tak vzdát: "Sezona je ještě dlouhá. Máme před sebou ještě 16 závodů. Ještě se toho může stát hodně. Ale musíme přidat, abychom se dotáhli na špici." BMW bude mít šanci na odvetu na konci tohoto měsíce, kdy se pojede na Lausitzringu.S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?