Na Hockenheimu bylo BMW až třetím nejsilnějším výrobcem - Mercedes i Audi zažily lepší víkend a na trati měly lepší časy. Je problémem kvalifikace?
BMW v DTM v sezoně 2015 hraje až třetí housle - alespoň to tak vypadá po prvním závodním víkendu na Hockenheimringu. Oba zdejší závody vyhrálo Audi, Mercedes zaznamenal trojnásobné podium. BMW naproti tomu získalo jen body a do bojů na čele nepromlouvalo. Timo Glock (M-TEK) teď přiznává: "Trošku zaostáváme."
"Audi je o jasný kus vpředu," přiznává Němec. Jeho názor sdílí i jeho značkový kolega a loňský mistr, Marco Wittmann (RBM): "Na Hockenheimu na suché trati trošku chyběla rychlost. Konkurence je aktuálně prostě o trošku rychlejší." U BMW už zřejmě také tuší, kde ztrácejí nejvíc - kvalifikace. "V sobotu jsme nebyli dost dobří. Musíme se zaměřit na výkon v kvalifikaci," připouští Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport. Se svým šéfem souhlasí i Timo: "Nepovedlo se nám dostat absolutně vše z čerstvé sady. Limitovala nás přilnavost. Musíme tomu přijít 'na kloub'. Kdybychom měli lepší výchozí pozice, dařilo by se nám v závodech také lépe." Augusto Farfus (RBM) ale trvá na tom, že se nesmí jen tak vzdát: "Sezona je ještě dlouhá. Máme před sebou ještě 16 závodů. Ještě se toho může stát hodně. Ale musíme přidat, abychom se dotáhli na špici." BMW bude mít šanci na odvetu na konci tohoto měsíce, kdy se pojede na Lausitzringu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?