Na Hockenheimu bylo BMW až třetím nejsilnějším výrobcem - Mercedes i Audi zažily lepší víkend a na trati měly lepší časy. Je problémem kvalifikace?
BMW v DTM v sezoně 2015 hraje až třetí housle - alespoň to tak vypadá po prvním závodním víkendu na Hockenheimringu. Oba zdejší závody vyhrálo Audi, Mercedes zaznamenal trojnásobné podium. BMW naproti tomu získalo jen body a do bojů na čele nepromlouvalo. Timo Glock (M-TEK) teď přiznává: "Trošku zaostáváme."
"Audi je o jasný kus vpředu," přiznává Němec. Jeho názor sdílí i jeho značkový kolega a loňský mistr, Marco Wittmann (RBM): "Na Hockenheimu na suché trati trošku chyběla rychlost. Konkurence je aktuálně prostě o trošku rychlejší." U BMW už zřejmě také tuší, kde ztrácejí nejvíc - kvalifikace. "V sobotu jsme nebyli dost dobří. Musíme se zaměřit na výkon v kvalifikaci," připouští Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport. Se svým šéfem souhlasí i Timo: "Nepovedlo se nám dostat absolutně vše z čerstvé sady. Limitovala nás přilnavost. Musíme tomu přijít 'na kloub'. Kdybychom měli lepší výchozí pozice, dařilo by se nám v závodech také lépe." Augusto Farfus (RBM) ale trvá na tom, že se nesmí jen tak vzdát: "Sezona je ještě dlouhá. Máme před sebou ještě 16 závodů. Ještě se toho může stát hodně. Ale musíme přidat, abychom se dotáhli na špici." BMW bude mít šanci na odvetu na konci tohoto měsíce, kdy se pojede na Lausitzringu.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.