Lausitzring: Wehrlein bere první vítězství

Wehrlein, Pascal
Wehrlein, Pascal, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 13. září 2014 20:36
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Závod na Lausitzringu se přesunul z jarního termínu na spíše podzimní, a tak na okruhu v bývalém Východním Německu týmy změří své síly netradičně až v závěru šampionátu. Historicky se na této trati velmi daří Mercedesu, který zde od roku 2000 získal většinu vítězství.

Závod: Pascal Wehrlein získal svoje první vítězství ve své kariéře v DTM při smíšených podmínkách na německém Lausitzringu. Marco Wittmann zase získal svůj první titul v DTM a to dva závody před koncem roku. Wehrlein předvedl slušný výkon, když se vedení ujal hned po startu z první pozice. Během prvních 10 kol navíc všem ujížděl tempem 1 sekunda na kolo. Osychající trať tou dobou byla hodně zrádná. S tímto náskokem a také díky tomu, že se na druhé místo dostal značkový kolega, Christian Vietoris, mohl Mercedes vykrývat strategii ostatních jezdců, kteří ho mohli ohrozit v boji o vítězství. Wehrlein přezouval z mokrých na pneumatiky option v 29. kole a poté už mu nic nestálo v cestě za vítězstvím. "Je to neskutečný den, celý víkend a potažmo týden. Naše rychlost v kvalifikaci i závodu byla působivá. Závod jsem mohl kontrolovat," říká 19 letý jezdec. Vietoris, který startoval z hloubi pole (11.) odvedl skvělou práci hned na startu a během několika málo prvních kol. Od 5. kola již kroužil na druhé příčce. Na té již vydržel až do cíle, v závěru však musel odolat tlaku Tima Scheidera na Audi. Mercedes ale mohl obsadit kompletní stupně vítězů. Daniel Juncadella také skvěle odstartoval a v úvodu jezdil na druhé příčce, poté klesl na třetí místo. Jenže jezdec týmu Mücke posléze obdržel penalizaci průjezdu boxy za nerespektování žlutých vlajek, čímž 'daroval' třetí místo Scheiderovi. Juncadella proto dojel 4. Robert Wickens na dalším Mercedesu si vysloužil stejnou penalizaci jako Juncadella za stejný prohřešek a v cíli byl 5. Pro Mercedes tedy šlo o povedené odpoledne.  Šestý projel cílem Marco Wittmann, který se snažil hlavně uhýbat jezdcům, kteří by jej mohli ohrozit v jízdě za titulem. Jeho život se stal lehčím hned po startu, kde jeho dva rivalové v boji o titul, kteří jej ještě teoreticky mohli ohrozit, udělali fatální chyby. Mattias Ekström pokazil start a propadl se do hloubi pole, zatímco Edoardo Mortara se rozhodl zariskovat a startovat na hladkých pneumatikách, což za daných podmínek nemohlo vyjít. Jistotu Němec získal poté, co Audi nezvládlo při zastávce Švéda pořádně upevnit jeho přední levou pneumatiku. To dvojnásobného mistra DTM vyřadilo ze závodu. "Dosáhnout na takový úspěch je pro mě něco speciálního. Jsem na to moc hrdý, stejně jako na můj tým. BMW za všechno moc děkuji," řekl nový mistr DTM v cíli. Po startu ze 20. místa byl na sedmém místě klasifikován Augusto Farfus, za ním byl Miguel Molina a Martin Tomczyk. Ten dojel na devátém místě i přes start z posledního místa a navíc ho v půlce závodu roztočil Jamie Green. Poslední bod získal odcházející šampion Mike Rockenfeller. Odpoledne se vůbec nedařilo Britům. Gary Paffett nedokázal navázat na svoji rychlost z kvalifikace a dojel až jako 13. poté, co celou dobu bojoval uprostřed pole. Jamie Green sice měl rychlost na boj o přední místa, ale třikrát se během závodu roztočil a navíc dostal penalizaci průjezdu boxy za roztočení Tomczyka. Paul di Resta málem dojel po startu ze zadních míst na šestém místě, jenže po souboji s Wittmannem vyjel mimo trať a ihned odstoupil. Výsledky závodu: zde Kvalifikace: Pascal Wehrlein získal dnes na Lausitzringu po dni plném různých přerušení a zpoždění svoje historicky první pole position v DTM. Poté, co mlha způsobila zrušení tréninku a jeho nahrazení 15 minutovým warm-upem, tak i kvalifikace měla netradiční formát. Q1 byl po pěti minutách přerušena poté, co vyjel Joey Hand. Místo toho tedy komisaři nechali závodníky odjet 20 minutovou část kombinující Q1 a Q2, ze které vzešla nejlepší osmička.  Změna formátu na poslední chvíli nebyla žádným problémem pro Wehrleina, který tak z prodloužené části zahrnující jak Q1 tak i Q2 postupoval jako třetí. Na čelní postavení na roštu zaútočil více než dvě minuty před koncem Q3 s časem 1:17,547s. "Je to skvělé. Dnes to bylo opravdu těžké, podmínky byly hodně náročné. Nám se jen podařilo vše spojit dohromady. Měl jsem hodně dobré kolo, jsem na něj pyšný," říká Pascal Wehrlein. Hodně se snažil také Mattias Ekström, Švéd si totiž chce udržet šanci na titul co nejdéle. Jezdec Audi se na roštu postaví vedle Wehrleina, když svůj čas zajel také poměrně brzy - asi dvě minuty před koncem. To Jamie Green si třetí příčku vyjel až před koncem. Čtvrtým nejrychlejším vozem byla dnes také Audi pilotovaná Timem Scheiderem.  Pátý bude na roštu stát Daniel Juncadella, který se svým Mercedesem dokázal zlepšit svoje dosavadní maximum, kterým bylo šesté místo z minulého závodu na Nürburgringu. Šestý bude na roštu Miguel Molina na Audi. Nejrychlejší BMW  je letos nepřekvapivě v rukou Marca Wittmanna, překvapivější ale je, že je až na sedmém místě. Na druhou stranu, vozy BMW jsou poměrně dost váhově znevýhodněny. Relativně slušnou kvalifikaci má za sebou Gary Paffett na Mercedesu, kterému se letos zatím nedaří. Nejlepší startovní pozice dosáhl na Lausitzringu také Vitaly Petrov, jehož kariéra v DTM zatím není dlouhá, když bude čtrnáctý. Výsledky kvalifikace: zde Výsledky volného tréninku: zde
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?