Nürburgring:Wittmann vítězí i na Nürburgringu

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 16. srpna 2014 14:31
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Další závodní víkend DTM se uskuteční na tradiční trati v pohoří Eifel, německém Nürburgringu. DTM používá zkrácenou verzi, trať má v této konfiguraci přes 3,5 kilometru. Loňské vítězství zde obhajuje Mercedes.

Závod: Marco Wittmann si po dnešním závodu na německém Nürburgringu už jednou rukou sáhl na titul. Jezdec týmu RMG BMW během celého odpoledne neudělal ani jednu chybu a ve svém po minulých úspěších už tak dost zatíženém BMW získal čtvrté vítězství v sezoně poté, co vedl celý závod až na jedno kolo. Tím bylo to, ve kterém zajel do boxů k povinné zastávce. 
Jeho nejbližší konkurent, Mattias Ekström, musel po prvním kole po technických problémech vzdát. Němec tak už před Švédem má ohromný 64 bodový náskok v průběžném pořadí. Ve zbývajících třech závodech sezony se bude dát získat maximálně 75 bodů. 
"Závod byl vcelku dobrý. Měl jsem dobrý start a dobrá první kola, kde jsem si mohl vyjet náskok. Na konci závodu jsem byl trochu pod tlakem - bojoval jsem trochu s prime [měkčími] pneumatikami. Ale celkově to pro nás byl skvělý víkend," říká Marco Wittmann. Druhý dojel Mike Rockenfeller, který za celý závod předjel jednoho soupeře a to Edoardo Mortaru hned po startu při cestě k první zatáčce. Od té doby jel celý závod ve stínu Wittmanna, když se mu až na posledních pár kol podařilo dostat do DRS zóny, nějaký seriozní útok na první pozici jsme ale neviděli. Na konci mu k prvnímu vítězství sezony pro Audi chybělo 1,2s, čtyři kruhy tak nevyhrály už více jak rok - nejdéle v historii.
"Odvedli jsme dobrou práci," říká Mike Rockenfeller. "Z auta jsem dostal maximum a stále jsem nebyl schopen vyhrát. To je samozřejmě trochu frustrující. Být o pět kol více, tak to mohlo být napínavější. Celkově jsem ale rád, že jsem zpět."
Třetí místo bral Edoardo Mortara, i když celý závod viděl ve zpětných zrcátkách zcela jasně Mercedes napřed Daniela Juncadelly a pak delší dobu Paula di Resty. Skot předvedl pěknou jízdu a bral zasloužené čtvrté místo poté, co v závodním souboji během prvního stintu dokázal předjet Juncadellu, který byl tedy pátý.  Šestý byl Christian Vietoris, který tak potvrdil slušnou formu Mercedesu na Ringu - je třeba ale vidět, že Mercedesy byly o 20 kilo lehčí než BMW a než Audi o 10 kg. Christian předvedl v první zatáčce 33. kola pěkný předjížděcí manévr na Maxime Martina. Nováček letošní sezony na BMW byl v cíli sedmý. 
Osmý v cíli, Martin Tomczyk, byl nejlepším jezdcem, který jel na pneumatikové strategii tvrdá a pak měkčí guma a to do závodu startoval jako 18. Martin se totiž hodně vytáhl během prvního stintu, když se dostal do čela skupiny jezdců na stejné strategii. Ale bez výjezdu safety caru v druhé půli závodu bylo osmé místo asi maximem. 
Zbývající body sebrali jezdci Mercedesu, Robert Wickens a Pascal Wehrlein, kteří jeli také napřed na standardní gumách. O podium by asi mohl bojovat Timo Scheider, který na tvrdých gumách zkraje závodu vypadal silně, ale v osmém kole měl nezaviněnou kolizi s Nicem Müllerem, po které musel odstoupit. Za tuto kolizi nemohl ani jeden z jezdců Audi, nýbrž Robert Wickens na Mercedesu, který Scheidera do týmového kolegy před první zatáčkou postrčil. Další smůlu měl také Miguel Molina, který po kontaktu v prvním kole musel vzdát. Výsledky závodu: zde
Kvalifikace: Marco Wittmann si s přehledem dojel pro svoji letošní třetí pole position ve svém BMW M4 DTM. To přitom Němec ve svém voze veze maximální možné váhové zatížení - jeho M4 je o 20 kilo těžší než nejlehčí Mercedes a o 10 kilo těžší než Audi. Vedoucí muž průběžného pořadí byl v kvalifikaci ale nezastavitelný. V Q2 byl o plných 0,444s rychlejší než kdokoliv jiný. V Q3 zajel čas 1:22,780 min., což je nejrychlejší čas historie, který na zdejším okruhu vůz DTM kdy zajel. Za Wittmannem se seřadil 'vlak'Audi RS5 DTM. Zpět ve formě se zdá být Edoardo Mortara a také Mike Rockenfeller dal vzpomenout na své loňské mistrovské tažení.
Jamie Green se postaví na čtvrté místo, v Q3 přitom zajel jen jedno měřené kolo, těsně před koncem sekce. Další dvě Audi jsou v rukou Tima Scheidera a Miguela Moliny. Až za nimi je nejrychlejší Mercedes, letos poprvé do Q3 postoupil Daniel Juncadella, který vyjel sedmé místo. Za ním je jeho značkový kolega Paul di Resta. Devátý byl Christian Vietoris na dalším Mercedesu a TOP10 uzavřel Nico Müller s RS5 DTM. BMW má tedy mezi nejrychlejšími deseti pouze jeden vůz a to hned ten na pole position... Mattias Ekström, který je v tabulce na druhém místě, zažil velmi nepovedenou kvalifikaci. Švéd vypadl už v Q1 a bude startovat předposlední. Q1 ovlivnily podmínky na trati, všichni začínali na morkých pneumatikách, postupně ale přezouvali a Ekström nezvládl závěrečné rozhodující kolo na suchých gumách.Poslední je další bývalý šampion DTM, Gary Paffett, ten se v posledních minutáchpropadl z prvního na poslední místo.Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde
Výsledky prvního volného tréninku: zde  
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.