Šéf závodního týmu Mercedes, Wolfgang Schattling, věří, že stewardi o víkendu chybně penalizovali Roberta Wickense místo Pascala Wehrleina, což vedlo v černou vlajku pro Kanaďana.
Schattling řekl, že tým nechal svého jezdce dále kroužit po dráze, protože měl pocit, že stewardi chtěli dát penalizaci původně Wehrleinovi, který měl při výjezdu ze zastávky v boxech kontakt s pozdějším vítězem závodu, Marco Wittmannem. Dle šéfa Mercedesu se komisaři spletli a identifikovali špatné auto. Dle našeho názoru měl být penalizován také spíše Wehrlein než Wickens... "Robert z našeho pohledu neudělal nic špatně," říká Wolfgang Schattling. "Během závodu jsme byli přesvědčeni, že tam muselo dojít k nedorozumění, protože tam byly dva incidenty - jeden s Pascalem a druhý s Robertem. Pascal měl z našeho pohledu nebezpečné vypuštění, které nebylo penalizováno, ale Robert ne, protože do pitlane přijeli nárazník na nárazník a odjížděli stejně." "Zničit závod někomu, kdo dle našeho názoru odváděl skvělou práci, není to, co bychom očekávali. Snažili jsme se přesvědčit komisaře, že to muselo být nedorozumění a to zabralo nějaký čas, takže proto nakonec ta černá vlajka. Neznamenalo to, že by Robert nechtěl zajet, bylo to naše rozhodnutí." Timo Glock po závodě dodal, že musel zpomalit, aby se vyhnul kontaktu s Wickensem, dle něj tedy komisaři činili dobře. "Nakonec mi nenechal žádný prostor. Musel jsem zpomalit, abych nenaboural do zdi a nebo do něj. Kdyby mi nechal o něco málo více místa, pak by byla situace možná trochu jiná. Vmáčknul se přede mne, musel jsem brzdit a nakonec je to rozhodnutí komisařů - a oni rozhodli takto. Bylo to správné? Těžko říct, ale neměl jsem tam žádný prostor." Jen dodejme, že penalizace se zpětně dočkal i Pascal Wehrlein, který bude na startu dalšího závodu na Nürburgringu odsunut o tři místa zpět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?