Šéf závodního týmu Mercedes, Wolfgang Schattling, věří, že stewardi o víkendu chybně penalizovali Roberta Wickense místo Pascala Wehrleina, což vedlo v černou vlajku pro Kanaďana.
Schattling řekl, že tým nechal svého jezdce dále kroužit po dráze, protože měl pocit, že stewardi chtěli dát penalizaci původně Wehrleinovi, který měl při výjezdu ze zastávky v boxech kontakt s pozdějším vítězem závodu, Marco Wittmannem. Dle šéfa Mercedesu se komisaři spletli a identifikovali špatné auto. Dle našeho názoru měl být penalizován také spíše Wehrlein než Wickens... "Robert z našeho pohledu neudělal nic špatně," říká Wolfgang Schattling. "Během závodu jsme byli přesvědčeni, že tam muselo dojít k nedorozumění, protože tam byly dva incidenty - jeden s Pascalem a druhý s Robertem. Pascal měl z našeho pohledu nebezpečné vypuštění, které nebylo penalizováno, ale Robert ne, protože do pitlane přijeli nárazník na nárazník a odjížděli stejně." "Zničit závod někomu, kdo dle našeho názoru odváděl skvělou práci, není to, co bychom očekávali. Snažili jsme se přesvědčit komisaře, že to muselo být nedorozumění a to zabralo nějaký čas, takže proto nakonec ta černá vlajka. Neznamenalo to, že by Robert nechtěl zajet, bylo to naše rozhodnutí." Timo Glock po závodě dodal, že musel zpomalit, aby se vyhnul kontaktu s Wickensem, dle něj tedy komisaři činili dobře. "Nakonec mi nenechal žádný prostor. Musel jsem zpomalit, abych nenaboural do zdi a nebo do něj. Kdyby mi nechal o něco málo více místa, pak by byla situace možná trochu jiná. Vmáčknul se přede mne, musel jsem brzdit a nakonec je to rozhodnutí komisařů - a oni rozhodli takto. Bylo to správné? Těžko říct, ale neměl jsem tam žádný prostor." Jen dodejme, že penalizace se zpětně dočkal i Pascal Wehrlein, který bude na startu dalšího závodu na Nürburgringu odsunut o tři místa zpět.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?