Red Bull Ring: Wittmann bere třetí vítězství

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 2. srpna 2014 21:27
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se pro tento víkend vydalo na pro spoustu českých fanoušků nejbližší okruh - do rakouského Spielbergu na Red Bull Ring. Ten byl v minulosti znám jako A1 Ring, pak ho spasil právě Red Bull.

Závod: Marco Wittmann vyhrál velice zajímavý šestý závod letošní sezony DTM na Red Bull Ringu. Na své cestě za třetím vítězstvím sezony musel v pokročilé fázi překonat Tima Glocka a Augusta Farfuse. A byl to právě Brazilec, který držel prapor bavorské značky nejvýše po většinu závodu. Po problémech Roberta Wickense na Mercedesu a Jamieho Greena na Audi se však vozům BMW uvolnila cesta za vítězstvím.
Wittmann se do čela dostal ve 32. kole ze 47. Záda mu navíc krylo hned trio dalších BMW -  Farfus, Glock a Martin Tomzcyk. BMW za tento výsledek může vděčit dvěma penalizacím jejich soupeřů. První z nich dostal Jamie Green, který se ve 24. kole dostal do vedení, když zůstal na měkčí směsi o kolo déle než všichni ostatní. 
Tímto extra kolem se ale dostal do druhé poloviny závodu. Pravidla však stanovují, že na měkčích gumách se může odjet maximálně polovina závodní vzdálenosti. Za tento prohřešek (lépe řečeno hrubku týmu) si vysloužil penalizaci drive through. Po opožděné zastávce vyjel sice jako první, po penalizaci se Green ale propadl až na osmé místo.  Další penalizaci dostal nejlépe postavený Mercedes. Robert Wickens byl dle sportovních komisařů vypuštěn nebezpečně z boxů. I přes oznámení o penalizaci drive through ho tým nepovololal, naopak jezdec zůstal dále na trati a předjel Augusta Farfuse a dostal se zpět do vedení. Pak ovšem přišla černá vlajka značící diskvalifikaci. 
Na pátém místě skončil po pěkném výkonu a startu z 15. příčky Timo Scheider. Němec těžil z chytře zvolené strategie. Další pěkný výkon předvedl Adrien Tambay, který startoval jako 20. a dojel jako 6. Nejlepším jezdcem, který do závodu vyrážel na standardních gumách a pak až přezouval na měkčí, byl Mattias Ekström na sedmém místě. Je ale třeba dodat, že jej těsně před cílem před sebe pustil Jamie Green.  Nejlepším Mercedesem byl po diskvalifikaci Wickense a odstoupením Paslala Wehrleina na devátém místě Christian Vietoris, který byl po většinu závodu na čele skupinky jezdců startujících na tvrdších gumách. Je třeba se také ještě zastavit u Wehrleina, který jel slušně, ale během zastávek byl vypuštěn také těsně před jedno BMW, se kterým lehce kolidoval a poničil si u toho řízení, a tak musel vzdát. Jeho manévr však sportovní komisaři nechali bez povšimnutí. 
Výsledky závodu: zde Kvalifikace:
Robert Wickens získal v dech beroucí kvalifikaci v Rakousku na poslední chvíli pole position. První místo si zajistil až po uplynutí časového limitu časem 1:25,175 min. Kanaďan se přitom ve svém prvním ostrém pokusu v Q3 roztočil. Nakonec ale bere svoje letošní druhé pole position. Wickensovo kolo na poslední chvíli pokazilo párty BMW, protože dlouho to vypadalo na hattrick pro mnichovskouznačku, když byl na provizorním prvním místě Glock, za ním Wittmann a Farfus. Nakonec ale toto trio o pozici kleslo.
Pascal Wehrlein s dalším Mercedesem byl pátý před šestým Jamiem Greenem s Audi. To byl jediný vůz z Ingolstadtu v Q3 (další Audi RS5 DTM je až na 14. místě!). Díky Christianu Vietorisovi má Mercedes v TOP10 tři auta, o místo za ním je vítěz z Moskvy, Maxime Martin. Deváté a desáté místo obsadili Joey Hand a Bruno Spengler. Smůlu měl v kvalifikaci Nico Müller, který kvůli elektrickému problému, který vyřadil jeho posilovač, ztratil možnost se pořádně ukázat a v Q2 tak nezajel žádné rychlé kolo. Dalším jezdcem, který měl smůlu, byl Gary Paffett. Brit zajel na tisícinu (!) stejný čas jako Timo Scheider na 18 místě, které zaručuje postup z Q1. Němec čas zajel ale dříve, a tak postoupil on. Scheider nakonec bude stát na roštu 14. Na poslední místo se postaví Paul di Resta, který přišel o většinu druhého volného tréninku kvůli nehodě.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky druhého volného tréninku: zde Výsledky prvního volného tréninku: zde  
Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.