Norisring: Wickens vítězí i v závodu

Wickens, Robert
Wickens, Robert, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 28. června 2014 12:06
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; O víkendu pokračuje šampionát DTM svým čtvrtým závodem roku, tentokrát se jede na městské trati Norisring. Legendární trať v Norimberku je nekratší tratí v kalendáří, obvykle se zde schází velké množství diváků.

Závod: Robert Wickens dnes v Německu dokázal získat perfektní vítězství systémem start-cíl. Na Norisringu se jelo za smíšených podmínek. Kvůli dešti se startovalo za safety carem a odjelo se za ním prvních pět kol. Pak předvedl povedený start právě Wickens. Je třeba ale dodat, že v poslední zatáčce před restartem roztočil druhého Paula di Restu jedoucího taktéž na Mercedesu Jamie Green na Audi. To zbytek pole docela zdrželo.  Robert tak měl po pouhém jednom okruhu náskok asi 3,2s. Jamie pak Kanaďana stahoval, minimálně se ale dostal na nějaké 2s. Nicméně opravdový souboj o vítězství jsme během celého závodu neviděli. Kolem poloviny závodu byl odstup mezi prvním a druhým asi 10s.  Po zastávce pro gumy Option v 58. kole tento rozestup vzrostl na 15 sekund, v cíli to bylo 23,9s. Green dostal po zásluze za odstřelení di Resty penalizaci 5 sekund při povinné zastávce. Po tomto pit stopu byl Jamie třetí za Christianem Vietorisem na Mercedesu a dlouho to vypadalo na double třícípé hvězdy. Vietoris ale musel v 75. kole vzdát pro problém s uchycením zadního pravého kola. Jeho odstoupením si samozřejmě polepšil i v cíli třetí Mattias Ekström, který se během závodu na tuto pozici probojoval z hloubi pole. Čtvrtý byl Edoardo Mortara, který se díky tomuto výsledku dostal na průběžné druhé místo v hodnocení DTM. I on předvedl hezkou stíhací jízdu ze zadních řad. O páté místo jsme mohli vidět souboj mezi Adrienem Tambayem a Pascalem Wehrleinem. Tambay byl sice nakonec pátý, ale Wehrlein jel zkraje souboje před ním, ovšem Francouz jej v první zatáčce roztočil.  Bojovalo se i o sedmé místo - tentokrát mezi Joeym Handem, Marcem Wittmannem a dvojicí Audi Mikem Rockenfellerem a Timem Scheiderem. Z něj vyšel vítězně průběžně vedoucí muž letošního DTM, Wittmann. Pak byl Hand, loňský mistr Rockenfeller a nakonec Scheider.  Smutně závod skončil pro Garyho Paffetta na Mercedesu, kterého odstřelil Martin Tomczyk. Hvězda Mercedesu tak má po čtyřech odjetých závodech jen 4 body a je v průběžném pořadí až 20. Výsledky závodu: zde Kvalifikace:  Robert Wickens bude stát na Norisringu na pole position podruhé za sebou. Dnes odpoledne se mu v ulicích Norimberku povedlo dát dohromady perfektní kolo. Mercedesu se navíc podařilo navázat na formu z tréninků a do TOP8 dostal hned 8 svých vozů! O pole position si to rozdali Wickens s kolegou z týmu HWA, Paulem di Restou. Oběma se podařilo jako prvním v tomto víkendu prolomit hranici 48 vteřin (v závěru kvalifikace se pod tuto metu dostal i Jamie Green s Audi). Ještě chvíli před koncem kvalifikace byl na čele Skot, ale poslední výjezd v kvalifikaci posunul. Závěrečný rozdíl mezi nimi dvěma byl ale méně než 1 desetina sekundy. "Čekal jsem, že to zde bude lepší [pro Mercedes]. Ale že to bude takto dobré, to jsem nečekal," připustil na tiskové konferenci vítěz kvalifikace. Třetí příčka připadně BritoviGreenovi na Audi, ten měl velký problém postoupit z Q2, do Q3 jej poslalo až jeho poslední kolo v samém závěru prostřední části. V Q3 už ale 'místní specialista' zářil a společně s oběma Mercedesy na čele se jako jediný dostal pod 48s. Sílu Mercedesu podtrhli Pascal Wehrlein, Gary Paffett a Christian Vietoris, kterým náležímísta 4-6. Sedmý byl loňský 'smutný vítěz' Mattias Ekström. Lídr šampionátu, Marco Wittmann, byl až 8., když se stal nejlepším jezdcem BMW. Zajímavé je, že byl jediným zástupcem mnichovské značky, který postoupil do Q2. BMW kvalifikace obecně moc nevyšla. Výčet značek, které vypadly už v Q1, byl letos neobvykle pestrý. Hned v první části se rozloučil jeden Mercedes (Petrov), dvě Audi (Scheider a Mortara) a dvě BMW (Tomczyk a Felix da Costa). Výsledky kvalifikace: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde  
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.