Norisring: Wickens vítězí i v závodu

Wickens, Robert
Wickens, Robert, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 28. června 2014 12:06
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; O víkendu pokračuje šampionát DTM svým čtvrtým závodem roku, tentokrát se jede na městské trati Norisring. Legendární trať v Norimberku je nekratší tratí v kalendáří, obvykle se zde schází velké množství diváků.

Závod: Robert Wickens dnes v Německu dokázal získat perfektní vítězství systémem start-cíl. Na Norisringu se jelo za smíšených podmínek. Kvůli dešti se startovalo za safety carem a odjelo se za ním prvních pět kol. Pak předvedl povedený start právě Wickens. Je třeba ale dodat, že v poslední zatáčce před restartem roztočil druhého Paula di Restu jedoucího taktéž na Mercedesu Jamie Green na Audi. To zbytek pole docela zdrželo.  Robert tak měl po pouhém jednom okruhu náskok asi 3,2s. Jamie pak Kanaďana stahoval, minimálně se ale dostal na nějaké 2s. Nicméně opravdový souboj o vítězství jsme během celého závodu neviděli. Kolem poloviny závodu byl odstup mezi prvním a druhým asi 10s.  Po zastávce pro gumy Option v 58. kole tento rozestup vzrostl na 15 sekund, v cíli to bylo 23,9s. Green dostal po zásluze za odstřelení di Resty penalizaci 5 sekund při povinné zastávce. Po tomto pit stopu byl Jamie třetí za Christianem Vietorisem na Mercedesu a dlouho to vypadalo na double třícípé hvězdy. Vietoris ale musel v 75. kole vzdát pro problém s uchycením zadního pravého kola. Jeho odstoupením si samozřejmě polepšil i v cíli třetí Mattias Ekström, který se během závodu na tuto pozici probojoval z hloubi pole. Čtvrtý byl Edoardo Mortara, který se díky tomuto výsledku dostal na průběžné druhé místo v hodnocení DTM. I on předvedl hezkou stíhací jízdu ze zadních řad. O páté místo jsme mohli vidět souboj mezi Adrienem Tambayem a Pascalem Wehrleinem. Tambay byl sice nakonec pátý, ale Wehrlein jel zkraje souboje před ním, ovšem Francouz jej v první zatáčce roztočil.  Bojovalo se i o sedmé místo - tentokrát mezi Joeym Handem, Marcem Wittmannem a dvojicí Audi Mikem Rockenfellerem a Timem Scheiderem. Z něj vyšel vítězně průběžně vedoucí muž letošního DTM, Wittmann. Pak byl Hand, loňský mistr Rockenfeller a nakonec Scheider.  Smutně závod skončil pro Garyho Paffetta na Mercedesu, kterého odstřelil Martin Tomczyk. Hvězda Mercedesu tak má po čtyřech odjetých závodech jen 4 body a je v průběžném pořadí až 20. Výsledky závodu: zde Kvalifikace:  Robert Wickens bude stát na Norisringu na pole position podruhé za sebou. Dnes odpoledne se mu v ulicích Norimberku povedlo dát dohromady perfektní kolo. Mercedesu se navíc podařilo navázat na formu z tréninků a do TOP8 dostal hned 8 svých vozů! O pole position si to rozdali Wickens s kolegou z týmu HWA, Paulem di Restou. Oběma se podařilo jako prvním v tomto víkendu prolomit hranici 48 vteřin (v závěru kvalifikace se pod tuto metu dostal i Jamie Green s Audi). Ještě chvíli před koncem kvalifikace byl na čele Skot, ale poslední výjezd v kvalifikaci posunul. Závěrečný rozdíl mezi nimi dvěma byl ale méně než 1 desetina sekundy. "Čekal jsem, že to zde bude lepší [pro Mercedes]. Ale že to bude takto dobré, to jsem nečekal," připustil na tiskové konferenci vítěz kvalifikace. Třetí příčka připadně BritoviGreenovi na Audi, ten měl velký problém postoupit z Q2, do Q3 jej poslalo až jeho poslední kolo v samém závěru prostřední části. V Q3 už ale 'místní specialista' zářil a společně s oběma Mercedesy na čele se jako jediný dostal pod 48s. Sílu Mercedesu podtrhli Pascal Wehrlein, Gary Paffett a Christian Vietoris, kterým náležímísta 4-6. Sedmý byl loňský 'smutný vítěz' Mattias Ekström. Lídr šampionátu, Marco Wittmann, byl až 8., když se stal nejlepším jezdcem BMW. Zajímavé je, že byl jediným zástupcem mnichovské značky, který postoupil do Q2. BMW kvalifikace obecně moc nevyšla. Výčet značek, které vypadly už v Q1, byl letos neobvykle pestrý. Hned v první části se rozloučil jeden Mercedes (Petrov), dvě Audi (Scheider a Mortara) a dvě BMW (Tomczyk a Felix da Costa). Výsledky kvalifikace: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde  
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.