HUNGARORING TEST - DEN II.: Hlavní otázkou druhého dne testů v Maďarsku bylo, jestli je na tom Mercedes opravdu tak špatně, jak včerejší výsledky naznačovaly, nebo je jeho forma konkurenceschopná. Dalším otázníkem bylo Audi, které včera dominovalo.
Nicméně i ve druhém dnu předsezonních testů na maďarském Hungaroringu bylo nejrychlejší Audi, tentokrát pilotované nováčkem série, Nico Müllerem. Jezdec týmu Rosberg dokázal odpoledne zajet kolo za 1:37,505 min. Porazil tak včerejší čas Miguela Moliny (1:37,792 min). "Byl to skvělý první den s Audi a v DTM," řekl Nico Müller. "O časy se teď opravdu nezajímáme, ale i tak je vždy hezké být na čele výsledkové listiny než v její hlubině."
21letý mladík skončil ve výsledkové listině o 0,410s před týmovým kolegou od Audi, Mattiasem Ekströmem. Třetí nejrychlejší čas zajel Gary Paffett na Mercedesu. Tito tři muži se dnes jako jediní dokázali dostat pod 1:38min. Čtvrtý byl navrátilec do DTM pro tento rok, Skot Paul di Resta. Až na pátém místě bylo první BMW, za jehož volantem seděl Marco Wittmann. "Zvládli jsme odjet náš naplánovaný program a získat tak nějaké cenné zkušenosti," řekl Marco Wittmann.
"Nesnažíme se zajíždět nejrychlejší časy na kolo, spíše se snažíme zvládnout náš program a získat tolik informací, kolik je jen možných získat a zatím to byl velmi pozitivní test," dodal jezdec hájící barvy týmu RGM. Za ním následovali další jezdci BWM, nováček Antonio Felix da Costa, Joey Hand a Bruno Spengler.
Oficiální video z druhého dne testů zde.
Výsledky úterního testu: 1. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:37,505min 2. Mattias Ekstrom (Abt Audi); 1.37,912min., +0,407s 3. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:37,927min., +0,422s 4. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:38,121min., +0,616s 5. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:38,160min., +0,655s 6. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:38,168min., +0,663s 7. Joey Hand (RBM BMW); 1:38,286min., +0,781s 8. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:38,458min., +0,953s 9. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:38,781min., +1,276s 10. Edoardo Mortara (Abt Audi); 1:38,786min., +1,281s 11. Timo Scheider (Phoenix Audi); 1:39,054min., +1,549s 12. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:39,826min., +2,321s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?