HUNGARORING TEST - DEN II.: Hlavní otázkou druhého dne testů v Maďarsku bylo, jestli je na tom Mercedes opravdu tak špatně, jak včerejší výsledky naznačovaly, nebo je jeho forma konkurenceschopná. Dalším otázníkem bylo Audi, které včera dominovalo.
Nicméně i ve druhém dnu předsezonních testů na maďarském Hungaroringu bylo nejrychlejší Audi, tentokrát pilotované nováčkem série, Nico Müllerem. Jezdec týmu Rosberg dokázal odpoledne zajet kolo za 1:37,505 min. Porazil tak včerejší čas Miguela Moliny (1:37,792 min). "Byl to skvělý první den s Audi a v DTM," řekl Nico Müller. "O časy se teď opravdu nezajímáme, ale i tak je vždy hezké být na čele výsledkové listiny než v její hlubině."
21letý mladík skončil ve výsledkové listině o 0,410s před týmovým kolegou od Audi, Mattiasem Ekströmem. Třetí nejrychlejší čas zajel Gary Paffett na Mercedesu. Tito tři muži se dnes jako jediní dokázali dostat pod 1:38min. Čtvrtý byl navrátilec do DTM pro tento rok, Skot Paul di Resta. Až na pátém místě bylo první BMW, za jehož volantem seděl Marco Wittmann. "Zvládli jsme odjet náš naplánovaný program a získat tak nějaké cenné zkušenosti," řekl Marco Wittmann.
"Nesnažíme se zajíždět nejrychlejší časy na kolo, spíše se snažíme zvládnout náš program a získat tolik informací, kolik je jen možných získat a zatím to byl velmi pozitivní test," dodal jezdec hájící barvy týmu RGM. Za ním následovali další jezdci BWM, nováček Antonio Felix da Costa, Joey Hand a Bruno Spengler.
Oficiální video z druhého dne testů zde.
Výsledky úterního testu: 1. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:37,505min 2. Mattias Ekstrom (Abt Audi); 1.37,912min., +0,407s 3. Gary Paffett (HWA Mercedes); 1:37,927min., +0,422s 4. Paul di Resta (HWA Mercedes); 1:38,121min., +0,616s 5. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:38,160min., +0,655s 6. Antonio Felix da Costa (MTEK BMW); 1:38,168min., +0,663s 7. Joey Hand (RBM BMW); 1:38,286min., +0,781s 8. Bruno Spengler (Schnitzer BMW); 1:38,458min., +0,953s 9. Vitaly Petrov (HWA Mercedes); 1:38,781min., +1,276s 10. Edoardo Mortara (Abt Audi); 1:38,786min., +1,281s 11. Timo Scheider (Phoenix Audi); 1:39,054min., +1,549s 12. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:39,826min., +2,321s
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?