Müller střídá Albuquerquea v kádru Audi

Albuquerque, Filipe
Albuquerque, Filipe, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 21. ledna 2014 12:53
Sdílej:

Nico Müller přesvědčil na testech s Audi RS 5 DTM Dietera Gasse, který mu dá šanci pro tuto sezonu v jeho kádru. Svoji pozici v rámci Audi ale mění Filipe Albuquerque, který už nebude jezdit v DTM, ale přechází k týmu Audi pro vytrvalosti a pojede také Le Mans.

Novou tváří mezi jezdci Audi pro rok 2014 bude Nico Müller. 21 letý Švýcar u týmu Audi pro DTM vystřídá  Filipe Albuquerquea, který se v rámci čtyř kruhů přesouvá do LMP a GT programu. Nico Müller si svoje místo zasloužil především svými výkony při testech Audi RS5 DTM. "Kariéru Nica jsme sledovali již delší dobu. Absolvoval několik stovek testovacích kilometrů s naším DTM speciálem a zanechal v nás vynikající dojem. Jsem optimistický a doufám, že díru, která v naší sestavě díky odchodu Filipeho Abuquerquea do našeho LMP a GT programu vznikla, brzy zacelí," říká šéf Audi pro motorsport, Dr Wolfgang Ullrich. Také Dieter Gass, šéf Audi Sport pro DTM, se těší na spolupráci s novým talentem. "Nico pasuje jak svoji rychlostí tak také svoji osobností k Audi a určitě bude obohacením pro DTM. Hodně mu věřím a myslím, že se ve své nováčkovské sezoně může postarat o nejedno překvapení." Portugalec Felipe Albuquerque DTM opouští, ale s Audi bude spolupracovat i nadále, zde na Hockenheimu 2012 Nicovi Müllerovi se povoláním do továrního týmu Audi pro rok 2014 splnil dlouholetý sen: "Tuto sérii jsem sledoval už jako dítě. A později, od doby, kdy jsem poprvé testoval auto pro DTM, jsem snil o tom, že s tímto autem budu moci nastupovat do závodů. DTM patří mezi nejprofesionálnější a nejznámější závodní série světa a u každého jezdce je na špici jeho listu přání. Je tak pro mě velkou ctí, že mi Audi dalo důvěru jezdit s jejich RS5 DTM." Na jízdu se silnými auty je Müller zvyklý, v roce 2013, tedy ve své šesté profesionální sezoně v motorsportu, závodil v Renault World Series s formulemi s 530 koňmi (speciály DTM mají odhadem cca 460 koní). A získal dvě vítězství (jedno z nich ve vrcholném podniku sezony v Monte Carlu) a v celkovém hodnocení byl pátý. "Větší nezvyk je pro mě menší výkon než to, že mám nad svoji helmou ještě střechu, na což si ale rychle zvyknu." A jaký je jeho cíl pro novou sezonu? "Mým cílem je rychle a plynule se zaučit a ve druhé polovině sezony se pokusit několikrát proniknout mezi TOP10."  
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.