Rockenfeller o rozdílech mezi Le Mans a DTM

Rockenfeller, Mike
Rockenfeller, Mike, foto: dtm.de
iM2 1. prosince 2013 18:25
Sdílej:

Mike Rockenfeller vysvětluje, proč mu po dlouhou dobu, kdy jezdil jak DTM tak Le Mans, nečinilo problémy přesedat z jednoho auta do druhého.

Mistr DTM jezdil dlouhá léta Le Mans - v letech 2004 a 2005 seděl v Porsche, v období 2007 až 2012 pak v Audi týmu Joest. Souběžně však jezdil i v DTM - v týmu Rosberg (2007 až 2009), Abt (2011) a Phoenix (2010 až 2012). Letos poprvé od roku 2006 nejel Mike Rockenfeller Le Mans a v DTM slavil titul šampiona. "Pokud se podíváme na sezonu, tak z ní můžeme odvodit, že to [vynechání Le Mans], mělo velký vliv. Ale já bych byl opatrný. Myslím, že bychom měli vidět i jisté rozdíly. Vloni jsme v DTM neměli dostatečně konkurenceschopný balík. I proto jsem nemohl získat víc. Myslím si, že pokud děláte dvě věci, tak je stále můžete dělat dobře. Záleží od dobré přípravy a počtu odjetých testovacích kilometrů. Myslet si, že dojedete do Le Mans a bez testů budete na úrovni ostatních, je bláhové. Vždy jsem byl zvyklý mít dva týmy, se kterými jsem spolupracoval. Jednou jste tam a jednou zase jinde. Pokud by byla možnost, tak bych pochopitelně rád jezdil oboje. Nakonec tohle je ale rozhodnutí, které dělá Audi. Není to tak, že bychom my jako jezdci přišli a řekli si. Vše musí sedět do sebe. Auto DTM je pro mě snažší dostat na limit než auto Le Mans. S DTM se jezdí relativně jednodušeji, protože auto je velmi dobře vyvážené. To je sice auto Le Mans také, ale je to o drobnostech. Mike v A4 DTM V DTM je velmi důležité, aby v kvalifikaci všechno vyšlo. To je rozdíl [ve s rovnání s Le Mans]. Auto DTM a prototyp LMP1 si nejsou tak vzdáleny, jak si mnozí myslí. Mluvím zde o výkonu brzd a podobných parametrech. Já jsme měl možnost s oběma pěkných pár let jezdit a přesedání mi nikdy nečinilo velké problémy. Pokud jezdíte s oběma vozy pravidelně, tak změny nečiní moc velký problém. Pokud byste ale s jedním nebo druhým autem nejeli měsíce, pak by to problém byl," zakončil šampion Le Mans i DTM.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?