Rockenfeller o rozdílech mezi Le Mans a DTM

Rockenfeller, Mike
Rockenfeller, Mike, foto: dtm.de
iM2 1. prosince 2013 18:25
Sdílej:

Mike Rockenfeller vysvětluje, proč mu po dlouhou dobu, kdy jezdil jak DTM tak Le Mans, nečinilo problémy přesedat z jednoho auta do druhého.

Mistr DTM jezdil dlouhá léta Le Mans - v letech 2004 a 2005 seděl v Porsche, v období 2007 až 2012 pak v Audi týmu Joest. Souběžně však jezdil i v DTM - v týmu Rosberg (2007 až 2009), Abt (2011) a Phoenix (2010 až 2012). Letos poprvé od roku 2006 nejel Mike Rockenfeller Le Mans a v DTM slavil titul šampiona. "Pokud se podíváme na sezonu, tak z ní můžeme odvodit, že to [vynechání Le Mans], mělo velký vliv. Ale já bych byl opatrný. Myslím, že bychom měli vidět i jisté rozdíly. Vloni jsme v DTM neměli dostatečně konkurenceschopný balík. I proto jsem nemohl získat víc.
Myslím si, že pokud děláte dvě věci, tak je stále můžete dělat dobře. Záleží od dobré přípravy a počtu odjetých testovacích kilometrů. Myslet si, že dojedete do Le Mans a bez testů budete na úrovni ostatních, je bláhové. Vždy jsem byl zvyklý mít dva týmy, se kterými jsem spolupracoval. Jednou jste tam a jednou zase jinde. Pokud by byla možnost, tak bych pochopitelně rád jezdil oboje. Nakonec tohle je ale rozhodnutí, které dělá Audi. Není to tak, že bychom my jako jezdci přišli a řekli si. Vše musí sedět do sebe. Auto DTM je pro mě snažší dostat na limit než auto Le Mans. S DTM se jezdí relativně jednodušeji, protože auto je velmi dobře vyvážené. To je sice auto Le Mans také, ale je to o drobnostech.
Mike v A4 DTM V DTM je velmi důležité, aby v kvalifikaci všechno vyšlo. To je rozdíl [ve s rovnání s Le Mans]. Auto DTM a prototyp LMP1 si nejsou tak vzdáleny, jak si mnozí myslí. Mluvím zde o výkonu brzd a podobných parametrech. Já jsme měl možnost s oběma pěkných pár let jezdit a přesedání mi nikdy nečinilo velké problémy.
Pokud jezdíte s oběma vozy pravidelně, tak změny nečiní moc velký problém. Pokud byste ale s jedním nebo druhým autem nejeli měsíce, pak by to problém byl," zakončil šampion Le Mans i DTM.
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.