Rockenfeller o rozdílech mezi Le Mans a DTM

Rockenfeller, Mike
Rockenfeller, Mike, foto: dtm.de
iM2 1. prosince 2013 18:25
Sdílej:

Mike Rockenfeller vysvětluje, proč mu po dlouhou dobu, kdy jezdil jak DTM tak Le Mans, nečinilo problémy přesedat z jednoho auta do druhého.

Mistr DTM jezdil dlouhá léta Le Mans - v letech 2004 a 2005 seděl v Porsche, v období 2007 až 2012 pak v Audi týmu Joest. Souběžně však jezdil i v DTM - v týmu Rosberg (2007 až 2009), Abt (2011) a Phoenix (2010 až 2012). Letos poprvé od roku 2006 nejel Mike Rockenfeller Le Mans a v DTM slavil titul šampiona. "Pokud se podíváme na sezonu, tak z ní můžeme odvodit, že to [vynechání Le Mans], mělo velký vliv. Ale já bych byl opatrný. Myslím, že bychom měli vidět i jisté rozdíly. Vloni jsme v DTM neměli dostatečně konkurenceschopný balík. I proto jsem nemohl získat víc. Myslím si, že pokud děláte dvě věci, tak je stále můžete dělat dobře. Záleží od dobré přípravy a počtu odjetých testovacích kilometrů. Myslet si, že dojedete do Le Mans a bez testů budete na úrovni ostatních, je bláhové. Vždy jsem byl zvyklý mít dva týmy, se kterými jsem spolupracoval. Jednou jste tam a jednou zase jinde. Pokud by byla možnost, tak bych pochopitelně rád jezdil oboje. Nakonec tohle je ale rozhodnutí, které dělá Audi. Není to tak, že bychom my jako jezdci přišli a řekli si. Vše musí sedět do sebe. Auto DTM je pro mě snažší dostat na limit než auto Le Mans. S DTM se jezdí relativně jednodušeji, protože auto je velmi dobře vyvážené. To je sice auto Le Mans také, ale je to o drobnostech. Mike v A4 DTM V DTM je velmi důležité, aby v kvalifikaci všechno vyšlo. To je rozdíl [ve s rovnání s Le Mans]. Auto DTM a prototyp LMP1 si nejsou tak vzdáleny, jak si mnozí myslí. Mluvím zde o výkonu brzd a podobných parametrech. Já jsme měl možnost s oběma pěkných pár let jezdit a přesedání mi nikdy nečinilo velké problémy. Pokud jezdíte s oběma vozy pravidelně, tak změny nečiní moc velký problém. Pokud byste ale s jedním nebo druhým autem nejeli měsíce, pak by to problém byl," zakončil šampion Le Mans i DTM.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.