Proč je Merhi tak pomalý v kvalifikacích?

Merhi, Roberto
Merhi, Roberto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 19. října 2013 17:28
Sdílej:

Jezdec značky Mercedes, Roberto Merhi, věří, že jeho nekončící problémy v kvalifikacích jsou způsobeny neschopností dostat ze sady pneumatik Prime společnosti Hankook maximum.

Jezdec továrního týmu HWA má letos v každé kvalifikaci problém postoupit vůbec z Q1. Podle něj je problém v tvrdší sadě pneumatik Hankook spíše než v nastavení jeho C-Klasse Coupé DTM. Jen připomeňme, že dvě možné směsi pneumatik (měkčí Option a tvrdší Prime) a DRS jsou změny, které byly do DTM zavedeny před začátkem letošní sezony s cílem zajistit zajímavější závody. V kvalifikaci však smějí jezdci používat pouze tvrdší pneumatiky, v závodu už pak mohou použít obě dvě nabízené směsi. "Na pneumatikách Option jsem docela rychlý. Na Oscherslebenu jsem byl například nejrychlejším jezdcem na pneumatikách Option. Jenže na pneumatikách Prime [používaných v kvalifikacích] mám problém. Nedokáži z nich v pouhém jediném kole dostat maximum a nevím proč," běduje Roberto Merhi. Během posledního závodu DTM na Hockenheimu chce jezdec vyzkoušet rozdílné nastavení, protože v Holandsku Mercedes bojoval s nedostatečnou rychlostí svých vozů. Zatímco na Zandvoortu se nejlépe z jezdců Mercedesu kvalifikoval Gary Paffett na 12. místě, v Německu je situace ještě horší. Nejrychlejší v kvalifikaci byl na Mercedesu Robert Wickens na 13. místě. Merhi byl na Zandvoortu 22. v Německu 21. "Kvalifikační rychlost byla hodně špatná, takže jsme před víkendem na Hockenheimu chtěli vyzkoušet něco nového. Horší už to být nemohlo."
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.