Proč je Merhi tak pomalý v kvalifikacích?

Merhi, Roberto
Merhi, Roberto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 19. října 2013 17:28
Sdílej:

Jezdec značky Mercedes, Roberto Merhi, věří, že jeho nekončící problémy v kvalifikacích jsou způsobeny neschopností dostat ze sady pneumatik Prime společnosti Hankook maximum.

Jezdec továrního týmu HWA má letos v každé kvalifikaci problém postoupit vůbec z Q1. Podle něj je problém v tvrdší sadě pneumatik Hankook spíše než v nastavení jeho C-Klasse Coupé DTM. Jen připomeňme, že dvě možné směsi pneumatik (měkčí Option a tvrdší Prime) a DRS jsou změny, které byly do DTM zavedeny před začátkem letošní sezony s cílem zajistit zajímavější závody. V kvalifikaci však smějí jezdci používat pouze tvrdší pneumatiky, v závodu už pak mohou použít obě dvě nabízené směsi. "Na pneumatikách Option jsem docela rychlý. Na Oscherslebenu jsem byl například nejrychlejším jezdcem na pneumatikách Option. Jenže na pneumatikách Prime [používaných v kvalifikacích] mám problém. Nedokáži z nich v pouhém jediném kole dostat maximum a nevím proč," běduje Roberto Merhi. Během posledního závodu DTM na Hockenheimu chce jezdec vyzkoušet rozdílné nastavení, protože v Holandsku Mercedes bojoval s nedostatečnou rychlostí svých vozů. Zatímco na Zandvoortu se nejlépe z jezdců Mercedesu kvalifikoval Gary Paffett na 12. místě, v Německu je situace ještě horší. Nejrychlejší v kvalifikaci byl na Mercedesu Robert Wickens na 13. místě. Merhi byl na Zandvoortu 22. v Německu 21. "Kvalifikační rychlost byla hodně špatná, takže jsme před víkendem na Hockenheimu chtěli vyzkoušet něco nového. Horší už to být nemohlo."
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?