Proč je Merhi tak pomalý v kvalifikacích?

Merhi, Roberto
Merhi, Roberto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 19. října 2013 17:28
Sdílej:

Jezdec značky Mercedes, Roberto Merhi, věří, že jeho nekončící problémy v kvalifikacích jsou způsobeny neschopností dostat ze sady pneumatik Prime společnosti Hankook maximum.

Jezdec továrního týmu HWA má letos v každé kvalifikaci problém postoupit vůbec z Q1. Podle něj je problém v tvrdší sadě pneumatik Hankook spíše než v nastavení jeho C-Klasse Coupé DTM. Jen připomeňme, že dvě možné směsi pneumatik (měkčí Option a tvrdší Prime) a DRS jsou změny, které byly do DTM zavedeny před začátkem letošní sezony s cílem zajistit zajímavější závody. V kvalifikaci však smějí jezdci používat pouze tvrdší pneumatiky, v závodu už pak mohou použít obě dvě nabízené směsi. "Na pneumatikách Option jsem docela rychlý. Na Oscherslebenu jsem byl například nejrychlejším jezdcem na pneumatikách Option. Jenže na pneumatikách Prime [používaných v kvalifikacích] mám problém. Nedokáži z nich v pouhém jediném kole dostat maximum a nevím proč," běduje Roberto Merhi. Během posledního závodu DTM na Hockenheimu chce jezdec vyzkoušet rozdílné nastavení, protože v Holandsku Mercedes bojoval s nedostatečnou rychlostí svých vozů. Zatímco na Zandvoortu se nejlépe z jezdců Mercedesu kvalifikoval Gary Paffett na 12. místě, v Německu je situace ještě horší. Nejrychlejší v kvalifikaci byl na Mercedesu Robert Wickens na 13. místě. Merhi byl na Zandvoortu 22. v Německu 21. "Kvalifikační rychlost byla hodně špatná, takže jsme před víkendem na Hockenheimu chtěli vyzkoušet něco nového. Horší už to být nemohlo."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.