RBM BMW oslavuje skvělého Farfuse

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 20. září 2013 11:11
Sdílej:

Šéf týmu RBM BMW, Bart Mampaey, po vítězství Augusta Farfuse na Oscherslebenu označil svého jezdce za skvělého pilota. Brazilci se hned na startu podařilo překonat z pole-position startujícího Jamieho Greena a závod už kontroloval. Je to jeho letošní druhé vítězství.

Druhý v cíli, Mike Rockenfeller, ztratil 6,2s. Na Oscherslebenu se také Farfus již po šesté v řadě dostal do TOP4 v kvalifikaci a také potřetí za sebou stanul na podium. "Tohle byl od Augusta skvělý výkon. Už jeho kvalifikace byla skvělá - po šesté v řadě se mu podařilo proniknout do TOP4. To je poutavý výsledek. Klíčem k úspěchu v závodu byl skvělý start. Po něm se mu podařilo vybudovat si na čele náskok a posléze kontrolovat závod. Ze strategického pohledu nebylo jednoduché udržet Mika Rockenfellera za zády. Ale nakonec se ukázalo, že naše rychlost na obou nabízených směsích pneumatik byla dost dobrá na to, abychom v čele zůstali až do cíle," říká šéf týmu Bart Mampaey. Také Augusto Farfus byl se svým výkonem spokojený a cítí, že se mu podařilo během závodu dostat z obou směsí maximum: "Každé vítězství je skvělé a musíte o něj tvrdě bojovat. Tato trať je hodně specifická, ale z minulosti mám na místní závody dobré vzpomínky. Start z druhé příčky se mi povedl a rychlost byla hned od začátku dobrá. Na pneumatikách Option se mi dařilo újíždět a když jsme přezuli na pneumatiky Prime, tak jsem byl schopný jezdit srovnatelné časy jako Mike [Rockenfeller]. Auto bylo po celou dobu závodu stabilní. Chtěl jsem odvést dobrou práci a naštěstí byla tak dobrá, že to stačilo na první místo." Farfus jediný může zastavit Rockenfellera od zisku jeho prvního titulu v DTM Farfus je teď na 2. místě v tabulce jezdců, na svém kontě má 91 bodů, Rockenfeller jich má 124. Právě jezdec BMW je již jediným konkurentem, který ještě může zastavit Mika Rockenfellera v zisku jeho prvního titulu v DTM. Němci ve službách Audi ale stačí pouze jedno druhé místo z posledních dvou závodu roku a do Ingolstadtu vrátí titul DTM poprvé od roku 2011.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.