Oschersleben: Farfus vítězně

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 15. září 2013 23:09
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Tento víkend se jede na německém Oscherslebenu. Závod bude zajímavé sledovat i z toho pohledu, že Mercedes po něm chce určit jednoho jezdce, na kterého pojede po zbytek sezony.

Augusto Farfus udržel díky svému dominantnímu vítězství na okruhu Oschersleben boj o titul v letošním DTM otevřený. Brazilec do závodu vyrážel jako druhý, ale hned na startu přesprintoval vítěze kvalifikace, Jamieho Greena na Audi RS5 DTM týmu Abt Sportsline. Krátce po startu, na jehož konci získal svoje druhé vítězství sezony, se tak ujal vedení o 1,5 sekundy. Do závodu Farfus vyrazil narozdíl od Greena, Bruna Spenglera a průběžného lídra tabulky, Mika Rockenfellera, na měkčí sadě gum. Všichni výše jmenovaní však zajeli k prvním zastávkám hned po otevření zastavákového okna ve 4. kole. Na měkčích pneumatikách Hankook jezdec na Audi týmu Phoenix mohl na čistém vzduchu zajíždět rychlé časy a vzdalovat se od trojice za ním. Během druhého stintu se dokázal dotáhnout až těsně za Farfuse. Ke konci závodu se pak Farfus vzdálil na nějakých 6 sekund, jezdci týmu Audi, Rockenfeller a Green v poklidu dojeli až do konce závodu. Tyto výsledky znamenají, že se náskok Rockenfellera na čele průběžného pořadí DTM lehce zmenšil (z 35 na 33 bodů), ale stále je více než slibný. K jistotě titulu mu stačí dojet v jednom ze zbývajících závodů na druhém místě. Filipe Albuquerque jezdil na Rockenfellerem až do jeho první zastávky ve 4. kole závodu. Po zbytek odpoledne už jel svůj vlastní závod a za čtvrté místo si připsal první body sezony. Na pátém místě byl další jezdec Audi, který také zajel nejlepší výsledek sezony, Timo Scheider. Dvojnásobný šampion DTM totiž využil nejdelšího středního stintu ze všech na pneumatikách Option. Gary Paffett, který v Německu oslavil svůj 100. start v DTM, dojel na šestém místě a byl tak nejlepším z Mercedesů. Sedmý byl Mattias Ekström na Audi, který byl nejšťastnějším ze skupinky bojujících jezdců v konečné fázi závodu. Start závodu se vůbec nepovedl Edoardo Mortarovi, který byl díky pomalému odjezdu až poslední. Avšak díky dlouhým stintům jak na měkčích tak i na tvrdších sadách gum mohl jet velkou část závodu na volné dráze a dojel desátý. Tedy v rámci vláčku Ekström, Miguel Molina a  Adrien Tambay. Za ním byl ještě Pascal Wehrlein na Mercedesu. Závod a veškeré naděje na obhajobu titulu Spenglera ukončil incident, ve kterém roztočil Wickense ve třetí zatáčce. Po tomto incidentu musel odstoupit i Wickens. Celá situace se bude řešit po závodě. Výsledky závodu: zde Výsledky kvalifikace: zde Výsledky volného tréninku: zde
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.