Oschersleben: Farfus vítězně

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 15. září 2013 23:09
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Tento víkend se jede na německém Oscherslebenu. Závod bude zajímavé sledovat i z toho pohledu, že Mercedes po něm chce určit jednoho jezdce, na kterého pojede po zbytek sezony.

Augusto Farfus udržel díky svému dominantnímu vítězství na okruhu Oschersleben boj o titul v letošním DTM otevřený. Brazilec do závodu vyrážel jako druhý, ale hned na startu přesprintoval vítěze kvalifikace, Jamieho Greena na Audi RS5 DTM týmu Abt Sportsline. Krátce po startu, na jehož konci získal svoje druhé vítězství sezony, se tak ujal vedení o 1,5 sekundy. Do závodu Farfus vyrazil narozdíl od Greena, Bruna Spenglera a průběžného lídra tabulky, Mika Rockenfellera, na měkčí sadě gum. Všichni výše jmenovaní však zajeli k prvním zastávkám hned po otevření zastavákového okna ve 4. kole. Na měkčích pneumatikách Hankook jezdec na Audi týmu Phoenix mohl na čistém vzduchu zajíždět rychlé časy a vzdalovat se od trojice za ním. Během druhého stintu se dokázal dotáhnout až těsně za Farfuse. Ke konci závodu se pak Farfus vzdálil na nějakých 6 sekund, jezdci týmu Audi, Rockenfeller a Green v poklidu dojeli až do konce závodu. Tyto výsledky znamenají, že se náskok Rockenfellera na čele průběžného pořadí DTM lehce zmenšil (z 35 na 33 bodů), ale stále je více než slibný. K jistotě titulu mu stačí dojet v jednom ze zbývajících závodů na druhém místě. Filipe Albuquerque jezdil na Rockenfellerem až do jeho první zastávky ve 4. kole závodu. Po zbytek odpoledne už jel svůj vlastní závod a za čtvrté místo si připsal první body sezony. Na pátém místě byl další jezdec Audi, který také zajel nejlepší výsledek sezony, Timo Scheider. Dvojnásobný šampion DTM totiž využil nejdelšího středního stintu ze všech na pneumatikách Option. Gary Paffett, který v Německu oslavil svůj 100. start v DTM, dojel na šestém místě a byl tak nejlepším z Mercedesů. Sedmý byl Mattias Ekström na Audi, který byl nejšťastnějším ze skupinky bojujících jezdců v konečné fázi závodu. Start závodu se vůbec nepovedl Edoardo Mortarovi, který byl díky pomalému odjezdu až poslední. Avšak díky dlouhým stintům jak na měkčích tak i na tvrdších sadách gum mohl jet velkou část závodu na volné dráze a dojel desátý. Tedy v rámci vláčku Ekström, Miguel Molina a  Adrien Tambay. Za ním byl ještě Pascal Wehrlein na Mercedesu. Závod a veškeré naděje na obhajobu titulu Spenglera ukončil incident, ve kterém roztočil Wickense ve třetí zatáčce. Po tomto incidentu musel odstoupit i Wickens. Celá situace se bude řešit po závodě. Výsledky závodu: zde Výsledky kvalifikace: zde Výsledky volného tréninku: zde
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?