Po závodu na Lausitzringu a také legendární 24h v Le Mans promluvil server TouringCarTimes s bývalým jezdcem Audi v DTM a současným jezdcem této značky pro vytrvalostní závody, Allanem McNishem. Skot odhalil, co je důležité pro úspěch v DTM.
Alan McNish je trojnásobným vítězem závodu v Le Mans a také bývalým pilotem F1. V DTM jsme ho mohli pozorovat v roce 2005, kdy jezdil s Audi A4 DTM týmu Abt Sportsline. I přes odchod z DTM zůstal Alan nedílnou součástí týmu Audi v jejich programu v motorsportu, v současnosti jezdí s Audi vytrvalostní závody.
V roce 2008, 10 let poté, co se v Le Mans radoval ze svého prvního vítězství s Porsche, přidal další triumf, tentokrát již v barvách Audi. Poslední triumf tohoto dravého jezdce je jen několik týdnů starý – letos při smůle ostatních vozů týmu vyhrál ten se startovním číslem 2, jeho posádku tvořil mimo jiné i McNish.
Takže, pomohou závody sportovních vozů v přípravě na DTM? „No, vlastně ani ne. Pokud se podíváte do historie DTM, tak vidíte, že je prošpikováno úspěšnými jezdci, kteří do DTM přišli z formulových sérií. Naopak jezdci z F1 nebo z Le Mans moc úspěchů neslavili.
Pokud se nad tím zamyslíme, tak vozy DTM mají velký přítlak a také hodně koní, což by se shodovalo s Formuli 1 nebo s LMP1, avšak většina v DTM úspěšných jezdců pochází z nižších formulí – zvláště z Formule 3.
Alaina jsme mohli vidět v Brně, v DTM jezdil v roce 2005
Je to proto, že poměr váhy a výkonu je v F3 podobný poměru, jaký je v DTM a také jezdecký styl je tomu z DTM hodně podobný. Jízda s vozem DTM se v porovnání s jízdou s F1 nebo LMP1 liší. Pokud se ptáte na důvod, tak si nejsem přesně jistý. Myslím si jen, že největší líheň talentů vhodných pro DTM představuje Formule 3.“
McNish se také domnívá, že specifický charakter některých okruhů v DTM může za to, že spousta jezdců má problém se v DTM prosadit. „Další věcí je, že okruhy v kalendáři DTM jsou poměrně unikátní. Pokud jste si prošli nižšími formulemi, tak jste pravděpodobně závodili na Norisringu, Lausitzringu nebo Oscherslebenu. To Vám při přesednutí do vozu DTM také pomůže.
Když jedete proti lidem jako Mike Rockenfeller, který se v DTM pohybuje bezmála 10 let, tak vidíte, proč maté problém se s místními okruhy vyrovnat.“ McNish vybral Rockenfellera jako příklad jezdce, který hladce přešel ze sportovních vozů do DTM.
Momentální lídr tabulky závodil v Le Mans v letech 2007 až 2012, v roce 2010 dokonce vytrvalostní závod vyhrál, nicméně podle McNishe 29letému značkovému kolegovi GT vozy při vstupu do DTM pomohly. „Myslím, že ‚Rocky‘ je specifický případ. V jeho případě mám za to, že mu závodění s GT vozy pomohlo. Dříve jezdil GT a také LMP, ale hlavně s GT vozy.
Ty jsou podle mě DTM více podobné než speciály LMP, které se spíše podobají F1. Ale tohle je pouze můj názor,“ zakončil zajímavou úvahu Alan.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?