McNish: F3 je klíčem k úspěchu v DTM

McNish, Allan
McNish, Allan, foto: www.auto-news.cz
iM2 8. července 2013 18:27
Sdílej:

Po závodu na Lausitzringu a také legendární 24h v Le Mans promluvil server TouringCarTimes s bývalým jezdcem Audi v DTM a současným jezdcem této značky pro vytrvalostní závody, Allanem McNishem. Skot odhalil, co je důležité pro úspěch v DTM.

Alan McNish je trojnásobným vítězem závodu v Le Mans a také bývalým pilotem F1. V DTM jsme ho mohli pozorovat v roce 2005, kdy jezdil s Audi A4 DTM týmu Abt Sportsline. I přes odchod z DTM zůstal Alan nedílnou součástí týmu Audi v jejich programu v motorsportu, v současnosti jezdí s Audi vytrvalostní závody.

V roce 2008, 10 let poté, co se v Le Mans radoval ze svého prvního vítězství s Porsche, přidal další triumf, tentokrát již v barvách Audi. Poslední triumf tohoto dravého jezdce je jen několik týdnů starý – letos při smůle ostatních vozů týmu vyhrál ten se startovním číslem 2, jeho posádku tvořil mimo jiné i McNish.

Takže, pomohou závody sportovních vozů v přípravě na DTM? „No, vlastně ani ne. Pokud se podíváte do historie DTM, tak vidíte, že je prošpikováno úspěšnými jezdci, kteří do DTM přišli z formulových sérií. Naopak jezdci z F1 nebo z Le Mans moc úspěchů neslavili.

Pokud se nad tím zamyslíme, tak vozy DTM mají velký přítlak a také hodně koní, což by se shodovalo s Formuli 1 nebo s LMP1, avšak většina v DTM úspěšných jezdců pochází z nižších formulí – zvláště z Formule 3.

Alaina jsme mohli vidět v Brně, v DTM jezdil v roce 2005

Je to proto, že poměr váhy a výkonu je v F3 podobný poměru, jaký je v DTM a také jezdecký styl je tomu z DTM hodně podobný. Jízda s vozem DTM se v porovnání s jízdou s F1 nebo LMP1 liší. Pokud se ptáte na důvod, tak si nejsem přesně jistý. Myslím si jen, že největší líheň talentů vhodných pro DTM představuje Formule 3.“

McNish se také domnívá, že specifický charakter některých okruhů v DTM může za to, že spousta jezdců má problém se v DTM prosadit. „Další věcí je, že okruhy v kalendáři DTM jsou poměrně unikátní. Pokud jste si prošli nižšími formulemi, tak jste pravděpodobně závodili na Norisringu, Lausitzringu nebo Oscherslebenu. To Vám při přesednutí do vozu DTM také pomůže.

Když jedete proti lidem jako Mike Rockenfeller, který se v DTM pohybuje bezmála 10 let, tak vidíte, proč maté problém se s místními okruhy vyrovnat.“  McNish vybral Rockenfellera jako příklad jezdce, který hladce přešel ze sportovních vozů do DTM.

Momentální lídr tabulky závodil v Le Mans v letech 2007 až 2012, v roce 2010 dokonce vytrvalostní závod vyhrál, nicméně podle McNishe 29letému značkovému kolegovi GT vozy při vstupu do DTM pomohly. „Myslím, že ‚Rocky‘ je specifický případ. V jeho případě mám za to, že mu závodění s GT vozy pomohlo. Dříve jezdil GT a také LMP, ale hlavně s GT vozy.

Ty jsou podle mě DTM více podobné než speciály LMP, které se spíše podobají F1. Ale tohle je pouze můj názor,“ zakončil zajímavou úvahu Alan.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).