McNish: F3 je klíčem k úspěchu v DTM

McNish, Allan
McNish, Allan, foto: www.auto-news.cz
iM2 8. července 2013 18:27
Sdílej:

Po závodu na Lausitzringu a také legendární 24h v Le Mans promluvil server TouringCarTimes s bývalým jezdcem Audi v DTM a současným jezdcem této značky pro vytrvalostní závody, Allanem McNishem. Skot odhalil, co je důležité pro úspěch v DTM.

Alan McNish je trojnásobným vítězem závodu v Le Mans a také bývalým pilotem F1. V DTM jsme ho mohli pozorovat v roce 2005, kdy jezdil s Audi A4 DTM týmu Abt Sportsline. I přes odchod z DTM zůstal Alan nedílnou součástí týmu Audi v jejich programu v motorsportu, v současnosti jezdí s Audi vytrvalostní závody.

V roce 2008, 10 let poté, co se v Le Mans radoval ze svého prvního vítězství s Porsche, přidal další triumf, tentokrát již v barvách Audi. Poslední triumf tohoto dravého jezdce je jen několik týdnů starý – letos při smůle ostatních vozů týmu vyhrál ten se startovním číslem 2, jeho posádku tvořil mimo jiné i McNish.

Takže, pomohou závody sportovních vozů v přípravě na DTM? „No, vlastně ani ne. Pokud se podíváte do historie DTM, tak vidíte, že je prošpikováno úspěšnými jezdci, kteří do DTM přišli z formulových sérií. Naopak jezdci z F1 nebo z Le Mans moc úspěchů neslavili.

Pokud se nad tím zamyslíme, tak vozy DTM mají velký přítlak a také hodně koní, což by se shodovalo s Formuli 1 nebo s LMP1, avšak většina v DTM úspěšných jezdců pochází z nižších formulí – zvláště z Formule 3.

Alaina jsme mohli vidět v Brně, v DTM jezdil v roce 2005

Je to proto, že poměr váhy a výkonu je v F3 podobný poměru, jaký je v DTM a také jezdecký styl je tomu z DTM hodně podobný. Jízda s vozem DTM se v porovnání s jízdou s F1 nebo LMP1 liší. Pokud se ptáte na důvod, tak si nejsem přesně jistý. Myslím si jen, že největší líheň talentů vhodných pro DTM představuje Formule 3.“

McNish se také domnívá, že specifický charakter některých okruhů v DTM může za to, že spousta jezdců má problém se v DTM prosadit. „Další věcí je, že okruhy v kalendáři DTM jsou poměrně unikátní. Pokud jste si prošli nižšími formulemi, tak jste pravděpodobně závodili na Norisringu, Lausitzringu nebo Oscherslebenu. To Vám při přesednutí do vozu DTM také pomůže.

Když jedete proti lidem jako Mike Rockenfeller, který se v DTM pohybuje bezmála 10 let, tak vidíte, proč maté problém se s místními okruhy vyrovnat.“  McNish vybral Rockenfellera jako příklad jezdce, který hladce přešel ze sportovních vozů do DTM.

Momentální lídr tabulky závodil v Le Mans v letech 2007 až 2012, v roce 2010 dokonce vytrvalostní závod vyhrál, nicméně podle McNishe 29letému značkovému kolegovi GT vozy při vstupu do DTM pomohly. „Myslím, že ‚Rocky‘ je specifický případ. V jeho případě mám za to, že mu závodění s GT vozy pomohlo. Dříve jezdil GT a také LMP, ale hlavně s GT vozy.

Ty jsou podle mě DTM více podobné než speciály LMP, které se spíše podobají F1. Ale tohle je pouze můj názor,“ zakončil zajímavou úvahu Alan.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.