Po závodu na Lausitzringu a také legendární 24h v Le Mans promluvil server TouringCarTimes s bývalým jezdcem Audi v DTM a současným jezdcem této značky pro vytrvalostní závody, Allanem McNishem. Skot odhalil, co je důležité pro úspěch v DTM.
Alan McNish je trojnásobným vítězem závodu v Le Mans a také bývalým pilotem F1. V DTM jsme ho mohli pozorovat v roce 2005, kdy jezdil s Audi A4 DTM týmu Abt Sportsline. I přes odchod z DTM zůstal Alan nedílnou součástí týmu Audi v jejich programu v motorsportu, v současnosti jezdí s Audi vytrvalostní závody.
V roce 2008, 10 let poté, co se v Le Mans radoval ze svého prvního vítězství s Porsche, přidal další triumf, tentokrát již v barvách Audi. Poslední triumf tohoto dravého jezdce je jen několik týdnů starý – letos při smůle ostatních vozů týmu vyhrál ten se startovním číslem 2, jeho posádku tvořil mimo jiné i McNish.
Takže, pomohou závody sportovních vozů v přípravě na DTM? „No, vlastně ani ne. Pokud se podíváte do historie DTM, tak vidíte, že je prošpikováno úspěšnými jezdci, kteří do DTM přišli z formulových sérií. Naopak jezdci z F1 nebo z Le Mans moc úspěchů neslavili.
Pokud se nad tím zamyslíme, tak vozy DTM mají velký přítlak a také hodně koní, což by se shodovalo s Formuli 1 nebo s LMP1, avšak většina v DTM úspěšných jezdců pochází z nižších formulí – zvláště z Formule 3.
Alaina jsme mohli vidět v Brně, v DTM jezdil v roce 2005
Je to proto, že poměr váhy a výkonu je v F3 podobný poměru, jaký je v DTM a také jezdecký styl je tomu z DTM hodně podobný. Jízda s vozem DTM se v porovnání s jízdou s F1 nebo LMP1 liší. Pokud se ptáte na důvod, tak si nejsem přesně jistý. Myslím si jen, že největší líheň talentů vhodných pro DTM představuje Formule 3.“
McNish se také domnívá, že specifický charakter některých okruhů v DTM může za to, že spousta jezdců má problém se v DTM prosadit. „Další věcí je, že okruhy v kalendáři DTM jsou poměrně unikátní. Pokud jste si prošli nižšími formulemi, tak jste pravděpodobně závodili na Norisringu, Lausitzringu nebo Oscherslebenu. To Vám při přesednutí do vozu DTM také pomůže.
Když jedete proti lidem jako Mike Rockenfeller, který se v DTM pohybuje bezmála 10 let, tak vidíte, proč maté problém se s místními okruhy vyrovnat.“ McNish vybral Rockenfellera jako příklad jezdce, který hladce přešel ze sportovních vozů do DTM.
Momentální lídr tabulky závodil v Le Mans v letech 2007 až 2012, v roce 2010 dokonce vytrvalostní závod vyhrál, nicméně podle McNishe 29letému značkovému kolegovi GT vozy při vstupu do DTM pomohly. „Myslím, že ‚Rocky‘ je specifický případ. V jeho případě mám za to, že mu závodění s GT vozy pomohlo. Dříve jezdil GT a také LMP, ale hlavně s GT vozy.
Ty jsou podle mě DTM více podobné než speciály LMP, které se spíše podobají F1. Ale tohle je pouze můj názor,“ zakončil zajímavou úvahu Alan.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.