Šéf týmu Phoenix, Ernst Moser, věří, že jeho jezdec - Mike Rockenfeller - mohl porazit Garyho Paffetta v závodu na Lausitzringu. Němec začínal až na 6. místě, díky strategii použití pneumatik Standard-Option-Standard se ale dostal až za záda Paffetta.
Během druhého stintu byl pouze 0,5s vteřiny za lídrem pořadí. Paffetta však předjet nebyl schopný. Mike Rockenfeller ztratil dost času i za kolegou Paffetta, Robertem Wickensem. Na konci svého stintu (dostal se za Paffetta) však jeho vůz trpěl vibracemi, které předjetí znesnadnily.
"Opět jsme zvolili správnou strategii. 'Rocky' měl skvělou rychlost, jen ho zdržoval Wickens. Po čase se mu ho podařilo překonat a dokonce bylo možné vítězství. Na konci druhého stintu ho ale zdržely vibrace od pneumatik, a tak jsme jej zavolali do boxů. Jinak by Paffetta předjel," prohlašuje Ernst Moser.
Díky druhému pódiovému umístění v letošním roce vede Mike společně s Brunem Spenglerem tabulku jezdců. Při rovnosti bodů je ale v čele Němec, protože Kanaďan byl na Lausitzringu pouze 7. Sám Rockenfeller byl s výsledkem spokojený, opět byl nejlepším jezdcem Audi. Po závodu připustil, že byl Paffett moc rychlý.
"Po startu ze 6. místa jsme z vozu dostali maximum. Dostal jsem se velmi blízko k Paffettovi a málem jsem bojoval i o vítězství. Ale fairově uznejme, že Gary byl v závěru rychlejší. Moje auto ale v závodu bylo fantastické, zvláště na pneumatikách Option. Takže týmu patří velký dík."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?