ZÁVODNÍ VÍKEND; Po dalších dvou týdnech nás čeká závod DTM. Tentokrát se jede na rakouském Red Bull Ringu (bývalém A1 Ringu), který vlastní a zmodernizoval majitel výrobce energetických nápojů, Dietrich Mateschitz.
Závod:
Bruno Spengler po včerejším prvním vítězství sezony v kvalifikaci dnes přidal i první vítězství sezony v závodě a dostal se tak do čela šampionátu. Kanaďan závod kontroloval už od startu, když o vedení přišel vždy na krátko pouze při zastávkách v boxech. Ještě v polovině závodu to však vypadalo, že na cestě za senzačním vítězstvím ze dvanáctého místa na startu je při svém pouze třetím závodu v DTM bývalý jezdec F1, Timo Glock, který jel rozdílnou strategii.
Jezdec týmu MTEK zajel na výměnu gum a nazul Option hned jak se otevřelo okno pro zastávky v boxech ve čtvrtém kole závodu a na měkčí směsi odjel 29 kol a po prvním kole zastávek už byl druhý. Při jeho zastávce však došlo ke zdržení s nazouváním levého předního kola, což ho stálo boj o vítězství a také druhé místo na úkor kolegy od MTEKu, Marca Wittmanna, který se po většinu závodu pohyboval mezi třemi nejlepšími.
Wittmann dojel do cíle pouze 1,5 sekundy za Spenglerem následovaný Glockem. Mike Rockenfeller a Mattias Ekström prokázali rychlost Audi na gumách Option (měkčí směs), když oba předvedli dlouhé stinty (Rockenfeller prostřední, Ekström závěrečný), díky kterým získali pozice a obsadili tak místa 4 a 5. Rockenfeller, který ztratil vedení v šampionátu na úkor Spenglera, strávil podstatnou část závodu bojem s týmovým kolegou Kanaďana, Dirkem Wernerem, ale v konečných fázích byl nakonec rychlejší. To Ekström si svoji pozici vybojoval dvě kola před koncem, kdy v zatáčce č. 5 zřejmě lehce ťuknul do Augusta Farfuse a poslal ho mimo závodní stopu.
Farfus dojel šestý a jen těsně za ním byl Christian Vietoris z Mercedesu (nejlepší jezdec této značky). Osmý byl Dirk Werner a devátý Gary Paffett. Stejně jako Spengler, i Gary Paffett a Pascal Wehrlein jeli dlouhý první stint na pneumatikách Option, ale na tempo vozů BMW nestačili. Paffett také dostal penalizaci 2 sekund v boxech za vystrčení Martina Tomczyka z trati v zatáčce č. 3, vše se stalo při předjíždění. Jezdce týmu RMG BMW o něco později roztočil v zatáčce č. 2 Roberto Merhi, ten za to už dostal stop/go penalizaci 10 sekund.
Na druhé místo se na startu dostal Edoardo Mortara z Audi, ale později ho předjel Wittmann, ale i tak to vypadalo na podium pro Itala, nicméně později měl kolizi s Dirkem Wernerem, nejen z našeho pohledu zaviněnou jezdcem BMW, za kterou ovšem nebyl Dirk potrestán a Mortara dostal defekt, což mu zničilo závod. Nakonec dojel ´patnáctý.
Ve druhém kole roztočil Daniela Juncadellu Jamie Green z Audi a Joey Hand závod nedojel, protože mu krátce po zastávce v boxech upadlo levé přední kolo.
Výsledky závodu: zde
Startovní rošt po penalizacích: zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler si ve Spielbergu zajistil svoje první pole position sezony. Jezdec týmu Schnitzer začal svoje rychlé kolo v Q4 díky nejrychlejšímu času v Q3 jako poslední. Tou dobou byl na čele s dalším BMW týmu MTEK Marco Wittmann. Ačkoliv po druhém sektoru na nováčka Bruno ztrácel šest setin sekundy, tak díky skvělému finiši získal svoje již 15. pole position v DTM.
Druhé místo je pro Wittmanna v jeho zatím krátké kariéře v DTM nejlepším umístěním a je o také poprvé, kdy auto z nového týmu MTEK stojí v první řadě. Třetí bude se svým Audi týmu Phoenix stát loňský vítěz z Rakouska, Edoardo Mortara. TOP4 v poslední části kvalifikace doplnil Augusto Farfus s BMW týmu RBM, bavorská značka tak má mezi nejlepšími čtyřmi vozy zástupce hned tří týmů!
Nejlepším pilotem týmu Audi Abt byl Timo Scheider na pátém místě a pak následoval kolega Mortary, Filipe Albuquerque. Robert Wickens byl nejlepším jezdcem týmu HWA Mercedes a obsadil sedmé místo. Osmičku nejlepších uzavřel dosavadní lídr průběžného pořadí, Mike Rockenfeller. Němec ovšem na startu spadne o pět míst, když dostal penalizaci pěti míst za nerespektování žlutých vlajek během volného tréninku.
To znamená, že osmý bude Martin Tomczyk a devátý Gary Paffett. Gary v Q3 nezajel žádné měřené kolo, když jeho vůz ztratil výkon během výjezdového kola. Smůlu si zažil i Dirk Werner na BMW, který do Q3 nepostoupil o pouhých 0,003s! Naopak svými posledními koly se do Q3 dostali Mike Rockenfeller a Timo Scheider.
Pomalá kola v kvalifikaci zajeli Mattias Ekström (15.), Jamie Green (17. místo), který navíc též v tréninku nerespektoval žluté vlajky a přijde o 5 místo, a také Adrian Tambay (18.). Poslední byl Andy Priaulx, ten by se ale také na roštu propadl o pět míst za nerespektování žlutých vlajek.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?