ZÁVODNÍ VÍKEND; Po dalších dvou týdnech nás čeká závod DTM. Tentokrát se jede na rakouském Red Bull Ringu (bývalém A1 Ringu), který vlastní a zmodernizoval majitel výrobce energetických nápojů, Dietrich Mateschitz.
Závod:
Bruno Spengler po včerejším prvním vítězství sezony v kvalifikaci dnes přidal i první vítězství sezony v závodě a dostal se tak do čela šampionátu. Kanaďan závod kontroloval už od startu, když o vedení přišel vždy na krátko pouze při zastávkách v boxech. Ještě v polovině závodu to však vypadalo, že na cestě za senzačním vítězstvím ze dvanáctého místa na startu je při svém pouze třetím závodu v DTM bývalý jezdec F1, Timo Glock, který jel rozdílnou strategii.
Jezdec týmu MTEK zajel na výměnu gum a nazul Option hned jak se otevřelo okno pro zastávky v boxech ve čtvrtém kole závodu a na měkčí směsi odjel 29 kol a po prvním kole zastávek už byl druhý. Při jeho zastávce však došlo ke zdržení s nazouváním levého předního kola, což ho stálo boj o vítězství a také druhé místo na úkor kolegy od MTEKu, Marca Wittmanna, který se po většinu závodu pohyboval mezi třemi nejlepšími.
Wittmann dojel do cíle pouze 1,5 sekundy za Spenglerem následovaný Glockem. Mike Rockenfeller a Mattias Ekström prokázali rychlost Audi na gumách Option (měkčí směs), když oba předvedli dlouhé stinty (Rockenfeller prostřední, Ekström závěrečný), díky kterým získali pozice a obsadili tak místa 4 a 5. Rockenfeller, který ztratil vedení v šampionátu na úkor Spenglera, strávil podstatnou část závodu bojem s týmovým kolegou Kanaďana, Dirkem Wernerem, ale v konečných fázích byl nakonec rychlejší. To Ekström si svoji pozici vybojoval dvě kola před koncem, kdy v zatáčce č. 5 zřejmě lehce ťuknul do Augusta Farfuse a poslal ho mimo závodní stopu.
Farfus dojel šestý a jen těsně za ním byl Christian Vietoris z Mercedesu (nejlepší jezdec této značky). Osmý byl Dirk Werner a devátý Gary Paffett. Stejně jako Spengler, i Gary Paffett a Pascal Wehrlein jeli dlouhý první stint na pneumatikách Option, ale na tempo vozů BMW nestačili. Paffett také dostal penalizaci 2 sekund v boxech za vystrčení Martina Tomczyka z trati v zatáčce č. 3, vše se stalo při předjíždění. Jezdce týmu RMG BMW o něco později roztočil v zatáčce č. 2 Roberto Merhi, ten za to už dostal stop/go penalizaci 10 sekund.
Na druhé místo se na startu dostal Edoardo Mortara z Audi, ale později ho předjel Wittmann, ale i tak to vypadalo na podium pro Itala, nicméně později měl kolizi s Dirkem Wernerem, nejen z našeho pohledu zaviněnou jezdcem BMW, za kterou ovšem nebyl Dirk potrestán a Mortara dostal defekt, což mu zničilo závod. Nakonec dojel ´patnáctý.
Ve druhém kole roztočil Daniela Juncadellu Jamie Green z Audi a Joey Hand závod nedojel, protože mu krátce po zastávce v boxech upadlo levé přední kolo.
Výsledky závodu: zde
Startovní rošt po penalizacích: zde
Kvalifikace:
Bruno Spengler si ve Spielbergu zajistil svoje první pole position sezony. Jezdec týmu Schnitzer začal svoje rychlé kolo v Q4 díky nejrychlejšímu času v Q3 jako poslední. Tou dobou byl na čele s dalším BMW týmu MTEK Marco Wittmann. Ačkoliv po druhém sektoru na nováčka Bruno ztrácel šest setin sekundy, tak díky skvělému finiši získal svoje již 15. pole position v DTM.
Druhé místo je pro Wittmanna v jeho zatím krátké kariéře v DTM nejlepším umístěním a je o také poprvé, kdy auto z nového týmu MTEK stojí v první řadě. Třetí bude se svým Audi týmu Phoenix stát loňský vítěz z Rakouska, Edoardo Mortara. TOP4 v poslední části kvalifikace doplnil Augusto Farfus s BMW týmu RBM, bavorská značka tak má mezi nejlepšími čtyřmi vozy zástupce hned tří týmů!
Nejlepším pilotem týmu Audi Abt byl Timo Scheider na pátém místě a pak následoval kolega Mortary, Filipe Albuquerque. Robert Wickens byl nejlepším jezdcem týmu HWA Mercedes a obsadil sedmé místo. Osmičku nejlepších uzavřel dosavadní lídr průběžného pořadí, Mike Rockenfeller. Němec ovšem na startu spadne o pět míst, když dostal penalizaci pěti míst za nerespektování žlutých vlajek během volného tréninku.
To znamená, že osmý bude Martin Tomczyk a devátý Gary Paffett. Gary v Q3 nezajel žádné měřené kolo, když jeho vůz ztratil výkon během výjezdového kola. Smůlu si zažil i Dirk Werner na BMW, který do Q3 nepostoupil o pouhých 0,003s! Naopak svými posledními koly se do Q3 dostali Mike Rockenfeller a Timo Scheider.
Pomalá kola v kvalifikaci zajeli Mattias Ekström (15.), Jamie Green (17. místo), který navíc též v tréninku nerespektoval žluté vlajky a přijde o 5 místo, a také Adrian Tambay (18.). Poslední byl Andy Priaulx, ten by se ale také na roštu propadl o pět míst za nerespektování žlutých vlajek.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.