Paffettovi se podařil na Brands Hatch skvělý kousek - získal 8 míst. Jenže na konci ho přibrzdila penalizace. Tu dostal jezdec Mercedesu na základě nových pravidel, pojďme se podívat, jak tato pravila fungují.
Po kvalifikaci to pro Mercedes vypadalo bledě, na to, že nakonec mezi TOP10 najdeme 4 C-Klasse AMG Coupé DTM by si vsadil jen málokdo. Mercedes nastavil své vozy na závod, v kvalifikaci tak nedokázal uspět. Jenže na konci závodu i přes skvělou rychlost mohl být jeden z jezdců Mercedesu naštvaný, byl jím Gary Paffett. Během žluté fáze zajel Gary až moc rychlý čas, za což dostal penalizaci 5 vteřin. Ta ho razila ze 3. místa až na 6.
Pro Paffetta tak skončil domácí závod rozporuplně, po startu z 11. pozice během závodu ukázal skvělou rychlost, avšak na podium se postavit nemohl. Jeho tým během závodu přitom udělal všechno správně - po startu na na standardních pneumatíkách už po 4 kolech přezul na měkké pneumatiky option. Na těch dokázal vydržet celých 40 kol, díky tomu získal hodně pozic.
Ve 44 kole přezul zpět na tvrdé pneumatiky, které mu vystačily až do cíle. Tým tuto strategii zvolil již před startem: "Byla to na záčátku velmi agresivní strategie. Chtěli jsme zastavit v kole 4, abychom tak před sebou neměli žádný provoz. Poté už šlo o to odjet na měkké sadě gum co možná nejvíc kol. Čím víc, tím líp. Chtěli jsme na nich odjet dlouhý stint, museli jsme však dávat pozor, abychom je nezničili."
Na tvrdé směsi po druhé zastávce odjel Brit 54 kol, tvrdé gumy se ukázaly být jen o něco málo pomalejší než měkčí směs. Na Hockenheimu byl přitom obrázek zcela jiný: "Naše auto se k oběma směsím chová dobře a rychlost na obou byla dobrá. Bruno Spengler byl na svých lehce opotřebovaných pneumatikách Option jen kousek rychlejší než já na tvrdších Stadardech." Popisuje jezdec svůj závod.
Ještě vloni by stačilo zvolnit....
Jenže pak přišla penalize 5 vteřin. Za co ji domácí jezdec dostal? Během zluté fáze jel moc rychle, v daném sektoru měl být jeho čas o půl vteřiny pomalejší. Jezdec toto pravidlo samozřejmě moc nechápe: "Je to hloupé pravidlo. Nepomůže to bezpečnosti, naopak je to nebezpečné. Když byly vyvěšeny žluté vlajky, tak jsem nevěděl, jestli jsou kvůli Farfusovi nebo Mortarovi. Je zkrátka nemožné odhadnout půl vteřiny.
Během žluté fáze prostě zvolníte a jedete opatrně. Možná jsem jel moc rychle, ale rozhodně ne nebezpečně. Ano mluvili jsme o tom před závodem a ptali jsme se na to. Jenže zde na Brands Hatch je půl vteřiny moc. Dvě desetiny by byly lepší a plně by dostačovaly."
...letos musí jezdci třeba i uprostřed rovinky brzdit
"Taková penalizace nedává smysl, zvláště zde na Brands Hatch," zastává se kolegy Robert Wickens. "V této situaci bylo opravdu těžké odhadnout, že žluté vlajky platí jen pro hlavní rovinku. Přece nezačnete brzdit v půlce rovinky, když zrovna s někým bojujete."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?