Paffettovi se podařil na Brands Hatch skvělý kousek - získal 8 míst. Jenže na konci ho přibrzdila penalizace. Tu dostal jezdec Mercedesu na základě nových pravidel, pojďme se podívat, jak tato pravila fungují.
Po kvalifikaci to pro Mercedes vypadalo bledě, na to, že nakonec mezi TOP10 najdeme 4 C-Klasse AMG Coupé DTM by si vsadil jen málokdo. Mercedes nastavil své vozy na závod, v kvalifikaci tak nedokázal uspět. Jenže na konci závodu i přes skvělou rychlost mohl být jeden z jezdců Mercedesu naštvaný, byl jím Gary Paffett. Během žluté fáze zajel Gary až moc rychlý čas, za což dostal penalizaci 5 vteřin. Ta ho razila ze 3. místa až na 6.
Pro Paffetta tak skončil domácí závod rozporuplně, po startu z 11. pozice během závodu ukázal skvělou rychlost, avšak na podium se postavit nemohl. Jeho tým během závodu přitom udělal všechno správně - po startu na na standardních pneumatíkách už po 4 kolech přezul na měkké pneumatiky option. Na těch dokázal vydržet celých 40 kol, díky tomu získal hodně pozic.
Ve 44 kole přezul zpět na tvrdé pneumatiky, které mu vystačily až do cíle. Tým tuto strategii zvolil již před startem: "Byla to na záčátku velmi agresivní strategie. Chtěli jsme zastavit v kole 4, abychom tak před sebou neměli žádný provoz. Poté už šlo o to odjet na měkké sadě gum co možná nejvíc kol. Čím víc, tím líp. Chtěli jsme na nich odjet dlouhý stint, museli jsme však dávat pozor, abychom je nezničili."
Na tvrdé směsi po druhé zastávce odjel Brit 54 kol, tvrdé gumy se ukázaly být jen o něco málo pomalejší než měkčí směs. Na Hockenheimu byl přitom obrázek zcela jiný: "Naše auto se k oběma směsím chová dobře a rychlost na obou byla dobrá. Bruno Spengler byl na svých lehce opotřebovaných pneumatikách Option jen kousek rychlejší než já na tvrdších Stadardech." Popisuje jezdec svůj závod.
Ještě vloni by stačilo zvolnit....
Jenže pak přišla penalize 5 vteřin. Za co ji domácí jezdec dostal? Během zluté fáze jel moc rychle, v daném sektoru měl být jeho čas o půl vteřiny pomalejší. Jezdec toto pravidlo samozřejmě moc nechápe: "Je to hloupé pravidlo. Nepomůže to bezpečnosti, naopak je to nebezpečné. Když byly vyvěšeny žluté vlajky, tak jsem nevěděl, jestli jsou kvůli Farfusovi nebo Mortarovi. Je zkrátka nemožné odhadnout půl vteřiny.
Během žluté fáze prostě zvolníte a jedete opatrně. Možná jsem jel moc rychle, ale rozhodně ne nebezpečně. Ano mluvili jsme o tom před závodem a ptali jsme se na to. Jenže zde na Brands Hatch je půl vteřiny moc. Dvě desetiny by byly lepší a plně by dostačovaly."
...letos musí jezdci třeba i uprostřed rovinky brzdit
"Taková penalizace nedává smysl, zvláště zde na Brands Hatch," zastává se kolegy Robert Wickens. "V této situaci bylo opravdu těžké odhadnout, že žluté vlajky platí jen pro hlavní rovinku. Přece nezačnete brzdit v půlce rovinky, když zrovna s někým bojujete."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.