Paffettovi se podařil na Brands Hatch skvělý kousek - získal 8 míst. Jenže na konci ho přibrzdila penalizace. Tu dostal jezdec Mercedesu na základě nových pravidel, pojďme se podívat, jak tato pravila fungují.
Po kvalifikaci to pro Mercedes vypadalo bledě, na to, že nakonec mezi TOP10 najdeme 4 C-Klasse AMG Coupé DTM by si vsadil jen málokdo. Mercedes nastavil své vozy na závod, v kvalifikaci tak nedokázal uspět. Jenže na konci závodu i přes skvělou rychlost mohl být jeden z jezdců Mercedesu naštvaný, byl jím Gary Paffett. Během žluté fáze zajel Gary až moc rychlý čas, za což dostal penalizaci 5 vteřin. Ta ho razila ze 3. místa až na 6.
Pro Paffetta tak skončil domácí závod rozporuplně, po startu z 11. pozice během závodu ukázal skvělou rychlost, avšak na podium se postavit nemohl. Jeho tým během závodu přitom udělal všechno správně - po startu na na standardních pneumatíkách už po 4 kolech přezul na měkké pneumatiky option. Na těch dokázal vydržet celých 40 kol, díky tomu získal hodně pozic.
Ve 44 kole přezul zpět na tvrdé pneumatiky, které mu vystačily až do cíle. Tým tuto strategii zvolil již před startem: "Byla to na záčátku velmi agresivní strategie. Chtěli jsme zastavit v kole 4, abychom tak před sebou neměli žádný provoz. Poté už šlo o to odjet na měkké sadě gum co možná nejvíc kol. Čím víc, tím líp. Chtěli jsme na nich odjet dlouhý stint, museli jsme však dávat pozor, abychom je nezničili."
Na tvrdé směsi po druhé zastávce odjel Brit 54 kol, tvrdé gumy se ukázaly být jen o něco málo pomalejší než měkčí směs. Na Hockenheimu byl přitom obrázek zcela jiný: "Naše auto se k oběma směsím chová dobře a rychlost na obou byla dobrá. Bruno Spengler byl na svých lehce opotřebovaných pneumatikách Option jen kousek rychlejší než já na tvrdších Stadardech." Popisuje jezdec svůj závod.
Ještě vloni by stačilo zvolnit....
Jenže pak přišla penalize 5 vteřin. Za co ji domácí jezdec dostal? Během zluté fáze jel moc rychle, v daném sektoru měl být jeho čas o půl vteřiny pomalejší. Jezdec toto pravidlo samozřejmě moc nechápe: "Je to hloupé pravidlo. Nepomůže to bezpečnosti, naopak je to nebezpečné. Když byly vyvěšeny žluté vlajky, tak jsem nevěděl, jestli jsou kvůli Farfusovi nebo Mortarovi. Je zkrátka nemožné odhadnout půl vteřiny.
Během žluté fáze prostě zvolníte a jedete opatrně. Možná jsem jel moc rychle, ale rozhodně ne nebezpečně. Ano mluvili jsme o tom před závodem a ptali jsme se na to. Jenže zde na Brands Hatch je půl vteřiny moc. Dvě desetiny by byly lepší a plně by dostačovaly."
...letos musí jezdci třeba i uprostřed rovinky brzdit
"Taková penalizace nedává smysl, zvláště zde na Brands Hatch," zastává se kolegy Robert Wickens. "V této situaci bylo opravdu těžké odhadnout, že žluté vlajky platí jen pro hlavní rovinku. Přece nezačnete brzdit v půlce rovinky, když zrovna s někým bojujete."
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?