ZÁVODNÍ VÍKEND; První závod sezony 2013 se koná již tradičně na německém Hockenheimringu. Oproti loňsku došlo ke změně formátu víkendu, a tak se volný trénink jel až v sobotu dopoledne, odpoledne je v plánu kvalifikace. V neděli již není warm-up, ale pouze závod. Pojďme společně sledovat výsledky.
Závod: Augusto Farfus dokázal plně využít svoji strategii k vítězství v dnešním závodě na německém Hockenheimu. Jezdec týmu RBM do závodu odstartoval jako druhý za Timem Scheiderem s Audi, toto pořadí se v prvních několika kolech neměnilo. V šestém kole však Brazilec využil svého DRS, aby se dostal před Tima ve vlásence.
Brazilec, který do závodu odstartoval na měkčích (Option) gumách, poprvé zastavil v sedmém kole, kdy byl na dráze safety car, díky rozdílným strategiím tak Augusto strávil prostřední část závodu v hloubi pole. Safety car na dráhu vyjel díky hořícímu vozu Audi Adriena Tambaye. Obrovskou strategickou chybu v této fázi předvedlo Audi, které Tima Schidera povolalo do boxů na výměnu gum až v osmém kole, tedy po kole odjetém za safety carem. Němec se tak propadl až na samotný chvost (19. místo), pak předvedl pěknou stíhací jízdu, která ho vynesla až na konečné šesté místo. Během tohoto sprintu předvedl krásný předjížděcí manévr na Joeyho Handa v Sachs Kurve vnějškem.
Augusto Farfus ve Spitz Kehre po své druhé zastávce předjel Daniela Juncadellu a dostal se tak na páté místo, nicméně auta před ním musela ještě jednou do boxů, a tak později převzal vedení, ve kterém byl díky hodně dlouhému prvnímu stintu (více jak polovina závodu) mladík od Mercedesu, Pascal Wehrlein.
Druhý dojel překvapivě Dirk Werner s BWM, který závod začínal jako 20., poprvé zastavil při safety caru a pak odjel velmi dlouhý prostřední stint na měkkých gumách. Jezdec týmu Schnitzer tak získal svoje nejlepší umístění v DTM a double pro BMW. Třetí byl Christian Vietoris z týmu Mercedes HWA, který několik kol před cílem díky DRS předjel Garyho Paffetta. Vietoris, který se ze třetího místa na roštu během prvního kola propadl až na 11. pozici, jel podobnou strategii jako Werner. Stejně jako Werner, i on se v DTM poprvé dostal na podim.
Gary Paffett dojel těsně před úřadujícím mistrem DTM, Brunem Spenglerem, se kterým dříve v závodě svedl ostrý souboj, do kterého byl namočen i Martin Tomczyk. Šestý byl již dříve zmiňovaný Timo Scheider a sedmý byl Joye Hand. Osmý byl Mike Rockenfeller, který se tak stal druhou nejlepší Audi. Svoje první body v DTM získali Marco Wittmann a Roberto Merhi ziskem pozic devět a deset.
Mattias Ekström si poničil předek své A4 DTM v první zatáčce po kolizi s Juncadellou a Paffettem, později mu v odlétla celá přední kapota na rovince k vlásence. Tím jeho trápení nekončilo, když pak roztočil Edoardo Mortaru, za což dostal drive through penalizaci a ze závodu pak, stejně jako Ital, odstoupil. Smůlu měl i Timo Glock s BMW, Němec bojoval ve vedoucí skupině, jenže pak udělal v Sachs Kurve chybu a přišel o 5 pozic, následně zajel do boxů, kde jeho mechanici nedokázali správně upevnit pravé zadní kolo, které poté v zatáčce číslo 3 odletělo a Timo musel M3 DTM odstavit.
Výsledky závodu: zde
Startovní rošt graficky: zde
Kvalifikace: Kvalifikace byla ovlivněna počasím. V Q1 se začínalo na mokré trati, která v průběhu Q2 a Q3 oschla natolik, že na konci Q3 už jezdci jezdili na suchých pneumatikách. Q4 už se jela na suchu. Pole position získal po 2,5 letech Timo Scheider na Audi. Jezdec týmu Abt Sportsline zajel v Q3 2. nejrychlejší čas, a tak do Q4 vyrážel jako třetí.
Jeho čas 1:35,918 min překonal výkon před ním jedoucího Augusta Farfuse, zbýval však ještě Christian Vietoris. Mladík z týmu H.W.A. však ztratil rohodující čas v prvním sektoru a celkově odjel své kolo docela "opatrně", a tak zaznamenal až 3. čas. Scheider získal svoji 11. pole position v kariéře, první po 2,5 letech.
Robert Wickens zaznamenal svůj doposud nejlepší kvalifikační výsledek, když zítra odstartuje jako 4. Jeho čas z Q4 byl však anulován, protože se v první zatáčce dostal všemi 4 koly za bílou čáru, což je nově od letošní sezony v DTM zakázáno.
Q3 opanoval Christian Vietoris, tato část kvalifikace byla obvzlášť obtížná, protože během ní došlo na tzv. cross over point (čas vhodný pro přezutí z mokrých na suché pneumatiky). Nakonec se k této změně odhodlalo 10 jezdců. Podmínky na konci této kvalifikační části se hodně zlepšily, takže se neustále pořadí měnilo (v poslední minutě s na nejlepší pozici vystřídalo hned 6 pilotů)!
Překvapením kvalifikace byl výkon mladíky Pascala Wehrleina s Mercedesem C-Klasse Coupé AMG DTM týmu RSC Mücke. I on na konci Q3 bojoval o čelo, nakonec odstartuje tento 18letý nováček v DTM do závodu z 8. pozice, před ním budou stát Mattias Ekström, Gary Paffett a Bruno Spengler (tedy muži, kteří dokázali v DTM již vyhrát titul).
Joey Hand (RBM BMW) a Daniel Juncadella (RSC Mücke) doplní TOP10. Mezi "velká jména", která uvízla již v Q2 patří Martin Tomczyk (11.) a Jamie Green (12.), oba v poslední chvíli vyřadil další mladík týmu RSC Mücke Juncadella. Španěl předtím, v závěru Q1 na poslední chvíli vyřadil z dalších bojů Andyho Priaulxe.
Nováček v DTM, Timo Glock, jezdící za tým MTEK BMW je 15. V Q1 neudržel na mokré trati v nájezdu na stadion svůj Mercedes Roberto Merhi (jediný Mercedes mimo TOP10), Španěl bude stát 20. Kvalifikace vůbec nevyšla loňskému nejlepšímu jezdci Audi, Edoardo Mortarovi. Ital zajel slabý 19. čas. Smůlu měl další nováček Marco Wittmann, jeho M3 DTM zastavila v Q1 technická závada - na stejném místě jako ve volném tréninku - tehdy za to mohla elektronika, v kvalifikaci se stejný problém opakoval.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?