ZÁVODNÍ VÍKEND; První závod sezony 2013 se koná již tradičně na německém Hockenheimringu. Oproti loňsku došlo ke změně formátu víkendu, a tak se volný trénink jel až v sobotu dopoledne, odpoledne je v plánu kvalifikace. V neděli již není warm-up, ale pouze závod. Pojďme společně sledovat výsledky.
Závod: Augusto Farfus dokázal plně využít svoji strategii k vítězství v dnešním závodě na německém Hockenheimu. Jezdec týmu RBM do závodu odstartoval jako druhý za Timem Scheiderem s Audi, toto pořadí se v prvních několika kolech neměnilo. V šestém kole však Brazilec využil svého DRS, aby se dostal před Tima ve vlásence.
Brazilec, který do závodu odstartoval na měkčích (Option) gumách, poprvé zastavil v sedmém kole, kdy byl na dráze safety car, díky rozdílným strategiím tak Augusto strávil prostřední část závodu v hloubi pole. Safety car na dráhu vyjel díky hořícímu vozu Audi Adriena Tambaye. Obrovskou strategickou chybu v této fázi předvedlo Audi, které Tima Schidera povolalo do boxů na výměnu gum až v osmém kole, tedy po kole odjetém za safety carem. Němec se tak propadl až na samotný chvost (19. místo), pak předvedl pěknou stíhací jízdu, která ho vynesla až na konečné šesté místo. Během tohoto sprintu předvedl krásný předjížděcí manévr na Joeyho Handa v Sachs Kurve vnějškem.
Augusto Farfus ve Spitz Kehre po své druhé zastávce předjel Daniela Juncadellu a dostal se tak na páté místo, nicméně auta před ním musela ještě jednou do boxů, a tak později převzal vedení, ve kterém byl díky hodně dlouhému prvnímu stintu (více jak polovina závodu) mladík od Mercedesu, Pascal Wehrlein.
Druhý dojel překvapivě Dirk Werner s BWM, který závod začínal jako 20., poprvé zastavil při safety caru a pak odjel velmi dlouhý prostřední stint na měkkých gumách. Jezdec týmu Schnitzer tak získal svoje nejlepší umístění v DTM a double pro BMW. Třetí byl Christian Vietoris z týmu Mercedes HWA, který několik kol před cílem díky DRS předjel Garyho Paffetta. Vietoris, který se ze třetího místa na roštu během prvního kola propadl až na 11. pozici, jel podobnou strategii jako Werner. Stejně jako Werner, i on se v DTM poprvé dostal na podim.
Gary Paffett dojel těsně před úřadujícím mistrem DTM, Brunem Spenglerem, se kterým dříve v závodě svedl ostrý souboj, do kterého byl namočen i Martin Tomczyk. Šestý byl již dříve zmiňovaný Timo Scheider a sedmý byl Joye Hand. Osmý byl Mike Rockenfeller, který se tak stal druhou nejlepší Audi. Svoje první body v DTM získali Marco Wittmann a Roberto Merhi ziskem pozic devět a deset.
Mattias Ekström si poničil předek své A4 DTM v první zatáčce po kolizi s Juncadellou a Paffettem, později mu v odlétla celá přední kapota na rovince k vlásence. Tím jeho trápení nekončilo, když pak roztočil Edoardo Mortaru, za což dostal drive through penalizaci a ze závodu pak, stejně jako Ital, odstoupil. Smůlu měl i Timo Glock s BMW, Němec bojoval ve vedoucí skupině, jenže pak udělal v Sachs Kurve chybu a přišel o 5 pozic, následně zajel do boxů, kde jeho mechanici nedokázali správně upevnit pravé zadní kolo, které poté v zatáčce číslo 3 odletělo a Timo musel M3 DTM odstavit.
Výsledky závodu: zde
Startovní rošt graficky: zde
Kvalifikace: Kvalifikace byla ovlivněna počasím. V Q1 se začínalo na mokré trati, která v průběhu Q2 a Q3 oschla natolik, že na konci Q3 už jezdci jezdili na suchých pneumatikách. Q4 už se jela na suchu. Pole position získal po 2,5 letech Timo Scheider na Audi. Jezdec týmu Abt Sportsline zajel v Q3 2. nejrychlejší čas, a tak do Q4 vyrážel jako třetí.
Jeho čas 1:35,918 min překonal výkon před ním jedoucího Augusta Farfuse, zbýval však ještě Christian Vietoris. Mladík z týmu H.W.A. však ztratil rohodující čas v prvním sektoru a celkově odjel své kolo docela "opatrně", a tak zaznamenal až 3. čas. Scheider získal svoji 11. pole position v kariéře, první po 2,5 letech.
Robert Wickens zaznamenal svůj doposud nejlepší kvalifikační výsledek, když zítra odstartuje jako 4. Jeho čas z Q4 byl však anulován, protože se v první zatáčce dostal všemi 4 koly za bílou čáru, což je nově od letošní sezony v DTM zakázáno.
Q3 opanoval Christian Vietoris, tato část kvalifikace byla obvzlášť obtížná, protože během ní došlo na tzv. cross over point (čas vhodný pro přezutí z mokrých na suché pneumatiky). Nakonec se k této změně odhodlalo 10 jezdců. Podmínky na konci této kvalifikační části se hodně zlepšily, takže se neustále pořadí měnilo (v poslední minutě s na nejlepší pozici vystřídalo hned 6 pilotů)!
Překvapením kvalifikace byl výkon mladíky Pascala Wehrleina s Mercedesem C-Klasse Coupé AMG DTM týmu RSC Mücke. I on na konci Q3 bojoval o čelo, nakonec odstartuje tento 18letý nováček v DTM do závodu z 8. pozice, před ním budou stát Mattias Ekström, Gary Paffett a Bruno Spengler (tedy muži, kteří dokázali v DTM již vyhrát titul).
Joey Hand (RBM BMW) a Daniel Juncadella (RSC Mücke) doplní TOP10. Mezi "velká jména", která uvízla již v Q2 patří Martin Tomczyk (11.) a Jamie Green (12.), oba v poslední chvíli vyřadil další mladík týmu RSC Mücke Juncadella. Španěl předtím, v závěru Q1 na poslední chvíli vyřadil z dalších bojů Andyho Priaulxe.
Nováček v DTM, Timo Glock, jezdící za tým MTEK BMW je 15. V Q1 neudržel na mokré trati v nájezdu na stadion svůj Mercedes Roberto Merhi (jediný Mercedes mimo TOP10), Španěl bude stát 20. Kvalifikace vůbec nevyšla loňskému nejlepšímu jezdci Audi, Edoardo Mortarovi. Ital zajel slabý 19. čas. Smůlu měl další nováček Marco Wittmann, jeho M3 DTM zastavila v Q1 technická závada - na stejném místě jako ve volném tréninku - tehdy za to mohla elektronika, v kvalifikaci se stejný problém opakoval.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?