Vozy DTM by měly být od roku 2016 poháněny pouze 4 válcovými motory s turbem. Díky vyšší efektivnosti by mělo být dosaženo snížení nákladů.
Budou v DTM turbomotory? Momentálně vozy DTM používají motory V8, od roku 2016 by je mohly nahradit 2,0l agregáty V4 s turbem. Po domluvě s japonskými Super GT o stejných pravidlech a plánovaném zavedení DTM do USA v roce 2015 nebo 2016 by měly být právě tyto motory dalším krokem k mezinárodní sérii.
"Je bez debat, že jak v Evropě tak USA chceme dvoulitrové motory s turbem. Celkově chceme stejná pravidla," připouští šéf ITR (promotér DTM) Hans Werner Aufrecht. I přes zavedení nových motorů by však série měla zůstat ufinancovatelná: "Důležitý bod, který akceptovali všichni výrobci, je, že náklady poklesnou. To jim umožní jezdit se stejným autem po celém světě."
V DTM se plánuje také využití systému KERS, který je dobře známý z Formule 1. Momentálně na vývoji odpovídajícího systému pro všechny výrobce pracují zástupci série se zástupci Bosche. "Přemýšlíme o KERSu. Musí to být ale systém, který bude moct použít každý," zdůrazňuje Aufrecht.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?