S novou sezonou přichází i změny v pravidlech. Na co se můžeme v DTM od roku 2013 těšit? Změn je poměrně dost...
DRS: Das Drag Reduction System (DRS) je systém, který umožňuje jezdcům z kokpitu sklopit zadní křídlo a tím zvýšit maximální rychlost na rovince. Pokud jezdec jedoucí za jiným bude na cílové rovince vzdálen od druhého vozu pod 2 vteřiny, tak dostane od vedení závodu signál umožňující využití systému. Systém smí být využit jednou v každém kole (v případě dostatečné blízkosti).
Zadní křídlo se sklopí o 15° a auto tak na rovince získá 5 až 7 km/h. Systém se nesmí používat v prvních 3 stejně tak jako posledních 3 kolech. V případě výjezdu safety-caru je jeho využití taktéž zakázáno po další 3 okruhy. Diváci mohou snadno rozpoznat, který vůz jezde s aktivovaným DRS, protože boční plát zadního křídla se sklápí také.
Pneumatiky Option: Pneumatikářský partner DTM, společnost Hankook, představila měkší směs pneumatik, než na které byli až doposud jezdci v DTM zvyklí. Tyto pneumatiky by měly být v čase na kolo rychlejší asi o 1 až 1,5 vteřiny. Jenže po určité kilometráži jejich výkonnosti výrazně propadne. Každý jezdec obdrží pro závod jednu sadu těchto pneumatik, které musí nasadit. V prvních 3 a posledních 3 kolech není povolena žádná povinná zastávka v boxech na výměnu pneumatik. Diváci pneumatiky Option snadno poznají, na boku jsou označeny žlutým proužkem.
Boxové okno: Stejně jako v předešlých letech jsou povinné dvě zastávky v boxech. Mimo zákaz absolvování povinné zastávky v prvních nebo posledních 3 kolech však již neexistuje žádné boxové okno, jak tomu bývalo v minulých letech.
Kvalifikace: Opět je rozdělena do 4 částí. Novinkou je možnost jezdců, kteří postoupili do Q4 nasadit čerstvé pneumatiky.
Volba pneumatik: Jezdci si mohou svobodně zvolit, na jakých pneumatikách odstartují - na pneumatikách Option nebo na standardních. Toto rozhodnutí ale musí oznámit již v sobotu po kvalifikaci.
Parc fermé: V sezoně 2013 budou smět týmy mezi kvalifikací a závodem na vozech pracovat jen v pravidlech vymezených případech - nedělní warm-up odpadá. Po kvalifikaci jsou vozy v režimu parc fermé. V případě nutnosti práce na voze bude muset auto startovat z boxů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?