S novou sezonou přichází i změny v pravidlech. Na co se můžeme v DTM od roku 2013 těšit? Změn je poměrně dost...
DRS: Das Drag Reduction System (DRS) je systém, který umožňuje jezdcům z kokpitu sklopit zadní křídlo a tím zvýšit maximální rychlost na rovince. Pokud jezdec jedoucí za jiným bude na cílové rovince vzdálen od druhého vozu pod 2 vteřiny, tak dostane od vedení závodu signál umožňující využití systému. Systém smí být využit jednou v každém kole (v případě dostatečné blízkosti).
Zadní křídlo se sklopí o 15° a auto tak na rovince získá 5 až 7 km/h. Systém se nesmí používat v prvních 3 stejně tak jako posledních 3 kolech. V případě výjezdu safety-caru je jeho využití taktéž zakázáno po další 3 okruhy. Diváci mohou snadno rozpoznat, který vůz jezde s aktivovaným DRS, protože boční plát zadního křídla se sklápí také.
Pneumatiky Option: Pneumatikářský partner DTM, společnost Hankook, představila měkší směs pneumatik, než na které byli až doposud jezdci v DTM zvyklí. Tyto pneumatiky by měly být v čase na kolo rychlejší asi o 1 až 1,5 vteřiny. Jenže po určité kilometráži jejich výkonnosti výrazně propadne. Každý jezdec obdrží pro závod jednu sadu těchto pneumatik, které musí nasadit. V prvních 3 a posledních 3 kolech není povolena žádná povinná zastávka v boxech na výměnu pneumatik. Diváci pneumatiky Option snadno poznají, na boku jsou označeny žlutým proužkem.
Boxové okno: Stejně jako v předešlých letech jsou povinné dvě zastávky v boxech. Mimo zákaz absolvování povinné zastávky v prvních nebo posledních 3 kolech však již neexistuje žádné boxové okno, jak tomu bývalo v minulých letech.
Kvalifikace: Opět je rozdělena do 4 částí. Novinkou je možnost jezdců, kteří postoupili do Q4 nasadit čerstvé pneumatiky.
Volba pneumatik: Jezdci si mohou svobodně zvolit, na jakých pneumatikách odstartují - na pneumatikách Option nebo na standardních. Toto rozhodnutí ale musí oznámit již v sobotu po kvalifikaci.
Parc fermé: V sezoně 2013 budou smět týmy mezi kvalifikací a závodem na vozech pracovat jen v pravidlech vymezených případech - nedělní warm-up odpadá. Po kvalifikaci jsou vozy v režimu parc fermé. V případě nutnosti práce na voze bude muset auto startovat z boxů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?