S novou sezonou přichází i změny v pravidlech. Na co se můžeme v DTM od roku 2013 těšit? Změn je poměrně dost...
DRS: Das Drag Reduction System (DRS) je systém, který umožňuje jezdcům z kokpitu sklopit zadní křídlo a tím zvýšit maximální rychlost na rovince. Pokud jezdec jedoucí za jiným bude na cílové rovince vzdálen od druhého vozu pod 2 vteřiny, tak dostane od vedení závodu signál umožňující využití systému. Systém smí být využit jednou v každém kole (v případě dostatečné blízkosti).
Zadní křídlo se sklopí o 15° a auto tak na rovince získá 5 až 7 km/h. Systém se nesmí používat v prvních 3 stejně tak jako posledních 3 kolech. V případě výjezdu safety-caru je jeho využití taktéž zakázáno po další 3 okruhy. Diváci mohou snadno rozpoznat, který vůz jezde s aktivovaným DRS, protože boční plát zadního křídla se sklápí také.
Pneumatiky Option: Pneumatikářský partner DTM, společnost Hankook, představila měkší směs pneumatik, než na které byli až doposud jezdci v DTM zvyklí. Tyto pneumatiky by měly být v čase na kolo rychlejší asi o 1 až 1,5 vteřiny. Jenže po určité kilometráži jejich výkonnosti výrazně propadne. Každý jezdec obdrží pro závod jednu sadu těchto pneumatik, které musí nasadit. V prvních 3 a posledních 3 kolech není povolena žádná povinná zastávka v boxech na výměnu pneumatik. Diváci pneumatiky Option snadno poznají, na boku jsou označeny žlutým proužkem.
Boxové okno: Stejně jako v předešlých letech jsou povinné dvě zastávky v boxech. Mimo zákaz absolvování povinné zastávky v prvních nebo posledních 3 kolech však již neexistuje žádné boxové okno, jak tomu bývalo v minulých letech.
Kvalifikace: Opět je rozdělena do 4 částí. Novinkou je možnost jezdců, kteří postoupili do Q4 nasadit čerstvé pneumatiky.
Volba pneumatik: Jezdci si mohou svobodně zvolit, na jakých pneumatikách odstartují - na pneumatikách Option nebo na standardních. Toto rozhodnutí ale musí oznámit již v sobotu po kvalifikaci.
Parc fermé: V sezoně 2013 budou smět týmy mezi kvalifikací a závodem na vozech pracovat jen v pravidlech vymezených případech - nedělní warm-up odpadá. Po kvalifikaci jsou vozy v režimu parc fermé. V případě nutnosti práce na voze bude muset auto startovat z boxů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.