S novou sezonou přichází i změny v pravidlech. Na co se můžeme v DTM od roku 2013 těšit? Změn je poměrně dost...
DRS: Das Drag Reduction System (DRS) je systém, který umožňuje jezdcům z kokpitu sklopit zadní křídlo a tím zvýšit maximální rychlost na rovince. Pokud jezdec jedoucí za jiným bude na cílové rovince vzdálen od druhého vozu pod 2 vteřiny, tak dostane od vedení závodu signál umožňující využití systému. Systém smí být využit jednou v každém kole (v případě dostatečné blízkosti).
Zadní křídlo se sklopí o 15° a auto tak na rovince získá 5 až 7 km/h. Systém se nesmí používat v prvních 3 stejně tak jako posledních 3 kolech. V případě výjezdu safety-caru je jeho využití taktéž zakázáno po další 3 okruhy. Diváci mohou snadno rozpoznat, který vůz jezde s aktivovaným DRS, protože boční plát zadního křídla se sklápí také.
Pneumatiky Option: Pneumatikářský partner DTM, společnost Hankook, představila měkší směs pneumatik, než na které byli až doposud jezdci v DTM zvyklí. Tyto pneumatiky by měly být v čase na kolo rychlejší asi o 1 až 1,5 vteřiny. Jenže po určité kilometráži jejich výkonnosti výrazně propadne. Každý jezdec obdrží pro závod jednu sadu těchto pneumatik, které musí nasadit. V prvních 3 a posledních 3 kolech není povolena žádná povinná zastávka v boxech na výměnu pneumatik. Diváci pneumatiky Option snadno poznají, na boku jsou označeny žlutým proužkem.
Boxové okno: Stejně jako v předešlých letech jsou povinné dvě zastávky v boxech. Mimo zákaz absolvování povinné zastávky v prvních nebo posledních 3 kolech však již neexistuje žádné boxové okno, jak tomu bývalo v minulých letech.
Kvalifikace: Opět je rozdělena do 4 částí. Novinkou je možnost jezdců, kteří postoupili do Q4 nasadit čerstvé pneumatiky.
Volba pneumatik: Jezdci si mohou svobodně zvolit, na jakých pneumatikách odstartují - na pneumatikách Option nebo na standardních. Toto rozhodnutí ale musí oznámit již v sobotu po kvalifikaci.
Parc fermé: V sezoně 2013 budou smět týmy mezi kvalifikací a závodem na vozech pracovat jen v pravidlech vymezených případech - nedělní warm-up odpadá. Po kvalifikaci jsou vozy v režimu parc fermé. V případě nutnosti práce na voze bude muset auto startovat z boxů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?