Od roku 2015 přichází americké DTM

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: dtm.de
iM2 27. března 2013 20:53
Sdílej:

Promotér DTM, společnost ITR, americká série Grand-Am a americká federace IMSA budou spolupracovat. V plánu je totiž od roku 2015 americká série DTM.

DTM udělalo v otázce své internacionalizace další velký krok. Po dohodě o spolupráci s japonskou serií Super-GT od roku 2014 bychom měli vídat monoposty ve stylu DTM od roku 2015 v USA. Dohodl se na tom držitel práv na DTM a jeho promotér, společnost ITR, provozovatel americké série Grand-Am a americká federace motorsportu International Motor Sports Association (IMSA).

Společným cílem je americká verze DTM. To řekli zástupci všech zúčastněných stran v úterý v Gotham Ballroom hotelu InterContinental na Times Square v New Yorku. Hlavním bodem jednání bylo podepsání kontraktu mezi zakladetelem Grand-Am, Jimem Franceem, a Hansem Wernerem Aufrechtem, předsedou představenstva ITR.

"Nová technická pravidla a uzavřené partnerství vytvoří poprvé v historii našeho sportu globální platformu pro angažování zúčastněných výrobců na hlavních trzích v Severní Americe, Evropě a Asii. Tato platforma jim umožní bojovat na stejné technické bázi se zárukou světově nejúspěšnějších promotérů. To jim umožní bojovat s výkonově nejsilnějšími vozy na atraktivních okruzích," řekl Hans Werner Aufrecht.

"Vedle šesti již angažovaných výrobců z Německa a Japonska - Audi, Mercedesu-Benz, BMW, Hondy, Toyoty a Nissanu - angažmá pochopitelně nabízí také nové a vyjímečné pole působnosti pro americké premiové výrobce, jako jsou například Cadillac, Lincoln nebo Dodge SRT v rámci budoucích programů v motorsportu. Tito výrobci jsou již společně s naším novým partnerem Grand-Am/IMSA informováni a povzbuzováni k účasti," pokračuje Aufrecht.

Nejbližší možný start série, která se bude řídit pravidly DTM, které jsou vyvíjeny společně ITR, výrobci a Německým spolkem motor sportu (DMSB), je rok 2015. Mohla by se pak stát součástí víkendu United-SportsCar-Racing (USCR). USCR je v USA nová série, která vznikla 14. března sloučením Grand-Am s American-Le-Mans-Series (ALMS) a jako kontrolní orgán zde figuruje IMSA.

"Po oznámení SportsCar-Racing a IMSA ukazuje tato dohoda na formu, ve které právě začínáme," řekl prezident Grand-Am, Ed Bennett. "Dalšími kroky v tomto procesu budou další diskuse s různými automobilovými výrobci, jejichž vnímání by k tomuto konceptu bylo esenciální, abychom mohli proměnit v realitu severoamerickou sérii ve stylu DTM."

Série podobná severoamerické variantě DTM bude momentálně v Evropě zastupována DTM doplněným o patformu z japonského Super-GT. Super-GT bude spravováno GT-Asociací (GTA), se kterou se ITR v loňském říjnu dohodlo na spolupráci od roku 2014. "Nové partnerství mezi našimi stranami bude nadále zvyšovat hodnotu DTM, Grand-Am, IMSA a Super GT," řekl předseda GTA, Massaki Bandoh. "Otevře to bránu ke globalizaci závodů GT a cestovních vozů. Musíme této příležitosti společně využít."

V DTM momentálně zastoupené automobilky - BMW, Audi a Mercedes-Benz - které byly všechny v New Yorku zastoupeny, berou novou dohodu pozitivně. Americký trh je pro ně extrémně důležitý. Serie podobná DTM jim umožní přímé spojení se se zákazníky. "Bude to v budoucnu možnost, jak nasazovat Audi RS5 DTM v prestižní závodní serii nejen v Evropě, ale i v Asii a Severní Americe," řekl Wolfgang Dürheimer, předseda technického vývoje u Audi AG. "Pro Audi, jako globálně operující společnost, je to vzrušující a zajímavé."

"Plánovanou kooperaci mezi DTM a Grand-Am/IMSA vítáme", řekl šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. "Udělali další důležitý krok v internacionalizaci DTM. Těmto plánům jsme jako BMW velmi otevřeni. Severoamerický trh je celkově největším odbytištěm pro BMW - a také největším odbytiště pro vozy BMW M. BMW má v USA také velkou tradici v závodním sportu. Díky tomu jsme rádi za vyhlídku již brzy vidět vozy BMW DTM v USA."

Toto Wolff, šéf Mercedesu-Benz pro motorsport, k tomu řekl: "USA je pro Mercedes celosvětově největším odbytištěm. Přesně proto jsme rádi za dlouhodobou spolupráci mezi DTM a Grand-Am/IMSA. Díky domluvené technické bázi se pro nás otevírá budoucí možnost díky DTM dokázat naši konkurenceschopnost na závodní dráze."

Témata:
DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.