Promotér DTM, společnost ITR, americká série Grand-Am a americká federace IMSA budou spolupracovat. V plánu je totiž od roku 2015 americká série DTM.
DTM udělalo v otázce své internacionalizace další velký krok. Po dohodě o spolupráci s japonskou serií Super-GT od roku 2014 bychom měli vídat monoposty ve stylu DTM od roku 2015 v USA. Dohodl se na tom držitel práv na DTM a jeho promotér, společnost ITR, provozovatel americké série Grand-Am a americká federace motorsportu International Motor Sports Association (IMSA).
Společným cílem je americká verze DTM. To řekli zástupci všech zúčastněných stran v úterý v Gotham Ballroom hotelu InterContinental na Times Square v New Yorku. Hlavním bodem jednání bylo podepsání kontraktu mezi zakladetelem Grand-Am, Jimem Franceem, a Hansem Wernerem Aufrechtem, předsedou představenstva ITR.
"Nová technická pravidla a uzavřené partnerství vytvoří poprvé v historii našeho sportu globální platformu pro angažování zúčastněných výrobců na hlavních trzích v Severní Americe, Evropě a Asii. Tato platforma jim umožní bojovat na stejné technické bázi se zárukou světově nejúspěšnějších promotérů. To jim umožní bojovat s výkonově nejsilnějšími vozy na atraktivních okruzích," řekl Hans Werner Aufrecht.
"Vedle šesti již angažovaných výrobců z Německa a Japonska - Audi, Mercedesu-Benz, BMW, Hondy, Toyoty a Nissanu - angažmá pochopitelně nabízí také nové a vyjímečné pole působnosti pro americké premiové výrobce, jako jsou například Cadillac, Lincoln nebo Dodge SRT v rámci budoucích programů v motorsportu. Tito výrobci jsou již společně s naším novým partnerem Grand-Am/IMSA informováni a povzbuzováni k účasti," pokračuje Aufrecht.
Nejbližší možný start série, která se bude řídit pravidly DTM, které jsou vyvíjeny společně ITR, výrobci a Německým spolkem motor sportu (DMSB), je rok 2015. Mohla by se pak stát součástí víkendu United-SportsCar-Racing (USCR). USCR je v USA nová série, která vznikla 14. března sloučením Grand-Am s American-Le-Mans-Series (ALMS) a jako kontrolní orgán zde figuruje IMSA.
"Po oznámení SportsCar-Racing a IMSA ukazuje tato dohoda na formu, ve které právě začínáme," řekl prezident Grand-Am, Ed Bennett. "Dalšími kroky v tomto procesu budou další diskuse s různými automobilovými výrobci, jejichž vnímání by k tomuto konceptu bylo esenciální, abychom mohli proměnit v realitu severoamerickou sérii ve stylu DTM."
Série podobná severoamerické variantě DTM bude momentálně v Evropě zastupována DTM doplněným o patformu z japonského Super-GT. Super-GT bude spravováno GT-Asociací (GTA), se kterou se ITR v loňském říjnu dohodlo na spolupráci od roku 2014. "Nové partnerství mezi našimi stranami bude nadále zvyšovat hodnotu DTM, Grand-Am, IMSA a Super GT," řekl předseda GTA, Massaki Bandoh. "Otevře to bránu ke globalizaci závodů GT a cestovních vozů. Musíme této příležitosti společně využít."
V DTM momentálně zastoupené automobilky - BMW, Audi a Mercedes-Benz - které byly všechny v New Yorku zastoupeny, berou novou dohodu pozitivně. Americký trh je pro ně extrémně důležitý. Serie podobná DTM jim umožní přímé spojení se se zákazníky. "Bude to v budoucnu možnost, jak nasazovat Audi RS5 DTM v prestižní závodní serii nejen v Evropě, ale i v Asii a Severní Americe," řekl Wolfgang Dürheimer, předseda technického vývoje u Audi AG. "Pro Audi, jako globálně operující společnost, je to vzrušující a zajímavé."
"Plánovanou kooperaci mezi DTM a Grand-Am/IMSA vítáme", řekl šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. "Udělali další důležitý krok v internacionalizaci DTM. Těmto plánům jsme jako BMW velmi otevřeni. Severoamerický trh je celkově největším odbytištěm pro BMW - a také největším odbytiště pro vozy BMW M. BMW má v USA také velkou tradici v závodním sportu. Díky tomu jsme rádi za vyhlídku již brzy vidět vozy BMW DTM v USA."
Toto Wolff, šéf Mercedesu-Benz pro motorsport, k tomu řekl: "USA je pro Mercedes celosvětově největším odbytištěm. Přesně proto jsme rádi za dlouhodobou spolupráci mezi DTM a Grand-Am/IMSA. Díky domluvené technické bázi se pro nás otevírá budoucí možnost díky DTM dokázat naši konkurenceschopnost na závodní dráze."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.