DTM otestuje systém DRS, uvidíme ho už letos?

Tambay, Adrien
Tambay, Adrien, foto: dtm.de
iM2 22. března 2013 09:54
Sdílej:

DRS, z anglického Drag Reduction System, je systém, který snižuje aerodynamický odpor vozů jedoucích po rovince. V F1 již nějakou dobu funguje, v DTM bychom se ho mohli dočkat v letošním roce. Týmy BMW, Audi i Mercedesu jsou připraveny toto zařízení otestovat již příští týden na testech v Barceloně.

Týmy v DTM dostanou k otestování naprosto stejný systém, který funguje v F1. To znamená, že horní klapka na zadním přítlačném křídle se bude dát sklopit, což sníží aerodynamický odpor vozu na rovince. Díky tomu budou moci vozy dosahovat vyšších maximálních rychlostí a zlepší se tak předjíždění. Umožnění použití systému je totiž pouze pro vůz, který jede v těsném závěsu (pod 1s) za jiným autem.

Více o celém systému si přečtěte zde. Týmy budou funkčnost systému u kapotovaných aut testovat příští týden ve Španělsku, nicméně pokud by se systém osvědčil, jeho zavedení na sebe nenechá dlouho čekat. V takovém případě bychom se ho dočkali již od prvního závodu letošního roku na Hockenheimringu.

Předjíždění by mohlo být v budoucnu v DTM jednoudšší díky možnosti při jízdě v závěsu sklopit jeden element zadního křídla a snížit tak odpor na rovince

Témata:
DRS
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.