Tambay: Letos chci být na podium častěji

Tambay, Adrien
Tambay, Adrien, foto: dtm.de
iM2 7. března 2013 17:33
Sdílej:

Adrien Tambay je na prahu své druhé sezony v DTM. V rozhovoru pro německý motorsport-magazin.com Francouz hovoří o výzvě v podobě druhého roku.

Otázka: Adriene, sezona skončila před pár měsíci, s odstupem času, jak ji hodnotíte?

Adrien Tambay: Zažil jsem těžký start do sezony, svůj podíl na tom měl i fakt, že jsem byl jako jezdec Audi oznámen až velmi těsně před prvním závodem. Proto jsem nebyl na tuto výzvu perfektně připraven. V průběhu sezony se mi pak dařilo se zlepšovat.

Vrcholy sezony byly: Druhé místo v týmovém hodnocení v Mnichově, které jsme společně s Timem Scheiderem vybojovali, moje první body na Zandvoortu a moje první podium ve Valencii. Celkově jsem tedy s moji první sezonou opravdu spokojen.

O: Jak jste využil zimní pauzu?

AT: Sice jsem nadšeným lyžařem, ale tuto zimu jsem musel na lyžování zapomenout. Jsem teprve na začátku mé, snad dlouhé, kariéry u Audi. Přijít o tuto možnost díky možnému zranění, to by nebylo zrovna chytré. Startoval jsem však ve francouzské zimní sérii "Trophée Andros Electrique", která se jezdí na ledu. Díky tomu jsem zůstal v závodním tempu a lépe porozumněl chování auta. Tento čas jsem ale také využil k odpočinku a nabrání síl.

O: Na probíhajícím Autosalonu v Ženevě Audi prezentovalo speciál RS5 DTM pro letošní sezonu, je tohle začátek nové sezony?

AT: Ano a je to skvělé, zimní pauza byla až moc dlouhá. Právě skončený "Audi Wintercup" (fyzická příprava jezdců v horách) v Ofterschwangu a prezentace v Ženevě, to je start nové sezony. Už se těším víc a víc na start sezony. Nemohu se dočkat, až na Hockenheimu přijde start závodu.

Zvlášť v závěru roku byly výkony Tambaye příjemným překvapením

O: Co očekáváte v sezoně 2013 od sebe a svých výkonů?

AT: Prognozy jsou vždy obtížné, před prvním závodem nikdo nikdy neví, jaký výkon čekat. Mým cílem ale je být konkurenceschopný hned od prvního závodu. Druhé místo z Valencie 2012 povzbudilo moje očekávání a opravdu doufám v to, že i letos dokáži získat podiová umístění.

O: Je zde možnost, že DTM bude v roce 2013 využívat z F1 dobře známý systém DRS - tedy systém, který sklopením jednoho z elementů zadního křídla usnadňuje předjíždění. Co si o tom myslíte?

AT: Jako závodní jezdec jen vítám vše, co umožní další předjíždění. Pokud ten systém bude dobře fungovat, pak je to prima nápad. Myslím, že fanoušci na tribunách kolem trati i doma u televizních obrazovek by se mohli těšit ještě na větší show.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.