Adrien Tambay je na prahu své druhé sezony v DTM. V rozhovoru pro německý motorsport-magazin.com Francouz hovoří o výzvě v podobě druhého roku.
Otázka: Adriene, sezona skončila před pár měsíci, s odstupem času, jak ji hodnotíte?
Adrien Tambay: Zažil jsem těžký start do sezony, svůj podíl na tom měl i fakt, že jsem byl jako jezdec Audi oznámen až velmi těsně před prvním závodem. Proto jsem nebyl na tuto výzvu perfektně připraven. V průběhu sezony se mi pak dařilo se zlepšovat.
Vrcholy sezony byly: Druhé místo v týmovém hodnocení v Mnichově, které jsme společně s Timem Scheiderem vybojovali, moje první body na Zandvoortu a moje první podium ve Valencii. Celkově jsem tedy s moji první sezonou opravdu spokojen.
O: Jak jste využil zimní pauzu?
AT: Sice jsem nadšeným lyžařem, ale tuto zimu jsem musel na lyžování zapomenout. Jsem teprve na začátku mé, snad dlouhé, kariéry u Audi. Přijít o tuto možnost díky možnému zranění, to by nebylo zrovna chytré. Startoval jsem však ve francouzské zimní sérii "Trophée Andros Electrique", která se jezdí na ledu. Díky tomu jsem zůstal v závodním tempu a lépe porozumněl chování auta. Tento čas jsem ale také využil k odpočinku a nabrání síl.
O: Na probíhajícím Autosalonu v Ženevě Audi prezentovalo speciál RS5 DTM pro letošní sezonu, je tohle začátek nové sezony?
AT: Ano a je to skvělé, zimní pauza byla až moc dlouhá. Právě skončený "Audi Wintercup" (fyzická příprava jezdců v horách) v Ofterschwangu a prezentace v Ženevě, to je start nové sezony. Už se těším víc a víc na start sezony. Nemohu se dočkat, až na Hockenheimu přijde start závodu.
O: Co očekáváte v sezoně 2013 od sebe a svých výkonů?
AT: Prognozy jsou vždy obtížné, před prvním závodem nikdo nikdy neví, jaký výkon čekat. Mým cílem ale je být konkurenceschopný hned od prvního závodu. Druhé místo z Valencie 2012 povzbudilo moje očekávání a opravdu doufám v to, že i letos dokáži získat podiová umístění.
O: Je zde možnost, že DTM bude v roce 2013 využívat z F1 dobře známý systém DRS - tedy systém, který sklopením jednoho z elementů zadního křídla usnadňuje předjíždění. Co si o tom myslíte?
AT: Jako závodní jezdec jen vítám vše, co umožní další předjíždění. Pokud ten systém bude dobře fungovat, pak je to prima nápad. Myslím, že fanoušci na tribunách kolem trati i doma u televizních obrazovek by se mohli těšit ještě na větší show.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.