Tambay: Letos chci být na podium častěji

Tambay, Adrien
Tambay, Adrien, foto: dtm.de
iM2 7. března 2013 17:33
Sdílej:

Adrien Tambay je na prahu své druhé sezony v DTM. V rozhovoru pro německý motorsport-magazin.com Francouz hovoří o výzvě v podobě druhého roku.

Otázka: Adriene, sezona skončila před pár měsíci, s odstupem času, jak ji hodnotíte?

Adrien Tambay: Zažil jsem těžký start do sezony, svůj podíl na tom měl i fakt, že jsem byl jako jezdec Audi oznámen až velmi těsně před prvním závodem. Proto jsem nebyl na tuto výzvu perfektně připraven. V průběhu sezony se mi pak dařilo se zlepšovat.

Vrcholy sezony byly: Druhé místo v týmovém hodnocení v Mnichově, které jsme společně s Timem Scheiderem vybojovali, moje první body na Zandvoortu a moje první podium ve Valencii. Celkově jsem tedy s moji první sezonou opravdu spokojen.

O: Jak jste využil zimní pauzu?

AT: Sice jsem nadšeným lyžařem, ale tuto zimu jsem musel na lyžování zapomenout. Jsem teprve na začátku mé, snad dlouhé, kariéry u Audi. Přijít o tuto možnost díky možnému zranění, to by nebylo zrovna chytré. Startoval jsem však ve francouzské zimní sérii "Trophée Andros Electrique", která se jezdí na ledu. Díky tomu jsem zůstal v závodním tempu a lépe porozumněl chování auta. Tento čas jsem ale také využil k odpočinku a nabrání síl.

O: Na probíhajícím Autosalonu v Ženevě Audi prezentovalo speciál RS5 DTM pro letošní sezonu, je tohle začátek nové sezony?

AT: Ano a je to skvělé, zimní pauza byla až moc dlouhá. Právě skončený "Audi Wintercup" (fyzická příprava jezdců v horách) v Ofterschwangu a prezentace v Ženevě, to je start nové sezony. Už se těším víc a víc na start sezony. Nemohu se dočkat, až na Hockenheimu přijde start závodu.

Zvlášť v závěru roku byly výkony Tambaye příjemným překvapením

O: Co očekáváte v sezoně 2013 od sebe a svých výkonů?

AT: Prognozy jsou vždy obtížné, před prvním závodem nikdo nikdy neví, jaký výkon čekat. Mým cílem ale je být konkurenceschopný hned od prvního závodu. Druhé místo z Valencie 2012 povzbudilo moje očekávání a opravdu doufám v to, že i letos dokáži získat podiová umístění.

O: Je zde možnost, že DTM bude v roce 2013 využívat z F1 dobře známý systém DRS - tedy systém, který sklopením jednoho z elementů zadního křídla usnadňuje předjíždění. Co si o tom myslíte?

AT: Jako závodní jezdec jen vítám vše, co umožní další předjíždění. Pokud ten systém bude dobře fungovat, pak je to prima nápad. Myslím, že fanoušci na tribunách kolem trati i doma u televizních obrazovek by se mohli těšit ještě na větší show.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.