Christian Vietoris letos odstartuje do své třetí sezony v DTM. Přes zimu pracoval hlavně na svoji psychice.
V sezoně 2013 bude Christian Vietoris společně s Danielem Juncadellou, Robertem Wickensem a Roberto Merhim tvořit mladou část sestavy týmu Mercedes. Přičemž Vietoris z nich má s C-Klasse nejvíce zkušeností. Pro něj to bude již třetí sezona s Mercedesem v DTM a druhá s HWA.
"V roce 2013 bych chtěl zajet pár dobrých výsledků. Chci udělat další krok ve své kariéře," říká Christian Vietoris. V uplynulých dvou sezonách vždy svoje předsevzetí splnil. V poslední době však pracoval především na své psychice. "Je důležité, když má člověk dobrý balanc, když ho práce baví a má dobré okolí i mimo závodní trať."
Díky tomu do DTM přivedl svého psychického trenéra, se kterým spolupracoval už v GP2. "Je důležité nemyslet jen na motorsport nebo na set-up, ale mít během závodního víkendu i určité rozptýlení. S mým trenérem se můžu o všem pobavit, což by mě mělo uvolnit. Dělá to velký rozdíl, v sobotu ráno musíte být připravení."
Jak přesně budou letošní závodní víkendy po pracovní stránce probíhat, však ještě Christian nemůže říct. Dokáže si však představit, že by díky vyškrtnutí pátečních volných tréninků a warm-upu mohl mít teoreticky více volna. "Mohlo by to být dobré, tým by se mohl soustředit na set-up pro kvalifikaci a pak na další set-up pro závod, ale to se ukáže až v průběhu sezony."
To, že Mercedes v nadcházející sezoně nasadí jen šest vozů jako nevýhodu nevidí, spíše naopak. "Kvalita je důležitější než kvantita. Máme menší, ale efektivnější skupinu a pokusíme se z šesti vozů dostat maximum. I po jezdecké stránce se budeme snažit optimálně spolupracovat. Jde o to, abychom měli dobrý vstup [dat] a během dvou dnů ho dobře přeměnili."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?