Christian Vietoris letos odstartuje do své třetí sezony v DTM. Přes zimu pracoval hlavně na svoji psychice.
V sezoně 2013 bude Christian Vietoris společně s Danielem Juncadellou, Robertem Wickensem a Roberto Merhim tvořit mladou část sestavy týmu Mercedes. Přičemž Vietoris z nich má s C-Klasse nejvíce zkušeností. Pro něj to bude již třetí sezona s Mercedesem v DTM a druhá s HWA.
"V roce 2013 bych chtěl zajet pár dobrých výsledků. Chci udělat další krok ve své kariéře," říká Christian Vietoris. V uplynulých dvou sezonách vždy svoje předsevzetí splnil. V poslední době však pracoval především na své psychice. "Je důležité, když má člověk dobrý balanc, když ho práce baví a má dobré okolí i mimo závodní trať."
Díky tomu do DTM přivedl svého psychického trenéra, se kterým spolupracoval už v GP2. "Je důležité nemyslet jen na motorsport nebo na set-up, ale mít během závodního víkendu i určité rozptýlení. S mým trenérem se můžu o všem pobavit, což by mě mělo uvolnit. Dělá to velký rozdíl, v sobotu ráno musíte být připravení."
Jak přesně budou letošní závodní víkendy po pracovní stránce probíhat, však ještě Christian nemůže říct. Dokáže si však představit, že by díky vyškrtnutí pátečních volných tréninků a warm-upu mohl mít teoreticky více volna. "Mohlo by to být dobré, tým by se mohl soustředit na set-up pro kvalifikaci a pak na další set-up pro závod, ale to se ukáže až v průběhu sezony."
To, že Mercedes v nadcházející sezoně nasadí jen šest vozů jako nevýhodu nevidí, spíše naopak. "Kvalita je důležitější než kvantita. Máme menší, ale efektivnější skupinu a pokusíme se z šesti vozů dostat maximum. I po jezdecké stránce se budeme snažit optimálně spolupracovat. Jde o to, abychom měli dobrý vstup [dat] a během dvou dnů ho dobře přeměnili."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?