Christian Vietoris letos odstartuje do své třetí sezony v DTM. Přes zimu pracoval hlavně na svoji psychice.
V sezoně 2013 bude Christian Vietoris společně s Danielem Juncadellou, Robertem Wickensem a Roberto Merhim tvořit mladou část sestavy týmu Mercedes. Přičemž Vietoris z nich má s C-Klasse nejvíce zkušeností. Pro něj to bude již třetí sezona s Mercedesem v DTM a druhá s HWA.
"V roce 2013 bych chtěl zajet pár dobrých výsledků. Chci udělat další krok ve své kariéře," říká Christian Vietoris. V uplynulých dvou sezonách vždy svoje předsevzetí splnil. V poslední době však pracoval především na své psychice. "Je důležité, když má člověk dobrý balanc, když ho práce baví a má dobré okolí i mimo závodní trať."
Díky tomu do DTM přivedl svého psychického trenéra, se kterým spolupracoval už v GP2. "Je důležité nemyslet jen na motorsport nebo na set-up, ale mít během závodního víkendu i určité rozptýlení. S mým trenérem se můžu o všem pobavit, což by mě mělo uvolnit. Dělá to velký rozdíl, v sobotu ráno musíte být připravení."
Jak přesně budou letošní závodní víkendy po pracovní stránce probíhat, však ještě Christian nemůže říct. Dokáže si však představit, že by díky vyškrtnutí pátečních volných tréninků a warm-upu mohl mít teoreticky více volna. "Mohlo by to být dobré, tým by se mohl soustředit na set-up pro kvalifikaci a pak na další set-up pro závod, ale to se ukáže až v průběhu sezony."
To, že Mercedes v nadcházející sezoně nasadí jen šest vozů jako nevýhodu nevidí, spíše naopak. "Kvalita je důležitější než kvantita. Máme menší, ale efektivnější skupinu a pokusíme se z šesti vozů dostat maximum. I po jezdecké stránce se budeme snažit optimálně spolupracovat. Jde o to, abychom měli dobrý vstup [dat] a během dvou dnů ho dobře přeměnili."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?