Vietoris: Rychlost mám, pracuji na psychice

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de
iM2 3. března 2013 20:29
Sdílej:

Christian Vietoris letos odstartuje do své třetí sezony v DTM. Přes zimu pracoval hlavně na svoji psychice.

V sezoně 2013 bude Christian Vietoris společně s Danielem Juncadellou, Robertem Wickensem a Roberto Merhim tvořit mladou část sestavy týmu Mercedes. Přičemž Vietoris z nich má s C-Klasse nejvíce zkušeností. Pro něj to bude již třetí sezona s Mercedesem v DTM a druhá s HWA.

"V roce 2013 bych chtěl zajet pár dobrých výsledků. Chci udělat další krok ve své kariéře," říká Christian Vietoris. V uplynulých dvou sezonách vždy svoje předsevzetí splnil. V poslední době však pracoval především na své psychice. "Je důležité, když má člověk dobrý balanc, když ho práce baví a má dobré okolí i mimo závodní trať."

Díky tomu do DTM přivedl svého psychického trenéra, se kterým spolupracoval už v GP2. "Je důležité nemyslet jen na motorsport nebo na set-up, ale mít během závodního víkendu i určité rozptýlení. S mým trenérem se můžu o všem pobavit, což by mě mělo uvolnit. Dělá to velký rozdíl, v sobotu ráno musíte být připravení."

Jak přesně budou letošní závodní víkendy po pracovní stránce probíhat, však ještě Christian nemůže říct. Dokáže si však představit, že by díky vyškrtnutí pátečních volných tréninků a warm-upu mohl mít teoreticky více volna. "Mohlo by to být dobré, tým by se mohl soustředit na set-up pro kvalifikaci a pak na další set-up pro závod, ale to se ukáže až v průběhu sezony."

To, že Mercedes v nadcházející sezoně nasadí jen šest vozů jako nevýhodu nevidí, spíše naopak. "Kvalita je důležitější než kvantita. Máme menší, ale efektivnější skupinu a pokusíme se z šesti vozů dostat maximum. I po jezdecké stránce se budeme snažit optimálně spolupracovat. Jde o to, abychom měli dobrý vstup [dat] a během dvou dnů ho dobře přeměnili."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?