Tento týden probíhají oficiální testy ITR v Estorilu. Testovat se začalo v úterý a dnes byl poslední den testů. Mercedes a BMW využilo tuto možnost k vyzkoušení si potenciálních jezdců pro novou sezonu.
Audi již test pro mladíky uspořádalo minulý týden ve španělském Monteblancu. BMW si chce v Portugalsku vyzkoušet dovednosti Luca Filippiho, který jezdil doposud v šampionátu GP2. Jen připomeňme, že mnichovská značka v příštím roce nasadí 8 vozů, a po oznámení povýšení Marca Wittmanna z pozice testovače na pozici závodního jezdce a potvrzení všech 6 jezdců sezony 2012 už v M3 DTM zbývá jediné volné místo.
Mercedes na testy vyšle tři stabilní jezdce - Garyho Paffetta, Roberta Wickense a Roberta Mehriho. Jejich cílem bylo zapracovat na dalším vývoji vozu C-Klasse Coupé DTM.
U Mercedesu by ale mělo být hodně volných sedaček - David Coulthard a Susie Wolff oznámili konec kariéry v DTM, Jamie Green je pravděpodobně na odchodu a prodloužení smlouvy s Ralfem Schumacherem je spíše nepravděpodobné.
Jako potenciální kandidáti si DTM v Estorilu zkusili Nick Heidfeld a Bruno Senna. Brazilec již s vozem DTM jezdil. To se psal rok 2009 a bylo to v rámci testu na Hockenheimu. Poté ale dostal šanci v F1, kterou využil. Ani Mercedes nezapoměl vyzkoušet nějakého mladíka - byl jím Daniel Juncadella, který si letos nasadil korunu mistra F3.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?