Audi, BWM i Mercedes se již připravují na příští sezonu. Všechny tři značky se snaží posílit nejen svoje jezdecké kádry, ale i inženýrské skupiny.
Audi Ingostadští by na letošní ne zrovna povedenou sezonu nejradši rychle zapomněli, a tak hledí do budoucna a zajistili si služby Jackyho Eeckelaerta, který se stal novým šéftechnikem u Abtu, který v sezoně 2012 připravoval vozy mimo jiné i pro Mattiase Ekströma a Tima Scheidera, pro DTM. Jacky je velmi zkušeným inženýrem, který má zkušenosti i s Formulí 1.
Belgičan by měl být od příští sezony dle informací 'motorsport-totalu.com' dohlížet nad závodní nasazení vozů Audi A5 DTM u týmu Abt a stává se také šéftechnikem klepířských prací pro DTM. 57letý Eeckelaert pracoval mnoho let v F1 mimo jiné pro týmy Prost, Honda a Sauber. Audi angažovalo tohoto inženýra, aby byl jakýmsi spojovacím článkem mezi šéfem Abtu pro motorsport, Albertem Deuringem, a jednotlivými závodními inženýry.
V loňském roce si Eeckelaert dal rok volna, ve kterém se neangažoval v žádné disciplíně motorsportu. Letos působil v šampionátu WEC (World Endurance Championship) jako závodní inženýr týmu Lotusu, který nasazuje vozy kategorie LMP2.
Mercedes Chevrolet potvrdil, že jejich dosavadní šéf pro motorsport v Evropě, Eric Neve, opouští svoji pozici a míří do týmu HWA AG, kde by se měl starat o aktivity značky v DTM a ve Formuli 3. Neve by navíc měl pro Mercedes pracovat již od 1. října.
Eric Neve se tak coby šéf týmu Chevrolet nezúčastnil ani několika posledních závodů sezony 2012, po které se americká automobilka z tohoto šampionátu stahuje.
BMW I v Mnichově se mohou těšit na novou tvář, když by tam měl dle informací německého motorsport-totalu mířit dřívější inženýr Ferrari, Chris Dyer. U BMW by měl od sezony 2013 zastávat funkci šéfinženýra. Dyer nahrazuje Mike Kracka, který jako i další lidé od BMW přechází k Porsche.
Samo BMW k tomu řeklo: "Můžeme potvrdit, že Chris Dyer u nás brzy nastoupí na pozici šéfinženýra. Jsme rádi za tuto významnou posilu a těšíme se na vzájemnou spolupráci." Australan se měl snad již zúčastnit finálového závodu letošní sezony na Hockenheimu.
Svoji dlouhou kariéru v motorsportu začal Dyer v australské sérii V8-Supercar v týmu Toma Walkinshawa. V roce 1997 se díky týmy Arrows dostal do Formule 1. Tehdy tam zastával funci datového inženýra na voze Damona Hilla. Krátce poté byl povýšen na závodního inženýra. V roce 2001 odešel do Ferrari a v letech 2004 a 2005 byl při zisku titulů mužem na straně garáže Michaela Schumachera, v roce 2007 byl inženýrem Kimiho Räikkönena, který získal titul. V roce 2009 z něj udělali šéfinženýra Ferrari.
Z Maranela byl propuště po sezoně 2010, když to byl ve finálovém závodu roku 2010 on, kdo v Abú Dhabí rozhodl o dřívější zastávce Fernanda Alonsa, který díky ní přišel o titul. Nedávno kolovaly zvěsti, že by se Dyer mohl do F1 vrátit přes tým Force India, který patří indickému miliardáři, Vijayi Mallyovi, tyto zvěsti se ale očividně nenaplňují.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?