Pojďme se ještě jednou ohlédnout za sezonou 2012 DTM. Poznali jsme v ni nového šampiona, zažili jsme návrat BMW a také jsme měli na trati nové vozy.
Nejrychlejší a nejpomalejší závod sezony: Finále roku na německém Hockenheimringu bylo nejrychlejším závodem roku. Vítězný Bruno Spengler s BMW M3 DTM vyhrál s průměrnou rychlostí 165,546 km/h. 42 okruhů na 4,574km dlouhé trati obkroužil Kanaďan za 1:07:59,069.
Naproti tomu byl závod na Norisringu tím nejpomalejším z roku. Jamie Geen zvítězil s průměrnou rychlostí 143,520 km/h. Na 83 kol na 2,3km dlouhé trati v Norimberku potřeboval Brit 1:15:00,005.
Nejrychlejší a nejpomalejší nejrychlejší kolo sezony: Nejrychlejší kolo sezony 2012 získal na rakouském Red Bull Ringu Timo Scheider s Audi A5 DTM. V Rakousku žijící Němec zvádl tamější 4,326km dlouhý okruh v průměrné rychlosti 178,951km/h. Stalo se tak ve 26. kole závodu a čas měl hodnotu 1:27,027s.
Asi není překvapující, že nejpomalejší nejrychlejší kolo bylo zajeto na Norisringu. Jamie Green v C-Klasse Coupé DTM měl průměrnou rychlost pouze 152,063km/h.
Časově a kilometrově nejdelší a nejdelší závod sezony: Na holandském Zandvoortu si fanoušci užili vozů DTM na trati nejdéle. Místní závod byl odjet za 1:16:17,679. Jen připomeňme, že závod ovlivnily dva výjezdy safetycaru a déšť. Z vítězství se radoval Edoardo Mortara. Největší vzdálenost urazily vozy DTM na okruhu ve Spielbergu. Na Red Bull Rignu měřil závod rových 203,322 kilometrů. Zajímavostí je, že i zde se z vítězství radoval Mortara s Audi.
Nejrychleji odjetý byl hned úvodní závod roku na Hockenheimu, závod trval 1:04:37,615. Nejkratší vzdálenost byla odjeta na Nürburgringu, kde na jezdce čekalo 177,821km. Celkově měřily závody sezony loňské sezony 1 879,243 kilometrů a byly odjety za 11:47:57,001.
Vítězství, pole position a nejrychlejší kola: Mistr DTM Spengler se radoval ve 4 z 10 závodů (Lausitzring, Nürburgring, Oschersleben a finále na Hockenheimu), a tak se stal nejúspěšnějším jezdcem sezony co do počtu vítězství. Dvě vítězství slavil Gary Paffett (úvod na Hockenheimu a na Brands Hatch), stějně úspěšný byl i Edoardo Mortara (Red Bull Ring a Zandvoort). Jamie Green (Norisring) a Augusto Farfus (Valencie) získali po jednom triumfu. Vložený závod v Mnichově vyhrál Mattias Ekström, v soutěží týmů se radovala dvojice Green - Schumacher.
Spengler vyhrál třikrát kvalifikaci (Lausitzring, Nürburgring a Oschersleben), což jej též řadí na čelo tabulky. Paffett (Brands Hatch a Norisring) a Farfus (Valencie a finále na Hockenheimu) mají po dvou úspěších. Zbývající tři pole position připadají Audi - Ekström (zahájení roku na Hockenheimu), Mortara (Red Bull Ring) a Scheider (Zandvoort).
Jamie Green zajel třikrát nejrychlejší kolo (začátek na Hockenheimu, Lausitzring a Norisring). Spengler (Nürburgring a Valencie) a Paffett (finále na Hockenheimu a Zandvoort) se umístili na 2. místě. Jedno nejrychlejší kolo zajeli též Timo Scheider (Red Bull Ring), Martin Tomczyk (Brands Hatch) a Roberto Mehri (Valencie).
Hattrick se povedl pouze Spenglerovi na Nürburgringu - vyhrál kvalifikaci, zajel nejrychlejší kolo a v závodu i zvítězil.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?