Zajímavá statistika sezony 2012

Albuquerque, Filipe
Albuquerque, Filipe, foto: dtm.de
iM2 6. ledna 2013 20:43
Sdílej:

Pojďme se ještě jednou ohlédnout za sezonou 2012 DTM. Poznali jsme v ni nového šampiona, zažili jsme návrat BMW a také jsme měli na trati nové vozy.

Nejrychlejší a nejpomalejší závod sezony: Finále roku na německém Hockenheimringu bylo nejrychlejším závodem roku. Vítězný Bruno Spengler s BMW M3 DTM vyhrál s průměrnou rychlostí 165,546 km/h. 42 okruhů na 4,574km dlouhé trati obkroužil Kanaďan za 1:07:59,069.

Naproti tomu byl závod na Norisringu tím nejpomalejším z roku. Jamie Geen zvítězil s průměrnou rychlostí 143,520 km/h. Na 83 kol na 2,3km dlouhé trati v Norimberku potřeboval Brit 1:15:00,005.

Nejrychlejší a nejpomalejší nejrychlejší kolo sezony: Nejrychlejší kolo sezony 2012 získal na rakouském Red Bull Ringu Timo Scheider s Audi A5 DTM. V Rakousku žijící Němec zvádl tamější 4,326km dlouhý okruh v průměrné rychlosti 178,951km/h. Stalo se tak ve 26. kole závodu a čas měl hodnotu 1:27,027s.

Asi není překvapující, že nejpomalejší nejrychlejší kolo bylo zajeto na Norisringu. Jamie Green v C-Klasse Coupé DTM měl průměrnou rychlost pouze 152,063km/h.

Časově a kilometrově nejdelší a nejdelší závod sezony: Na holandském Zandvoortu si fanoušci užili vozů DTM na trati nejdéle. Místní závod byl odjet za 1:16:17,679. Jen připomeňme, že závod ovlivnily dva výjezdy safetycaru a déšť. Z vítězství se radoval Edoardo Mortara. Největší vzdálenost urazily vozy DTM na okruhu ve Spielbergu. Na Red Bull Rignu měřil závod rových 203,322 kilometrů. Zajímavostí je, že i zde se z vítězství radoval Mortara s Audi.

Nejrychleji odjetý byl hned úvodní závod roku na Hockenheimu, závod trval 1:04:37,615. Nejkratší vzdálenost byla odjeta na Nürburgringu, kde na jezdce čekalo 177,821km. Celkově měřily závody sezony loňské sezony 1 879,243 kilometrů a byly odjety za 11:47:57,001.

Vítězství, pole position a nejrychlejší kola: Mistr DTM Spengler se radoval ve 4 z 10 závodů (Lausitzring, Nürburgring, Oschersleben a finále na Hockenheimu), a tak se stal nejúspěšnějším jezdcem sezony co do počtu vítězství. Dvě vítězství slavil Gary Paffett (úvod na Hockenheimu a na Brands Hatch), stějně úspěšný byl i Edoardo Mortara (Red Bull Ring a Zandvoort). Jamie Green (Norisring) a Augusto Farfus (Valencie) získali po jednom triumfu. Vložený závod v Mnichově vyhrál Mattias Ekström, v soutěží týmů se radovala dvojice Green - Schumacher.

Spengler vyhrál třikrát kvalifikaci (Lausitzring, Nürburgring a Oschersleben), což jej též řadí na čelo tabulky. Paffett (Brands Hatch a Norisring) a Farfus (Valencie a finále na Hockenheimu) mají po dvou úspěších. Zbývající tři pole position připadají Audi - Ekström (zahájení roku na Hockenheimu), Mortara (Red Bull Ring) a Scheider (Zandvoort).

Jamie Green zajel třikrát nejrychlejší kolo (začátek na Hockenheimu, Lausitzring a Norisring). Spengler (Nürburgring a Valencie) a Paffett (finále na Hockenheimu a Zandvoort) se umístili na 2. místě. Jedno nejrychlejší kolo zajeli též Timo Scheider (Red Bull Ring), Martin Tomczyk (Brands Hatch) a Roberto Mehri (Valencie).

Hattrick se povedl pouze Spenglerovi na Nürburgringu - vyhrál kvalifikaci, zajel nejrychlejší kolo a v závodu i zvítězil.

Témata:
DTM
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?