Zajímavá statistika sezony 2012

Albuquerque, Filipe
Albuquerque, Filipe, foto: dtm.de
iM2 6. ledna 2013 20:43
Sdílej:

Pojďme se ještě jednou ohlédnout za sezonou 2012 DTM. Poznali jsme v ni nového šampiona, zažili jsme návrat BMW a také jsme měli na trati nové vozy.

Nejrychlejší a nejpomalejší závod sezony: Finále roku na německém Hockenheimringu bylo nejrychlejším závodem roku. Vítězný Bruno Spengler s BMW M3 DTM vyhrál s průměrnou rychlostí 165,546 km/h. 42 okruhů na 4,574km dlouhé trati obkroužil Kanaďan za 1:07:59,069.

Naproti tomu byl závod na Norisringu tím nejpomalejším z roku. Jamie Geen zvítězil s průměrnou rychlostí 143,520 km/h. Na 83 kol na 2,3km dlouhé trati v Norimberku potřeboval Brit 1:15:00,005.

Nejrychlejší a nejpomalejší nejrychlejší kolo sezony: Nejrychlejší kolo sezony 2012 získal na rakouském Red Bull Ringu Timo Scheider s Audi A5 DTM. V Rakousku žijící Němec zvádl tamější 4,326km dlouhý okruh v průměrné rychlosti 178,951km/h. Stalo se tak ve 26. kole závodu a čas měl hodnotu 1:27,027s.

Asi není překvapující, že nejpomalejší nejrychlejší kolo bylo zajeto na Norisringu. Jamie Green v C-Klasse Coupé DTM měl průměrnou rychlost pouze 152,063km/h.

Časově a kilometrově nejdelší a nejdelší závod sezony: Na holandském Zandvoortu si fanoušci užili vozů DTM na trati nejdéle. Místní závod byl odjet za 1:16:17,679. Jen připomeňme, že závod ovlivnily dva výjezdy safetycaru a déšť. Z vítězství se radoval Edoardo Mortara. Největší vzdálenost urazily vozy DTM na okruhu ve Spielbergu. Na Red Bull Rignu měřil závod rových 203,322 kilometrů. Zajímavostí je, že i zde se z vítězství radoval Mortara s Audi.

Nejrychleji odjetý byl hned úvodní závod roku na Hockenheimu, závod trval 1:04:37,615. Nejkratší vzdálenost byla odjeta na Nürburgringu, kde na jezdce čekalo 177,821km. Celkově měřily závody sezony loňské sezony 1 879,243 kilometrů a byly odjety za 11:47:57,001.

Vítězství, pole position a nejrychlejší kola: Mistr DTM Spengler se radoval ve 4 z 10 závodů (Lausitzring, Nürburgring, Oschersleben a finále na Hockenheimu), a tak se stal nejúspěšnějším jezdcem sezony co do počtu vítězství. Dvě vítězství slavil Gary Paffett (úvod na Hockenheimu a na Brands Hatch), stějně úspěšný byl i Edoardo Mortara (Red Bull Ring a Zandvoort). Jamie Green (Norisring) a Augusto Farfus (Valencie) získali po jednom triumfu. Vložený závod v Mnichově vyhrál Mattias Ekström, v soutěží týmů se radovala dvojice Green - Schumacher.

Spengler vyhrál třikrát kvalifikaci (Lausitzring, Nürburgring a Oschersleben), což jej též řadí na čelo tabulky. Paffett (Brands Hatch a Norisring) a Farfus (Valencie a finále na Hockenheimu) mají po dvou úspěších. Zbývající tři pole position připadají Audi - Ekström (zahájení roku na Hockenheimu), Mortara (Red Bull Ring) a Scheider (Zandvoort).

Jamie Green zajel třikrát nejrychlejší kolo (začátek na Hockenheimu, Lausitzring a Norisring). Spengler (Nürburgring a Valencie) a Paffett (finále na Hockenheimu a Zandvoort) se umístili na 2. místě. Jedno nejrychlejší kolo zajeli též Timo Scheider (Red Bull Ring), Martin Tomczyk (Brands Hatch) a Roberto Mehri (Valencie).

Hattrick se povedl pouze Spenglerovi na Nürburgringu - vyhrál kvalifikaci, zajel nejrychlejší kolo a v závodu i zvítězil.

Témata:
DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.