Audi by mohlo přijít o oba své dvojnásobné mistry DTM. Mattias Ekström flirtuje s BMW a přestup Tima Scheidera k Mercedesu se zdá být téměř hotovou záležitostí. Je pro Audi náhradou Neel Jani?
V DTM se může v rámci jednoho roku odhrát tolik přestupů, jako za dlouhá léta ne. Důvodem je nespokojenost současných jezdců Audi a Mercedesu a také vstup BMW. Mnichovská značka se zkraje roku posílala o Martina Tomczyka (dříve Audi) a Bruna Spenglera (dříve Mercedes). Po zkončení sezony jsou v centru pozornosti oba bývalí dvojnásobní mistři DTM od Audi - Mattias Ekström a Timo Scheider. Podle zpráv serveru "motorsport-total.com" míří oba z Audi pryč. Timo Scheider má už mít s Mercedesem vyjednanou i smlouvu.
Mattias Ekström by měl být v úzkém kontaktu s BMW. Rychlý Švéd dal svému dosavadnímu zaměstnavateli jasný signál, že zvažuje odchod. U BMW sází podle slov jejího šéfa Jense Marquardta pouze na jediné: výkonnost. A tu, jak ve své dlouhé kariéře jezdce DTM již několikrát prokázal, Ekström má.
Mattias Ekström je stálicí sestavy Audi v DTM
U obou jezdců je ale menší problém a tím je platná smlouva s Audi i na příští rok. Podle nepotvrzených zpráv by Audi Scheiderovi s přihlédnutím na jeho výkony z předešlých dvou let v odchodu bránit nemělo, Ekströma by si ale rádo ponechalo. Není jisté, jestli má Mattias ve své smlouvě klauzuli, která by mu umožnila odchod. Ale i tak, drželi byste ve svém týmu jezdce, který nemá zájem za Vás jezdit a navíc jeho plat není nejmenší?
Audi hledá mladé talenty. Rahel Frye a Miguel Molina by již v příštím roce neměli být součástí týmu. Opět podle zpráv serveru "motorsport-total.com" by měl být náhradníkem Neel Jani, který bude Audi A5 DTM i testovat. Švýcar momentálně jezdí vytrvalostní závody s Lolou, pokud by se Audi s jeho manažerem Maxem Weltim dohodlo, tak by mohl od roku 2013 jezdit s tovární A5 DTM a od roku 2014 také v Le Mans, pochopitelně za ingolstadtský tým.
Timo Scheider získal dva tituly, ale od té doby se mu nedaří....
Dalším jezdcem, který by mohl změnit barvy, je Jamie Green. Brita všichni v DTM dobře znají, a tak by pro Audi mohl představovat určitou jistotu. Dalším jménem, které se v souvislosti s Audi a nebo Mercedesem skloňuje, je bývalý jezdec F1, Nick Heidfeld, podle kterého je DTM velmi zajímavá série. Pokud by Audi opravdu přišlo o jednoho Švéda (Ekströma), tak by mohl jejich řady posílit jiný Švéd. Johan Kristoffersson v letošní sezoně vyhrál 5 titulů (mistr cestovních vozů Skandinávie, mistr Porsche Carrera Cup Skandinávie, mistr Superstars International Series s Audi RS5, mistr Campionato Italiano Superstars a titul nováčka roku Superstars Rookie Trophy).
Audi by také mohlo přijít o svého jediného vítěze letošního roku, Edoardo Mortaru. Toho čekají testy s Lotusem v F1 a Ital by moc rád alespoň místo testovacího jezdce v týmu Formule 1 obdržel. Dalším zajímavým jménem je Adrian Sutil, ještě loňský jezdec Force India v F1. Jeho manažer sice jedná o jeho návratu do monopostu, nicméně má i plán B. Tím by měl být kokpit Mercedesu C-Klasse Coupé DTM.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.