Audi by mohlo přijít o oba své dvojnásobné mistry DTM. Mattias Ekström flirtuje s BMW a přestup Tima Scheidera k Mercedesu se zdá být téměř hotovou záležitostí. Je pro Audi náhradou Neel Jani?
V DTM se může v rámci jednoho roku odhrát tolik přestupů, jako za dlouhá léta ne. Důvodem je nespokojenost současných jezdců Audi a Mercedesu a také vstup BMW. Mnichovská značka se zkraje roku posílala o Martina Tomczyka (dříve Audi) a Bruna Spenglera (dříve Mercedes). Po zkončení sezony jsou v centru pozornosti oba bývalí dvojnásobní mistři DTM od Audi - Mattias Ekström a Timo Scheider. Podle zpráv serveru "motorsport-total.com" míří oba z Audi pryč. Timo Scheider má už mít s Mercedesem vyjednanou i smlouvu.
Mattias Ekström by měl být v úzkém kontaktu s BMW. Rychlý Švéd dal svému dosavadnímu zaměstnavateli jasný signál, že zvažuje odchod. U BMW sází podle slov jejího šéfa Jense Marquardta pouze na jediné: výkonnost. A tu, jak ve své dlouhé kariéře jezdce DTM již několikrát prokázal, Ekström má.
Mattias Ekström je stálicí sestavy Audi v DTM
U obou jezdců je ale menší problém a tím je platná smlouva s Audi i na příští rok. Podle nepotvrzených zpráv by Audi Scheiderovi s přihlédnutím na jeho výkony z předešlých dvou let v odchodu bránit nemělo, Ekströma by si ale rádo ponechalo. Není jisté, jestli má Mattias ve své smlouvě klauzuli, která by mu umožnila odchod. Ale i tak, drželi byste ve svém týmu jezdce, který nemá zájem za Vás jezdit a navíc jeho plat není nejmenší?
Audi hledá mladé talenty. Rahel Frye a Miguel Molina by již v příštím roce neměli být součástí týmu. Opět podle zpráv serveru "motorsport-total.com" by měl být náhradníkem Neel Jani, který bude Audi A5 DTM i testovat. Švýcar momentálně jezdí vytrvalostní závody s Lolou, pokud by se Audi s jeho manažerem Maxem Weltim dohodlo, tak by mohl od roku 2013 jezdit s tovární A5 DTM a od roku 2014 také v Le Mans, pochopitelně za ingolstadtský tým.
Timo Scheider získal dva tituly, ale od té doby se mu nedaří....
Dalším jezdcem, který by mohl změnit barvy, je Jamie Green. Brita všichni v DTM dobře znají, a tak by pro Audi mohl představovat určitou jistotu. Dalším jménem, které se v souvislosti s Audi a nebo Mercedesem skloňuje, je bývalý jezdec F1, Nick Heidfeld, podle kterého je DTM velmi zajímavá série. Pokud by Audi opravdu přišlo o jednoho Švéda (Ekströma), tak by mohl jejich řady posílit jiný Švéd. Johan Kristoffersson v letošní sezoně vyhrál 5 titulů (mistr cestovních vozů Skandinávie, mistr Porsche Carrera Cup Skandinávie, mistr Superstars International Series s Audi RS5, mistr Campionato Italiano Superstars a titul nováčka roku Superstars Rookie Trophy).
Audi by také mohlo přijít o svého jediného vítěze letošního roku, Edoardo Mortaru. Toho čekají testy s Lotusem v F1 a Ital by moc rád alespoň místo testovacího jezdce v týmu Formule 1 obdržel. Dalším zajímavým jménem je Adrian Sutil, ještě loňský jezdec Force India v F1. Jeho manažer sice jedná o jeho návratu do monopostu, nicméně má i plán B. Tím by měl být kokpit Mercedesu C-Klasse Coupé DTM.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?