Audi by mohlo přijít o oba své dvojnásobné mistry DTM. Mattias Ekström flirtuje s BMW a přestup Tima Scheidera k Mercedesu se zdá být téměř hotovou záležitostí. Je pro Audi náhradou Neel Jani?
V DTM se může v rámci jednoho roku odhrát tolik přestupů, jako za dlouhá léta ne. Důvodem je nespokojenost současných jezdců Audi a Mercedesu a také vstup BMW. Mnichovská značka se zkraje roku posílala o Martina Tomczyka (dříve Audi) a Bruna Spenglera (dříve Mercedes). Po zkončení sezony jsou v centru pozornosti oba bývalí dvojnásobní mistři DTM od Audi - Mattias Ekström a Timo Scheider. Podle zpráv serveru "motorsport-total.com" míří oba z Audi pryč. Timo Scheider má už mít s Mercedesem vyjednanou i smlouvu.
Mattias Ekström by měl být v úzkém kontaktu s BMW. Rychlý Švéd dal svému dosavadnímu zaměstnavateli jasný signál, že zvažuje odchod. U BMW sází podle slov jejího šéfa Jense Marquardta pouze na jediné: výkonnost. A tu, jak ve své dlouhé kariéře jezdce DTM již několikrát prokázal, Ekström má.
Mattias Ekström je stálicí sestavy Audi v DTM
U obou jezdců je ale menší problém a tím je platná smlouva s Audi i na příští rok. Podle nepotvrzených zpráv by Audi Scheiderovi s přihlédnutím na jeho výkony z předešlých dvou let v odchodu bránit nemělo, Ekströma by si ale rádo ponechalo. Není jisté, jestli má Mattias ve své smlouvě klauzuli, která by mu umožnila odchod. Ale i tak, drželi byste ve svém týmu jezdce, který nemá zájem za Vás jezdit a navíc jeho plat není nejmenší?
Audi hledá mladé talenty. Rahel Frye a Miguel Molina by již v příštím roce neměli být součástí týmu. Opět podle zpráv serveru "motorsport-total.com" by měl být náhradníkem Neel Jani, který bude Audi A5 DTM i testovat. Švýcar momentálně jezdí vytrvalostní závody s Lolou, pokud by se Audi s jeho manažerem Maxem Weltim dohodlo, tak by mohl od roku 2013 jezdit s tovární A5 DTM a od roku 2014 také v Le Mans, pochopitelně za ingolstadtský tým.
Timo Scheider získal dva tituly, ale od té doby se mu nedaří....
Dalším jezdcem, který by mohl změnit barvy, je Jamie Green. Brita všichni v DTM dobře znají, a tak by pro Audi mohl představovat určitou jistotu. Dalším jménem, které se v souvislosti s Audi a nebo Mercedesem skloňuje, je bývalý jezdec F1, Nick Heidfeld, podle kterého je DTM velmi zajímavá série. Pokud by Audi opravdu přišlo o jednoho Švéda (Ekströma), tak by mohl jejich řady posílit jiný Švéd. Johan Kristoffersson v letošní sezoně vyhrál 5 titulů (mistr cestovních vozů Skandinávie, mistr Porsche Carrera Cup Skandinávie, mistr Superstars International Series s Audi RS5, mistr Campionato Italiano Superstars a titul nováčka roku Superstars Rookie Trophy).
Audi by také mohlo přijít o svého jediného vítěze letošního roku, Edoardo Mortaru. Toho čekají testy s Lotusem v F1 a Ital by moc rád alespoň místo testovacího jezdce v týmu Formule 1 obdržel. Dalším zajímavým jménem je Adrian Sutil, ještě loňský jezdec Force India v F1. Jeho manažer sice jedná o jeho návratu do monopostu, nicméně má i plán B. Tím by měl být kokpit Mercedesu C-Klasse Coupé DTM.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?