Audi by mohlo přijít o oba své dvojnásobné mistry DTM. Mattias Ekström flirtuje s BMW a přestup Tima Scheidera k Mercedesu se zdá být téměř hotovou záležitostí. Je pro Audi náhradou Neel Jani?
V DTM se může v rámci jednoho roku odhrát tolik přestupů, jako za dlouhá léta ne. Důvodem je nespokojenost současných jezdců Audi a Mercedesu a také vstup BMW. Mnichovská značka se zkraje roku posílala o Martina Tomczyka (dříve Audi) a Bruna Spenglera (dříve Mercedes). Po zkončení sezony jsou v centru pozornosti oba bývalí dvojnásobní mistři DTM od Audi - Mattias Ekström a Timo Scheider. Podle zpráv serveru "motorsport-total.com" míří oba z Audi pryč. Timo Scheider má už mít s Mercedesem vyjednanou i smlouvu.
Mattias Ekström by měl být v úzkém kontaktu s BMW. Rychlý Švéd dal svému dosavadnímu zaměstnavateli jasný signál, že zvažuje odchod. U BMW sází podle slov jejího šéfa Jense Marquardta pouze na jediné: výkonnost. A tu, jak ve své dlouhé kariéře jezdce DTM již několikrát prokázal, Ekström má.
Mattias Ekström je stálicí sestavy Audi v DTM
U obou jezdců je ale menší problém a tím je platná smlouva s Audi i na příští rok. Podle nepotvrzených zpráv by Audi Scheiderovi s přihlédnutím na jeho výkony z předešlých dvou let v odchodu bránit nemělo, Ekströma by si ale rádo ponechalo. Není jisté, jestli má Mattias ve své smlouvě klauzuli, která by mu umožnila odchod. Ale i tak, drželi byste ve svém týmu jezdce, který nemá zájem za Vás jezdit a navíc jeho plat není nejmenší?
Audi hledá mladé talenty. Rahel Frye a Miguel Molina by již v příštím roce neměli být součástí týmu. Opět podle zpráv serveru "motorsport-total.com" by měl být náhradníkem Neel Jani, který bude Audi A5 DTM i testovat. Švýcar momentálně jezdí vytrvalostní závody s Lolou, pokud by se Audi s jeho manažerem Maxem Weltim dohodlo, tak by mohl od roku 2013 jezdit s tovární A5 DTM a od roku 2014 také v Le Mans, pochopitelně za ingolstadtský tým.
Timo Scheider získal dva tituly, ale od té doby se mu nedaří....
Dalším jezdcem, který by mohl změnit barvy, je Jamie Green. Brita všichni v DTM dobře znají, a tak by pro Audi mohl představovat určitou jistotu. Dalším jménem, které se v souvislosti s Audi a nebo Mercedesem skloňuje, je bývalý jezdec F1, Nick Heidfeld, podle kterého je DTM velmi zajímavá série. Pokud by Audi opravdu přišlo o jednoho Švéda (Ekströma), tak by mohl jejich řady posílit jiný Švéd. Johan Kristoffersson v letošní sezoně vyhrál 5 titulů (mistr cestovních vozů Skandinávie, mistr Porsche Carrera Cup Skandinávie, mistr Superstars International Series s Audi RS5, mistr Campionato Italiano Superstars a titul nováčka roku Superstars Rookie Trophy).
Audi by také mohlo přijít o svého jediného vítěze letošního roku, Edoardo Mortaru. Toho čekají testy s Lotusem v F1 a Ital by moc rád alespoň místo testovacího jezdce v týmu Formule 1 obdržel. Dalším zajímavým jménem je Adrian Sutil, ještě loňský jezdec Force India v F1. Jeho manažer sice jedná o jeho návratu do monopostu, nicméně má i plán B. Tím by měl být kokpit Mercedesu C-Klasse Coupé DTM.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.