Audi by mohlo přijít o oba své dvojnásobné mistry DTM. Mattias Ekström flirtuje s BMW a přestup Tima Scheidera k Mercedesu se zdá být téměř hotovou záležitostí. Je pro Audi náhradou Neel Jani?
V DTM se může v rámci jednoho roku odhrát tolik přestupů, jako za dlouhá léta ne. Důvodem je nespokojenost současných jezdců Audi a Mercedesu a také vstup BMW. Mnichovská značka se zkraje roku posílala o Martina Tomczyka (dříve Audi) a Bruna Spenglera (dříve Mercedes). Po zkončení sezony jsou v centru pozornosti oba bývalí dvojnásobní mistři DTM od Audi - Mattias Ekström a Timo Scheider. Podle zpráv serveru "motorsport-total.com" míří oba z Audi pryč. Timo Scheider má už mít s Mercedesem vyjednanou i smlouvu.
Mattias Ekström by měl být v úzkém kontaktu s BMW. Rychlý Švéd dal svému dosavadnímu zaměstnavateli jasný signál, že zvažuje odchod. U BMW sází podle slov jejího šéfa Jense Marquardta pouze na jediné: výkonnost. A tu, jak ve své dlouhé kariéře jezdce DTM již několikrát prokázal, Ekström má.
Mattias Ekström je stálicí sestavy Audi v DTM
U obou jezdců je ale menší problém a tím je platná smlouva s Audi i na příští rok. Podle nepotvrzených zpráv by Audi Scheiderovi s přihlédnutím na jeho výkony z předešlých dvou let v odchodu bránit nemělo, Ekströma by si ale rádo ponechalo. Není jisté, jestli má Mattias ve své smlouvě klauzuli, která by mu umožnila odchod. Ale i tak, drželi byste ve svém týmu jezdce, který nemá zájem za Vás jezdit a navíc jeho plat není nejmenší?
Audi hledá mladé talenty. Rahel Frye a Miguel Molina by již v příštím roce neměli být součástí týmu. Opět podle zpráv serveru "motorsport-total.com" by měl být náhradníkem Neel Jani, který bude Audi A5 DTM i testovat. Švýcar momentálně jezdí vytrvalostní závody s Lolou, pokud by se Audi s jeho manažerem Maxem Weltim dohodlo, tak by mohl od roku 2013 jezdit s tovární A5 DTM a od roku 2014 také v Le Mans, pochopitelně za ingolstadtský tým.
Timo Scheider získal dva tituly, ale od té doby se mu nedaří....
Dalším jezdcem, který by mohl změnit barvy, je Jamie Green. Brita všichni v DTM dobře znají, a tak by pro Audi mohl představovat určitou jistotu. Dalším jménem, které se v souvislosti s Audi a nebo Mercedesem skloňuje, je bývalý jezdec F1, Nick Heidfeld, podle kterého je DTM velmi zajímavá série. Pokud by Audi opravdu přišlo o jednoho Švéda (Ekströma), tak by mohl jejich řady posílit jiný Švéd. Johan Kristoffersson v letošní sezoně vyhrál 5 titulů (mistr cestovních vozů Skandinávie, mistr Porsche Carrera Cup Skandinávie, mistr Superstars International Series s Audi RS5, mistr Campionato Italiano Superstars a titul nováčka roku Superstars Rookie Trophy).
Audi by také mohlo přijít o svého jediného vítěze letošního roku, Edoardo Mortaru. Toho čekají testy s Lotusem v F1 a Ital by moc rád alespoň místo testovacího jezdce v týmu Formule 1 obdržel. Dalším zajímavým jménem je Adrian Sutil, ještě loňský jezdec Force India v F1. Jeho manažer sice jedná o jeho návratu do monopostu, nicméně má i plán B. Tím by měl být kokpit Mercedesu C-Klasse Coupé DTM.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?