Přečtěte si zajímavý článek o tom, jak BMW mezi závody přepravuje 350 tun materiálu a proč někteří zaměstnanci týmu nestíhají sledovat závody.
Preciznost a rychlost - na tyto dvě věci dojde každý závodní víkend DTM a je poměrně jedno jestli přímo na trati nebo mimo ni. Když jezdci projíždí pod cílovou vlajkou, tak v zákulisí již začíná další souboj, souboj s časem. V letošním kalendáři se nacházely dva závody týden po sobě. Přesun z Nürburgringu na Zandvoort zvládl tým BMW v rekordním čase a to mluvíme o přepravě 350 tun materiálu.
BMW a jeho tři týmy vozí poměrně dost vybavení, které se poskládá do 30 kamionů, které musí převést závodní auta, vybavení týmů a hospitality. Časový plán je vždy velmi těsný. Ve čtvrtek před závodním víkendem musí být z každého auta již vybaleno vše a hotová už musí být práce i na garážích a hospitality.
Mezi Nürburgringem a Zandvoortem měl tým na přepravu všech věcí pouhých 72 hodin. Šéf týmu Schnitzer, Charly Lamm, k tomu říká: "Po Hockenheimu a Lausitzringu jsme zažili druhý "back-to-back" závod sezony. Už jsme si v tomto složitém logistickém procesu udělali určitou rutinu. I tak to byla pro všechny týmy velká námaha v tak krátkém času převést tolik jednotlivých dílů z Nürburgringu do Zandvoortu."
Lamm tak odcenil snahu svého týmu: "Mám respekt před tím, co celý manšaft dokázal. Pro mnoho nezasvěcených je to až s podivem, že vše tak bezproblémově klaplo. Celým tajemstvím je ale přesné a promyšlené plánování BMW, týmů a všech zúčastněných partnerů."
Bruno Spengler a Martin Tomczyk ještě na Nürburgringu oslavovali svoje první a třetí místo a v zákulisí se již začínalo s tvrdou prací. Napřed týmy demontují jejich garážové vybavení a veškeré vybavení srovnají do speciálních transportních kontejnerů. Do tří hodin od konce závodu se do návěsů začínají nakládat první díly.
Stejně tak to je i s hospitality. Německé šampaňské na overallu Bruna Spenglera ještě nebylo ani suché a už se krůček po krůčku demontovalo vybavení boxů. Hospitality obnáší spoustů věcí, hlavně jej tvoří moderní multifunkční budova, která má 1200 metrů čtverečních a je v ní ukryta kuchyně i lékařské prostory. Do tří dnů bude vše v Holandsku zase postaveno.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?