Přečtěte si zajímavý článek o tom, jak BMW mezi závody přepravuje 350 tun materiálu a proč někteří zaměstnanci týmu nestíhají sledovat závody.
Preciznost a rychlost - na tyto dvě věci dojde každý závodní víkend DTM a je poměrně jedno jestli přímo na trati nebo mimo ni. Když jezdci projíždí pod cílovou vlajkou, tak v zákulisí již začíná další souboj, souboj s časem. V letošním kalendáři se nacházely dva závody týden po sobě. Přesun z Nürburgringu na Zandvoort zvládl tým BMW v rekordním čase a to mluvíme o přepravě 350 tun materiálu.
BMW a jeho tři týmy vozí poměrně dost vybavení, které se poskládá do 30 kamionů, které musí převést závodní auta, vybavení týmů a hospitality. Časový plán je vždy velmi těsný. Ve čtvrtek před závodním víkendem musí být z každého auta již vybaleno vše a hotová už musí být práce i na garážích a hospitality.
Mezi Nürburgringem a Zandvoortem měl tým na přepravu všech věcí pouhých 72 hodin. Šéf týmu Schnitzer, Charly Lamm, k tomu říká: "Po Hockenheimu a Lausitzringu jsme zažili druhý "back-to-back" závod sezony. Už jsme si v tomto složitém logistickém procesu udělali určitou rutinu. I tak to byla pro všechny týmy velká námaha v tak krátkém času převést tolik jednotlivých dílů z Nürburgringu do Zandvoortu."
Lamm tak odcenil snahu svého týmu: "Mám respekt před tím, co celý manšaft dokázal. Pro mnoho nezasvěcených je to až s podivem, že vše tak bezproblémově klaplo. Celým tajemstvím je ale přesné a promyšlené plánování BMW, týmů a všech zúčastněných partnerů."
Bruno Spengler a Martin Tomczyk ještě na Nürburgringu oslavovali svoje první a třetí místo a v zákulisí se již začínalo s tvrdou prací. Napřed týmy demontují jejich garážové vybavení a veškeré vybavení srovnají do speciálních transportních kontejnerů. Do tří hodin od konce závodu se do návěsů začínají nakládat první díly.
Stejně tak to je i s hospitality. Německé šampaňské na overallu Bruna Spenglera ještě nebylo ani suché a už se krůček po krůčku demontovalo vybavení boxů. Hospitality obnáší spoustů věcí, hlavně jej tvoří moderní multifunkční budova, která má 1200 metrů čtverečních a je v ní ukryta kuchyně i lékařské prostory. Do tří dnů bude vše v Holandsku zase postaveno.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?