ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vstoupilo do nové sezony opravdu s chutí, v krátkém sledu po sobě nás čeká již třetí závodní víkend. Závodní vozy německých prémiových značek se utkají na britském Brands Hatch. Pojďme spolu sledovat průběh víkendu.
Výsledky závodu: zde
Gary Paffett pokračuje ve svém téměř dokonalém startu do sezony, v Brands Hatch slaví druhé vítězství v sezoně. Brit startující z pole position si během první půlky závodu vytvořil zhruba 3 vteřinový náskok, v další části ho zvětšil na 5s. Za jeho zády jezdil Bruno Spengler s BMW M3 týmu Schnitzer, Kanaďana tento výsledek posunul za Paffett i v celkovém hodnocení (ztrácí na něj 25 bodů).
Spengler se na černý Mercedes C-Klasse Coupé výrazně dotáhl v druhé půlce závodu. Paffett přibrzdilo například předjíždění Tambaye o kolo. Po zastávkách v boxech byl náskok vedoucího Brita pouze 1s (do cíle zbývalo 20 kol). Jenže poté už Bruno nedokázal svůj tlak na Paffetta zvýšit, naopak se musel začít dívat do zrcátek, který byly plné zluté Audi Mika Rockenfellera. Ten na BMW dorážel tak, že měl v cíli poškozenou přední část vozu.
Němec na Audi se ale před BMW dostat nedokázal, a tak obsadil 3. příčku. Úřadující šampion DTM, Martin Tomczyk, předvedl v úvodních kolech několik předjížděcích manévrů. V 7. okruhu zdolal z druhého místa startujícího Christiana Vietorise. O kolo později si vyšlápl Adriena Tambaye, to už se ale neobešlo bez kontaktu.
Předjíždění Tomczyka ukončil až Filipe Albuquerque s Audi, na toho už Němec vyzrát nedokázal a tak si musel počkat na druhé zastávky v boxech. Při ní měli mechanici týmu Rosberg problém s utažením matice pravého předního kola. Portugalec ztratil 4 vteřiny, což na krátké trati znamenalo ztrátu 4 pozic. Martin Tomczyk tedy získal pátou pozici, za ním byl jeho bývalý kolega Mattias Ekström s Audi a dále pak následoval Vietoris.
Sedmou příčku získal Miguel Molina, který byl po posledních zastávkách v boxech 9., ale během 20 kol zvládl předjet Albuquerquea a Mortaru. Jenže obě auta týmu Rosberg se potýkala s problémy s brzdami, a tak se přes ně dostal i Jamie Green.
Výsledky warm-upu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Gary Paffett vyhrál kvalifikaci po dvou letech. Mercedes navíc získal kompletní první řadu. Gary jel v Q4 jako předposlední, jeho čas ho dostal na provizorní pole position (0,196s před Spenglerem s BMW, který vyjel dvěma koly v Paddock Hill mimo trať, a 0,144s před kolegu Vietorise). Rockenfeller zajel až čtvrtý čas, i tento výsledek ale Němeci zaručuje, že je jediným jezdcem, který byl na startu všech závodů v TOP5.
Nejrychlejší muž tréninku, Martin Tomczyk, zajel 5. část, po jeho boku bude stát Filipe Albuquerque s Audi, pro kterého tento výsledek znamená nejlepší výkon roku. Překvapivě nejrychlejším jezdcem týmu Abt byl Adrien Tambay. Jedná se pochopitelně o jeho nejlepší výsledek v DTM.
Nejlepší desítku doplní Mattias Ekstrom, jezdec týmu RBM BMW Augusto Farfus a pilot HWA Mercedesu Jamie Green. Timu Scheiderovi se už podruhé za sebou nepodařilo postoupit do Q3 až 15.! Zklamáním byla dnešní kvalifikace také pro Andyho Priaulxe, který při domácím závodu zajel až 14. čas. Kvalifikace se (již docela tradičně) nepovedla ani Davidu Coulthardovi a Ralfu Schumacherovi.
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.