ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vstoupilo do nové sezony opravdu s chutí, v krátkém sledu po sobě nás čeká již třetí závodní víkend. Závodní vozy německých prémiových značek se utkají na britském Brands Hatch. Pojďme spolu sledovat průběh víkendu.
Výsledky závodu: zde
Gary Paffett pokračuje ve svém téměř dokonalém startu do sezony, v Brands Hatch slaví druhé vítězství v sezoně. Brit startující z pole position si během první půlky závodu vytvořil zhruba 3 vteřinový náskok, v další části ho zvětšil na 5s. Za jeho zády jezdil Bruno Spengler s BMW M3 týmu Schnitzer, Kanaďana tento výsledek posunul za Paffett i v celkovém hodnocení (ztrácí na něj 25 bodů).
Spengler se na černý Mercedes C-Klasse Coupé výrazně dotáhl v druhé půlce závodu. Paffett přibrzdilo například předjíždění Tambaye o kolo. Po zastávkách v boxech byl náskok vedoucího Brita pouze 1s (do cíle zbývalo 20 kol). Jenže poté už Bruno nedokázal svůj tlak na Paffetta zvýšit, naopak se musel začít dívat do zrcátek, který byly plné zluté Audi Mika Rockenfellera. Ten na BMW dorážel tak, že měl v cíli poškozenou přední část vozu.
Němec na Audi se ale před BMW dostat nedokázal, a tak obsadil 3. příčku. Úřadující šampion DTM, Martin Tomczyk, předvedl v úvodních kolech několik předjížděcích manévrů. V 7. okruhu zdolal z druhého místa startujícího Christiana Vietorise. O kolo později si vyšlápl Adriena Tambaye, to už se ale neobešlo bez kontaktu.
Předjíždění Tomczyka ukončil až Filipe Albuquerque s Audi, na toho už Němec vyzrát nedokázal a tak si musel počkat na druhé zastávky v boxech. Při ní měli mechanici týmu Rosberg problém s utažením matice pravého předního kola. Portugalec ztratil 4 vteřiny, což na krátké trati znamenalo ztrátu 4 pozic. Martin Tomczyk tedy získal pátou pozici, za ním byl jeho bývalý kolega Mattias Ekström s Audi a dále pak následoval Vietoris.
Sedmou příčku získal Miguel Molina, který byl po posledních zastávkách v boxech 9., ale během 20 kol zvládl předjet Albuquerquea a Mortaru. Jenže obě auta týmu Rosberg se potýkala s problémy s brzdami, a tak se přes ně dostal i Jamie Green.
Výsledky warm-upu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Gary Paffett vyhrál kvalifikaci po dvou letech. Mercedes navíc získal kompletní první řadu. Gary jel v Q4 jako předposlední, jeho čas ho dostal na provizorní pole position (0,196s před Spenglerem s BMW, který vyjel dvěma koly v Paddock Hill mimo trať, a 0,144s před kolegu Vietorise). Rockenfeller zajel až čtvrtý čas, i tento výsledek ale Němeci zaručuje, že je jediným jezdcem, který byl na startu všech závodů v TOP5.
Nejrychlejší muž tréninku, Martin Tomczyk, zajel 5. část, po jeho boku bude stát Filipe Albuquerque s Audi, pro kterého tento výsledek znamená nejlepší výkon roku. Překvapivě nejrychlejším jezdcem týmu Abt byl Adrien Tambay. Jedná se pochopitelně o jeho nejlepší výsledek v DTM.
Nejlepší desítku doplní Mattias Ekstrom, jezdec týmu RBM BMW Augusto Farfus a pilot HWA Mercedesu Jamie Green. Timu Scheiderovi se už podruhé za sebou nepodařilo postoupit do Q3 až 15.! Zklamáním byla dnešní kvalifikace také pro Andyho Priaulxe, který při domácím závodu zajel až 14. čas. Kvalifikace se (již docela tradičně) nepovedla ani Davidu Coulthardovi a Ralfu Schumacherovi.
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.