Brands Hatch: Paffett vyhrává podruhé

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 18. května 2012 19:29
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vstoupilo do nové sezony opravdu s chutí, v krátkém sledu po sobě nás čeká již třetí závodní víkend. Závodní vozy německých prémiových značek se utkají na britském Brands Hatch. Pojďme spolu sledovat průběh víkendu.

Výsledky závodu: zde

Gary Paffett pokračuje ve svém téměř dokonalém startu do sezony, v Brands Hatch slaví druhé vítězství v sezoně. Brit startující z pole position si během první půlky závodu vytvořil zhruba 3 vteřinový náskok, v další části ho zvětšil na 5s. Za jeho zády jezdil Bruno Spengler s BMW M3 týmu Schnitzer, Kanaďana tento výsledek posunul za Paffett i v celkovém hodnocení (ztrácí na něj 25 bodů).

Spengler se na černý Mercedes C-Klasse Coupé výrazně dotáhl v druhé půlce závodu. Paffett přibrzdilo například předjíždění Tambaye o kolo. Po zastávkách v boxech byl náskok vedoucího Brita pouze 1s (do cíle zbývalo 20 kol). Jenže poté už Bruno nedokázal svůj tlak na Paffetta zvýšit, naopak se musel začít dívat do zrcátek, který byly plné zluté Audi Mika Rockenfellera. Ten na BMW dorážel tak, že měl v cíli poškozenou přední část vozu.

Němec na Audi se ale před BMW dostat nedokázal, a tak obsadil 3. příčku. Úřadující šampion DTM, Martin Tomczyk, předvedl v úvodních kolech několik předjížděcích manévrů. V 7. okruhu zdolal z druhého místa startujícího Christiana Vietorise. O kolo později si vyšlápl Adriena Tambaye, to už se ale neobešlo bez kontaktu.

Předjíždění Tomczyka ukončil až Filipe Albuquerque s Audi, na toho už Němec vyzrát nedokázal a tak si musel počkat na druhé zastávky v boxech. Při ní měli mechanici týmu Rosberg problém s utažením matice pravého předního kola. Portugalec ztratil 4 vteřiny, což na krátké trati znamenalo ztrátu 4 pozic. Martin Tomczyk tedy získal pátou pozici, za ním byl jeho bývalý kolega Mattias Ekström s Audi a dále pak následoval Vietoris.

Sedmou příčku získal Miguel Molina, který byl po posledních zastávkách v boxech 9., ale během 20 kol zvládl předjet Albuquerquea a Mortaru. Jenže obě auta týmu Rosberg se potýkala s problémy s brzdami, a tak se přes ně dostal i Jamie Green.

Výsledky warm-upu: zde

Výsledky kvalifikace: zde

Gary Paffett vyhrál kvalifikaci po dvou letech. Mercedes navíc získal kompletní první řadu. Gary jel v Q4 jako předposlední, jeho čas ho dostal na provizorní pole position (0,196s před Spenglerem s BMW, který vyjel dvěma koly v Paddock Hill mimo trať, a 0,144s před kolegu Vietorise). Rockenfeller zajel až čtvrtý čas, i tento výsledek ale Němeci zaručuje, že je jediným jezdcem, který byl na startu všech závodů v TOP5.

Nejrychlejší muž tréninku, Martin Tomczyk, zajel 5. část, po jeho boku bude stát Filipe Albuquerque s Audi, pro kterého tento výsledek znamená nejlepší výkon roku. Překvapivě nejrychlejším jezdcem týmu Abt byl Adrien Tambay. Jedná se pochopitelně o jeho nejlepší výsledek v DTM.

Nejlepší desítku doplní Mattias Ekstrom, jezdec týmu RBM BMW Augusto Farfus a pilot HWA Mercedesu Jamie Green. Timu Scheiderovi se už podruhé za sebou nepodařilo postoupit do Q3 až 15.! Zklamáním byla dnešní kvalifikace také pro Andyho Priaulxe, který při domácím závodu zajel až 14. čas. Kvalifikace se (již docela tradičně) nepovedla ani Davidu Coulthardovi a Ralfu Schumacherovi.

Výsledky sobotního volného tréninku: zde

Výsledky pátečního volného tréninku: zde

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.