ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM vstoupilo do nové sezony opravdu s chutí, v krátkém sledu po sobě nás čeká již třetí závodní víkend. Závodní vozy německých prémiových značek se utkají na britském Brands Hatch. Pojďme spolu sledovat průběh víkendu.
Výsledky závodu: zde
Gary Paffett pokračuje ve svém téměř dokonalém startu do sezony, v Brands Hatch slaví druhé vítězství v sezoně. Brit startující z pole position si během první půlky závodu vytvořil zhruba 3 vteřinový náskok, v další části ho zvětšil na 5s. Za jeho zády jezdil Bruno Spengler s BMW M3 týmu Schnitzer, Kanaďana tento výsledek posunul za Paffett i v celkovém hodnocení (ztrácí na něj 25 bodů).
Spengler se na černý Mercedes C-Klasse Coupé výrazně dotáhl v druhé půlce závodu. Paffett přibrzdilo například předjíždění Tambaye o kolo. Po zastávkách v boxech byl náskok vedoucího Brita pouze 1s (do cíle zbývalo 20 kol). Jenže poté už Bruno nedokázal svůj tlak na Paffetta zvýšit, naopak se musel začít dívat do zrcátek, který byly plné zluté Audi Mika Rockenfellera. Ten na BMW dorážel tak, že měl v cíli poškozenou přední část vozu.
Němec na Audi se ale před BMW dostat nedokázal, a tak obsadil 3. příčku. Úřadující šampion DTM, Martin Tomczyk, předvedl v úvodních kolech několik předjížděcích manévrů. V 7. okruhu zdolal z druhého místa startujícího Christiana Vietorise. O kolo později si vyšlápl Adriena Tambaye, to už se ale neobešlo bez kontaktu.
Předjíždění Tomczyka ukončil až Filipe Albuquerque s Audi, na toho už Němec vyzrát nedokázal a tak si musel počkat na druhé zastávky v boxech. Při ní měli mechanici týmu Rosberg problém s utažením matice pravého předního kola. Portugalec ztratil 4 vteřiny, což na krátké trati znamenalo ztrátu 4 pozic. Martin Tomczyk tedy získal pátou pozici, za ním byl jeho bývalý kolega Mattias Ekström s Audi a dále pak následoval Vietoris.
Sedmou příčku získal Miguel Molina, který byl po posledních zastávkách v boxech 9., ale během 20 kol zvládl předjet Albuquerquea a Mortaru. Jenže obě auta týmu Rosberg se potýkala s problémy s brzdami, a tak se přes ně dostal i Jamie Green.
Výsledky warm-upu: zde
Výsledky kvalifikace: zde
Gary Paffett vyhrál kvalifikaci po dvou letech. Mercedes navíc získal kompletní první řadu. Gary jel v Q4 jako předposlední, jeho čas ho dostal na provizorní pole position (0,196s před Spenglerem s BMW, který vyjel dvěma koly v Paddock Hill mimo trať, a 0,144s před kolegu Vietorise). Rockenfeller zajel až čtvrtý čas, i tento výsledek ale Němeci zaručuje, že je jediným jezdcem, který byl na startu všech závodů v TOP5.
Nejrychlejší muž tréninku, Martin Tomczyk, zajel 5. část, po jeho boku bude stát Filipe Albuquerque s Audi, pro kterého tento výsledek znamená nejlepší výkon roku. Překvapivě nejrychlejším jezdcem týmu Abt byl Adrien Tambay. Jedná se pochopitelně o jeho nejlepší výsledek v DTM.
Nejlepší desítku doplní Mattias Ekstrom, jezdec týmu RBM BMW Augusto Farfus a pilot HWA Mercedesu Jamie Green. Timu Scheiderovi se už podruhé za sebou nepodařilo postoupit do Q3 až 15.! Zklamáním byla dnešní kvalifikace také pro Andyho Priaulxe, který při domácím závodu zajel až 14. čas. Kvalifikace se (již docela tradičně) nepovedla ani Davidu Coulthardovi a Ralfu Schumacherovi.
Výsledky sobotního volného tréninku: zde
Výsledky pátečního volného tréninku: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?