Jezdci Mercedesu, Jamie Green a Gary Paffett, očekávají, že nová generace vozů DTM bude rychlejší než ta stará hned od začátku. To vše i přesto, že cílem nových pravidel bylo zpomalit rychlost vozů DTM omezením aerodynamických částí vozů.
První velká technická změna v pravidlech DTM od jeho znovuzavedení v roce 2000 vešla v platnost s počátkem této sezony, když všechny vozy momentálně používají 57 společných částí včetně šasi za účelem snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti jezdců.
Redukce aerodynamických částí, zvláště nejrůznějších křidelék, které se na vozech Audi a Mercedes začaly objevovat v minulých sezonách, byla vyrovnána povolením větších zadních křídel a nových širších gum. Zatímco tyto změny mají produkovat očekávané zvýšení mechanického gripu, a tak zlepšení v pomalých zatáčkách, tak jezdci týmu HWA, Gary Paffett a Jamie Green, oba shodně říkají, že na testech byli schopni najíždět vyšší rychlostí i do rychlejších zatáček.
"Opravdu jsme neztratili žádný přítlak. Máme větší křídlo a opravdu dlouhý difuzor. Navíc širší gumy znamenají vyšší grip v pomalých zatáčkách," řekl Jamie Green pro britský Autosport. "Je to docela cool, protože jako jezdec vždycky chcete rychlejší auto a Cčko coupé je jednoznačně rychlejší [než C sedan], i když je těžší."
Paffett, který je jedním ze tří partnerů Greena u továrního týmu Mercedesu HWA, tvrdí že nárůst rychlosti je zaznamenatelný i zevnitř vozu. "Větší kola dělají auto mnohem méně nervózním a navíc se zvýšeným přítlakem můžete projíždět rychlejí i rychlé zatáčky. Když jsme na Hockeheimu na testech před pár týdny přijeli do části trati zvané Stadion, tak to opravdu bylo cítit. Když pak začínáte brzdit do vláseky [která následuje], tak zjistíte, že musíte brzdit trochu dříve, protože do té zatáčky přijíždíte vyšší rychlostí."
"Myslím, že toto závody přibližuje více formulím a možná to pomůže rychle se adaptovat klukům, kteří do Mercedesu právě přišli jako jsou Robert Wickens a Roberto Merhi," zakončil Gary Paffett.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?