Jezdci Mercedesu, Jamie Green a Gary Paffett, očekávají, že nová generace vozů DTM bude rychlejší než ta stará hned od začátku. To vše i přesto, že cílem nových pravidel bylo zpomalit rychlost vozů DTM omezením aerodynamických částí vozů.
První velká technická změna v pravidlech DTM od jeho znovuzavedení v roce 2000 vešla v platnost s počátkem této sezony, když všechny vozy momentálně používají 57 společných částí včetně šasi za účelem snížení nákladů a zvýšení bezpečnosti jezdců.
Redukce aerodynamických částí, zvláště nejrůznějších křidelék, které se na vozech Audi a Mercedes začaly objevovat v minulých sezonách, byla vyrovnána povolením větších zadních křídel a nových širších gum. Zatímco tyto změny mají produkovat očekávané zvýšení mechanického gripu, a tak zlepšení v pomalých zatáčkách, tak jezdci týmu HWA, Gary Paffett a Jamie Green, oba shodně říkají, že na testech byli schopni najíždět vyšší rychlostí i do rychlejších zatáček.
"Opravdu jsme neztratili žádný přítlak. Máme větší křídlo a opravdu dlouhý difuzor. Navíc širší gumy znamenají vyšší grip v pomalých zatáčkách," řekl Jamie Green pro britský Autosport. "Je to docela cool, protože jako jezdec vždycky chcete rychlejší auto a Cčko coupé je jednoznačně rychlejší [než C sedan], i když je těžší."
Paffett, který je jedním ze tří partnerů Greena u továrního týmu Mercedesu HWA, tvrdí že nárůst rychlosti je zaznamenatelný i zevnitř vozu. "Větší kola dělají auto mnohem méně nervózním a navíc se zvýšeným přítlakem můžete projíždět rychlejí i rychlé zatáčky. Když jsme na Hockeheimu na testech před pár týdny přijeli do části trati zvané Stadion, tak to opravdu bylo cítit. Když pak začínáte brzdit do vláseky [která následuje], tak zjistíte, že musíte brzdit trochu dříve, protože do té zatáčky přijíždíte vyšší rychlostí."
"Myslím, že toto závody přibližuje více formulím a možná to pomůže rychle se adaptovat klukům, kteří do Mercedesu právě přišli jako jsou Robert Wickens a Roberto Merhi," zakončil Gary Paffett.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.