HOCKENHEIM - TEST IV; Christian Vietoris zajel 4. a poslední den testů na německém Hockenheimringu s abolutně nejlepším časem pro nové vozy.
Poslední den se nejlepším časem vůbec blyskl Christian Vietoris. Jezdec Mercedesu časem 1:32.705 min. stanovil vůbec nejlepší čas na německé trati pro vozy generace 2012. Mladá naděje Mercedesu překonala doposud nejrychlejší čas testování, který držel Mike Rockenfeller, o téměř 0,3s.
Mladík za volantem Mercedesu byl navíc velmi pilný, když měl na konci dne na svém kontě 110 okruhů. Ještě vícekrát okruh o délce 4,567 km obkroužil jeho značkový kolega Jamie Green - 115krát. Brit navíc zaostal za vítězným časem pouze o 0,020s a obsadil druhou příčku. Už trošku větší odstup měli další jezdci v poraří. Skupinku pronásledovatelů dvojice Mercedesů vedl Filipe Albuquerque (Audi) - ztráta 0,538s a Mattias Ekström (Audi) - ztráta 0,794s.
Zbývající pozice obsadili Miguel Moline (Audi), Rahel Frey (Audi), Bruno Spengler (BMW), David Coulthard (Mercedes), Susie Wolff (Mercedes), Andy Priaulx (BMW) a Joey Hand (BMW). Na suché trati jezdci dnes všichni jezdci odjeli více jak 300 kilometrů. Zvláště vyrovnané jsou vozy na maximální rychlosti. Rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším byl pouhých 7 km/h.
Úplně nejvyšší rychlost byla naměřena jezdci BMW Andy Priaulxovi (250km/h), za ním následoval Mattias Ekström (248 km/h), stejně rychle jela i kolegyně Frey. Jezdci Mercedesu, David Coulthard a Christian Vietoris dostali ze svých C-Klasse Coupé 247 km/h)
Přehled výsledků čtvrtečního testování: 01. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:32.705 min(110 kol) 02. Jamie Green (Mercedes) + 0,020 Sekunden (115) 03. Filipe Albuquerque (Audi) + 0,538 (75) 04. Mattias Ekström (Audi) + 0,794 (83) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,912 (97) 06. Rahel Frey (Audi) + 0,981 (93) 07. Bruno Spengler (BMW) + 0,983 (81) 08. David Coulthard (Mercedes) + 1,034 (97) 09. Susie Wolff (Mercedes) + 1,221 (70) 10. Andy Priaulx (BMW) + 1,456 (86) 11. Joey Hand (BMW) + 1,491 (86)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.