HOCKENHEIM - TEST IV; Christian Vietoris zajel 4. a poslední den testů na německém Hockenheimringu s abolutně nejlepším časem pro nové vozy.
Poslední den se nejlepším časem vůbec blyskl Christian Vietoris. Jezdec Mercedesu časem 1:32.705 min. stanovil vůbec nejlepší čas na německé trati pro vozy generace 2012. Mladá naděje Mercedesu překonala doposud nejrychlejší čas testování, který držel Mike Rockenfeller, o téměř 0,3s.
Mladík za volantem Mercedesu byl navíc velmi pilný, když měl na konci dne na svém kontě 110 okruhů. Ještě vícekrát okruh o délce 4,567 km obkroužil jeho značkový kolega Jamie Green - 115krát. Brit navíc zaostal za vítězným časem pouze o 0,020s a obsadil druhou příčku. Už trošku větší odstup měli další jezdci v poraří. Skupinku pronásledovatelů dvojice Mercedesů vedl Filipe Albuquerque (Audi) - ztráta 0,538s a Mattias Ekström (Audi) - ztráta 0,794s.
Zbývající pozice obsadili Miguel Moline (Audi), Rahel Frey (Audi), Bruno Spengler (BMW), David Coulthard (Mercedes), Susie Wolff (Mercedes), Andy Priaulx (BMW) a Joey Hand (BMW). Na suché trati jezdci dnes všichni jezdci odjeli více jak 300 kilometrů. Zvláště vyrovnané jsou vozy na maximální rychlosti. Rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším byl pouhých 7 km/h.
Úplně nejvyšší rychlost byla naměřena jezdci BMW Andy Priaulxovi (250km/h), za ním následoval Mattias Ekström (248 km/h), stejně rychle jela i kolegyně Frey. Jezdci Mercedesu, David Coulthard a Christian Vietoris dostali ze svých C-Klasse Coupé 247 km/h)
Přehled výsledků čtvrtečního testování: 01. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:32.705 min(110 kol) 02. Jamie Green (Mercedes) + 0,020 Sekunden (115) 03. Filipe Albuquerque (Audi) + 0,538 (75) 04. Mattias Ekström (Audi) + 0,794 (83) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,912 (97) 06. Rahel Frey (Audi) + 0,981 (93) 07. Bruno Spengler (BMW) + 0,983 (81) 08. David Coulthard (Mercedes) + 1,034 (97) 09. Susie Wolff (Mercedes) + 1,221 (70) 10. Andy Priaulx (BMW) + 1,456 (86) 11. Joey Hand (BMW) + 1,491 (86)
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?