HOCKENHEIM - TEST IV; Christian Vietoris zajel 4. a poslední den testů na německém Hockenheimringu s abolutně nejlepším časem pro nové vozy.
Poslední den se nejlepším časem vůbec blyskl Christian Vietoris. Jezdec Mercedesu časem 1:32.705 min. stanovil vůbec nejlepší čas na německé trati pro vozy generace 2012. Mladá naděje Mercedesu překonala doposud nejrychlejší čas testování, který držel Mike Rockenfeller, o téměř 0,3s.
Mladík za volantem Mercedesu byl navíc velmi pilný, když měl na konci dne na svém kontě 110 okruhů. Ještě vícekrát okruh o délce 4,567 km obkroužil jeho značkový kolega Jamie Green - 115krát. Brit navíc zaostal za vítězným časem pouze o 0,020s a obsadil druhou příčku. Už trošku větší odstup měli další jezdci v poraří. Skupinku pronásledovatelů dvojice Mercedesů vedl Filipe Albuquerque (Audi) - ztráta 0,538s a Mattias Ekström (Audi) - ztráta 0,794s.
Zbývající pozice obsadili Miguel Moline (Audi), Rahel Frey (Audi), Bruno Spengler (BMW), David Coulthard (Mercedes), Susie Wolff (Mercedes), Andy Priaulx (BMW) a Joey Hand (BMW). Na suché trati jezdci dnes všichni jezdci odjeli více jak 300 kilometrů. Zvláště vyrovnané jsou vozy na maximální rychlosti. Rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším byl pouhých 7 km/h.
Úplně nejvyšší rychlost byla naměřena jezdci BMW Andy Priaulxovi (250km/h), za ním následoval Mattias Ekström (248 km/h), stejně rychle jela i kolegyně Frey. Jezdci Mercedesu, David Coulthard a Christian Vietoris dostali ze svých C-Klasse Coupé 247 km/h)
Přehled výsledků čtvrtečního testování: 01. Christian Vietoris (Mercedes) - 1:32.705 min(110 kol) 02. Jamie Green (Mercedes) + 0,020 Sekunden (115) 03. Filipe Albuquerque (Audi) + 0,538 (75) 04. Mattias Ekström (Audi) + 0,794 (83) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,912 (97) 06. Rahel Frey (Audi) + 0,981 (93) 07. Bruno Spengler (BMW) + 0,983 (81) 08. David Coulthard (Mercedes) + 1,034 (97) 09. Susie Wolff (Mercedes) + 1,221 (70) 10. Andy Priaulx (BMW) + 1,456 (86) 11. Joey Hand (BMW) + 1,491 (86)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?