HOCKENHEIM - TEST I; Gary Paffett zajel s Mercedesem C-Klasse Coupé DTM nejrychlejší čas během prvního dne testů na Hockenheimu. Za jeho zády skončila dvojice mladíků Audi: Adrien Tambay (Audi) a Edoardo Mortara (Audi)
Mercedes před Audi a před BMW, to je výsledek prvního testovacího dne. Všechny tři značky se během dne zaměřily převážně na dlouhé jízdy. Nováček v týmu Mercedesu, Roberto Merhi, byl nejpilnějším ze všech. Jezdec odkroužil 99 okruhu (to je asi 450 kilometrů). Nejlepší čas dne zajel mistr DTM z roku 2005 Gary Paffett s Mercedesem (po většinu dne však výsledkové listině vládly vozy Audi A5 DTM).
Zkušený jezdec zvládl okruh objet za 1:33.284 min. Za Paffettem druhé místo obsadil nováček v týmu Audi, Adrien Tambay, který ztratil 0,147s. I třetí místo patří značce Audi, loňské překvapení sezony, Edoardo Mortara, ho získalo časem o 0,427s horším než Paffett.
Timo Scheider (Audi), Miguel Molina (Audi), Robert Wickens (Mercedes) a Merhi doplnili nejlepší osmičku. Nejrychlejším zástupcem BMW byl na 8. místě Martin Tomczyk. Pořadí pak uzavírali Dirk Werner (BMW), Augusto Farfus (BMW) a Ralf Schumacher (Mercedes).
Bruno Spengler, další jezdec BMW, se svezl jen dopoledne. Hodně času totiž strávil v boxech, jako důvod BMW uvedlo změny na set-upu jeho M3 DTM. Také u Audi nešlo vše úplně podle plánu. Mortara měl na svém kontě celé dopoledne pouze jedno instalační kolo. Až tyto dva problémy jsme viděli bezproblémový první testovací den, teplota byla kolem 10 stupňů a trať byla suchá.
Výsledky prvního dne testů na Hockenheimringu: 01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.284 min. (79 kol) 02. Adrien Tambay (Audi) + 0,147 Sekunden (72) 03. Edoardo Mortara (Audi) + 0,427 (39) 04. Timo Scheider (Audi) + 0,539 (84) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,638 (67) 06. Robert Wickens (Mercedes) + 0,845 (98) 07. Roberto Merhi (Mercedes) + 0,898 (99) 08. Martin Tomczyk (BMW) + 1,118 (66) 09. Dirk Werner (BMW) + 1,225 (77) 10. Augusto Farfus (BMW) + 1,289 (95) 11. Ralf Schumacher (Mercedes) + 1,566 (89)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?