HOCKENHEIM - TEST I; Gary Paffett zajel s Mercedesem C-Klasse Coupé DTM nejrychlejší čas během prvního dne testů na Hockenheimu. Za jeho zády skončila dvojice mladíků Audi: Adrien Tambay (Audi) a Edoardo Mortara (Audi)
Mercedes před Audi a před BMW, to je výsledek prvního testovacího dne. Všechny tři značky se během dne zaměřily převážně na dlouhé jízdy. Nováček v týmu Mercedesu, Roberto Merhi, byl nejpilnějším ze všech. Jezdec odkroužil 99 okruhu (to je asi 450 kilometrů). Nejlepší čas dne zajel mistr DTM z roku 2005 Gary Paffett s Mercedesem (po většinu dne však výsledkové listině vládly vozy Audi A5 DTM).
Zkušený jezdec zvládl okruh objet za 1:33.284 min. Za Paffettem druhé místo obsadil nováček v týmu Audi, Adrien Tambay, který ztratil 0,147s. I třetí místo patří značce Audi, loňské překvapení sezony, Edoardo Mortara, ho získalo časem o 0,427s horším než Paffett.
Timo Scheider (Audi), Miguel Molina (Audi), Robert Wickens (Mercedes) a Merhi doplnili nejlepší osmičku. Nejrychlejším zástupcem BMW byl na 8. místě Martin Tomczyk. Pořadí pak uzavírali Dirk Werner (BMW), Augusto Farfus (BMW) a Ralf Schumacher (Mercedes).
Bruno Spengler, další jezdec BMW, se svezl jen dopoledne. Hodně času totiž strávil v boxech, jako důvod BMW uvedlo změny na set-upu jeho M3 DTM. Také u Audi nešlo vše úplně podle plánu. Mortara měl na svém kontě celé dopoledne pouze jedno instalační kolo. Až tyto dva problémy jsme viděli bezproblémový první testovací den, teplota byla kolem 10 stupňů a trať byla suchá.
Výsledky prvního dne testů na Hockenheimringu: 01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.284 min. (79 kol) 02. Adrien Tambay (Audi) + 0,147 Sekunden (72) 03. Edoardo Mortara (Audi) + 0,427 (39) 04. Timo Scheider (Audi) + 0,539 (84) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,638 (67) 06. Robert Wickens (Mercedes) + 0,845 (98) 07. Roberto Merhi (Mercedes) + 0,898 (99) 08. Martin Tomczyk (BMW) + 1,118 (66) 09. Dirk Werner (BMW) + 1,225 (77) 10. Augusto Farfus (BMW) + 1,289 (95) 11. Ralf Schumacher (Mercedes) + 1,566 (89)
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?