HOCKENHEIM - TEST I; Gary Paffett zajel s Mercedesem C-Klasse Coupé DTM nejrychlejší čas během prvního dne testů na Hockenheimu. Za jeho zády skončila dvojice mladíků Audi: Adrien Tambay (Audi) a Edoardo Mortara (Audi)
Mercedes před Audi a před BMW, to je výsledek prvního testovacího dne. Všechny tři značky se během dne zaměřily převážně na dlouhé jízdy. Nováček v týmu Mercedesu, Roberto Merhi, byl nejpilnějším ze všech. Jezdec odkroužil 99 okruhu (to je asi 450 kilometrů). Nejlepší čas dne zajel mistr DTM z roku 2005 Gary Paffett s Mercedesem (po většinu dne však výsledkové listině vládly vozy Audi A5 DTM).
Zkušený jezdec zvládl okruh objet za 1:33.284 min. Za Paffettem druhé místo obsadil nováček v týmu Audi, Adrien Tambay, který ztratil 0,147s. I třetí místo patří značce Audi, loňské překvapení sezony, Edoardo Mortara, ho získalo časem o 0,427s horším než Paffett.
Timo Scheider (Audi), Miguel Molina (Audi), Robert Wickens (Mercedes) a Merhi doplnili nejlepší osmičku. Nejrychlejším zástupcem BMW byl na 8. místě Martin Tomczyk. Pořadí pak uzavírali Dirk Werner (BMW), Augusto Farfus (BMW) a Ralf Schumacher (Mercedes).
Bruno Spengler, další jezdec BMW, se svezl jen dopoledne. Hodně času totiž strávil v boxech, jako důvod BMW uvedlo změny na set-upu jeho M3 DTM. Také u Audi nešlo vše úplně podle plánu. Mortara měl na svém kontě celé dopoledne pouze jedno instalační kolo. Až tyto dva problémy jsme viděli bezproblémový první testovací den, teplota byla kolem 10 stupňů a trať byla suchá.
Výsledky prvního dne testů na Hockenheimringu: 01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.284 min. (79 kol) 02. Adrien Tambay (Audi) + 0,147 Sekunden (72) 03. Edoardo Mortara (Audi) + 0,427 (39) 04. Timo Scheider (Audi) + 0,539 (84) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,638 (67) 06. Robert Wickens (Mercedes) + 0,845 (98) 07. Roberto Merhi (Mercedes) + 0,898 (99) 08. Martin Tomczyk (BMW) + 1,118 (66) 09. Dirk Werner (BMW) + 1,225 (77) 10. Augusto Farfus (BMW) + 1,289 (95) 11. Ralf Schumacher (Mercedes) + 1,566 (89)
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?