HOCKENHEIM - TEST I; Gary Paffett zajel s Mercedesem C-Klasse Coupé DTM nejrychlejší čas během prvního dne testů na Hockenheimu. Za jeho zády skončila dvojice mladíků Audi: Adrien Tambay (Audi) a Edoardo Mortara (Audi)
Mercedes před Audi a před BMW, to je výsledek prvního testovacího dne. Všechny tři značky se během dne zaměřily převážně na dlouhé jízdy. Nováček v týmu Mercedesu, Roberto Merhi, byl nejpilnějším ze všech. Jezdec odkroužil 99 okruhu (to je asi 450 kilometrů). Nejlepší čas dne zajel mistr DTM z roku 2005 Gary Paffett s Mercedesem (po většinu dne však výsledkové listině vládly vozy Audi A5 DTM).
Zkušený jezdec zvládl okruh objet za 1:33.284 min. Za Paffettem druhé místo obsadil nováček v týmu Audi, Adrien Tambay, který ztratil 0,147s. I třetí místo patří značce Audi, loňské překvapení sezony, Edoardo Mortara, ho získalo časem o 0,427s horším než Paffett.
Timo Scheider (Audi), Miguel Molina (Audi), Robert Wickens (Mercedes) a Merhi doplnili nejlepší osmičku. Nejrychlejším zástupcem BMW byl na 8. místě Martin Tomczyk. Pořadí pak uzavírali Dirk Werner (BMW), Augusto Farfus (BMW) a Ralf Schumacher (Mercedes).
Bruno Spengler, další jezdec BMW, se svezl jen dopoledne. Hodně času totiž strávil v boxech, jako důvod BMW uvedlo změny na set-upu jeho M3 DTM. Také u Audi nešlo vše úplně podle plánu. Mortara měl na svém kontě celé dopoledne pouze jedno instalační kolo. Až tyto dva problémy jsme viděli bezproblémový první testovací den, teplota byla kolem 10 stupňů a trať byla suchá.
Výsledky prvního dne testů na Hockenheimringu: 01. Gary Paffett (Mercedes) - 1:33.284 min. (79 kol) 02. Adrien Tambay (Audi) + 0,147 Sekunden (72) 03. Edoardo Mortara (Audi) + 0,427 (39) 04. Timo Scheider (Audi) + 0,539 (84) 05. Miguel Molina (Audi) + 0,638 (67) 06. Robert Wickens (Mercedes) + 0,845 (98) 07. Roberto Merhi (Mercedes) + 0,898 (99) 08. Martin Tomczyk (BMW) + 1,118 (66) 09. Dirk Werner (BMW) + 1,225 (77) 10. Augusto Farfus (BMW) + 1,289 (95) 11. Ralf Schumacher (Mercedes) + 1,566 (89)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.