Paul di Resta i po svém odchodu do Formule 1 intenzivně sleduje dění v DTM. Souboj tří značek, který nás zde letos čeká, ho těší.
Poté, co Paul di Resta v roce 2010 vyhrál titul v DTM, se bývalý jezdec Mercedesu vydal do Formule 1. Zatímco v sezoně 2010 byl kromě svého působení v DTM ještě záložním jezdcem týmu Force India, a tak se svezl v některých pátečních trénincích, tak v sezoně 2011 byl povýšen do role závodního pilota týmu.
Během své první sezony se poměřoval s docela silným a zkušeným týmovým kolegou - Adrianem Sutilem. Ve vzájemném srovnání nedopadl nijak špatně (Sutil získal 42 bodů a di Resta 27). Pro letošní sezonu se v indickém týmu může těšit na loňského testovače, Nica Hülkenberga. Oba již řekli, že v týmovém duelu chtějí být oni tím lepším.
Dění v DTM však Paul di Resta, jak se zdá, stále dobře sleduje: "Sleduji velmi pozorně, co se tam děje. Jako náruživý fanda motorsportu sleduji i DTM," řekl Skot pro Autosport. Di Resta tak samozřejmě ví o vstupu BMW do DTM. 25letý jezdec si myslí, že kvůli vstupu automobilky z Mnichova budou muset i ostatní účastníci zmobilizovat nové síly. "Vstup BMW popožene Audi a Mercedes, ti teď budou bojovat jeden proti druhému jako nikdy předtím."
Letošní souboj tří značek v DTM bude šampionem z roku 2010 bedlivě sledován. Podle Paulova názoru " by se DTM mělo stát mistrovstvím světa cestovních vozů", protože "je to nejlepší závodní série aut se střechou" a blíží se Formuli 1. Srovnávat DTM a F1 však podle di Resty nejde: "Jezdecké styly jsou kompletně rozdílné." Důležité podle Skota je "rychle se na to přizpůsobit a využívat maximálního použitelného gripu".
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?