Di Resta: Vstup BMW tlačí na Audi a Mercedes

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 14. února 2012 16:59
Sdílej:

Paul di Resta i po svém odchodu do Formule 1 intenzivně sleduje dění v DTM. Souboj tří značek, který nás zde letos čeká, ho těší.

Poté, co Paul di Resta v roce 2010 vyhrál titul v DTM, se bývalý jezdec Mercedesu vydal do Formule 1. Zatímco v sezoně 2010 byl kromě svého působení v DTM ještě záložním jezdcem týmu Force India, a tak se svezl v některých pátečních trénincích, tak v sezoně 2011 byl povýšen do role závodního pilota týmu.

Během své první sezony se poměřoval s docela silným a zkušeným týmovým kolegou - Adrianem Sutilem. Ve vzájemném srovnání nedopadl nijak špatně (Sutil získal 42 bodů a di Resta 27). Pro letošní sezonu se v indickém týmu může těšit na loňského testovače, Nica Hülkenberga. Oba již řekli, že v týmovém duelu chtějí být oni tím lepším.

Dění v DTM však Paul di Resta, jak se zdá, stále dobře sleduje: "Sleduji velmi pozorně, co se tam děje. Jako náruživý fanda motorsportu sleduji i DTM," řekl Skot pro Autosport. Di Resta tak samozřejmě ví o vstupu BMW do DTM. 25letý jezdec si myslí, že kvůli vstupu automobilky z Mnichova budou muset i ostatní účastníci zmobilizovat nové síly. "Vstup BMW popožene Audi a Mercedes, ti teď budou bojovat jeden proti druhému jako nikdy předtím."

Letošní souboj tří značek v DTM bude šampionem z roku 2010 bedlivě sledován. Podle Paulova názoru " by se DTM mělo stát mistrovstvím světa cestovních vozů", protože "je to nejlepší závodní série aut se střechou" a blíží se Formuli 1. Srovnávat DTM a F1 však podle di Resty nejde: "Jezdecké styly jsou kompletně rozdílné." Důležité podle Skota je "rychle se na to přizpůsobit a využívat maximálního použitelného gripu".

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?