Mattias Ekström, stálice týmu Audi, předpokládá, že nás i v nové sezoně s novými vozy čekají velmi těsné duely. Nestane se ale DTM pro jezdce až příliš jednoduchým?
Příprava na novou sezonu DTM vstupují do horké fáze. Za pár týdnu účastníky čekají další testy. Homologace vozů proběhne na začátku března a do té doby se snaží všichni zúčastnění dostat ze svých vozů co nejvíc. Týmy momentálně pracují na vylepšení rychlosti svých vozů. Jak se jim to daří zjistíme nejpozději během kvalifikace na Hockenheimu.
"Už teď jsou nové vozy pouze o zhruba 1,5s pomalejší než byly staré," informoval pro "Speedweek" Ekström. Švéd přitom věří, že budou jezdci s novými vozy schopni už během posledního dubnového víkendu na Hockenheimringu dosahovat podobných časů, jako jezdili vloni: "Jak moc budeme schopni tlačit na "pilu" se teprve ukáže. Doufám, že nové vozy budou držet lépe, než ty předešlé."
Postavit v Mnichově konkurenta Audi A4 DTM by bylo podle Mattiase nemožné...
"S novými auty se jezdí jednodušeji," řekl po prvním testu C-Klasse Coupé Ralf Schumacher. Mattias s ním souhlasí: "Když máte stejný motor, ale širší gumy, tak nemusíte být Einsteinem, abyste to předvídali. Já bych si přál o 250 koní více, abychom auto jako celek udělali těžším na ovládání. Předjíždění ale zůstane pořád těžké."
Švéd by si přál 250 koní navíc...
Podle dvojnásobného mistra DTM je nová konkurence v podobě BMW sice dobře technicky připravená, ale pořád by měla mít Audi a Mercedes jistou výhodu: "Až na Hockenheimu uvidíme jak na tom opravdu jsme. Já ale znám všechny lidi v týmu, všichni se známe. Stejná situace je u Mercedesu v podobě Garyho Paffetta a Jamieho Greena. Myslím si, že je to výhoda. Pokud by ale BMW muselo postavit auto podle starých pravidel, tak by neměli šanci."
Podle Mattiase bude mít přeci jen Audi a Mercedes menší výhodu, v DTM už posobí
Mnichovští mohou profitovat i z faktu, že skoro 50 částí vozů je stejných pro všechny značky. Jedině to je možností, aby byli hned po vstupu do série plně konkurenceschopní. Noví jezdci navíc obohatí jezdecké pole šampionátu. "Před jejich jezdci mám velký respekt. Třeba takový Priaulx má tolik jistoty a závodní inteligence, i když možná nepatří mezi úplně nejrychlejší," zakončil svoje zamýšlení Ekström.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?