Mattias Ekström, stálice týmu Audi, předpokládá, že nás i v nové sezoně s novými vozy čekají velmi těsné duely. Nestane se ale DTM pro jezdce až příliš jednoduchým?
Příprava na novou sezonu DTM vstupují do horké fáze. Za pár týdnu účastníky čekají další testy. Homologace vozů proběhne na začátku března a do té doby se snaží všichni zúčastnění dostat ze svých vozů co nejvíc. Týmy momentálně pracují na vylepšení rychlosti svých vozů. Jak se jim to daří zjistíme nejpozději během kvalifikace na Hockenheimu.
"Už teď jsou nové vozy pouze o zhruba 1,5s pomalejší než byly staré," informoval pro "Speedweek" Ekström. Švéd přitom věří, že budou jezdci s novými vozy schopni už během posledního dubnového víkendu na Hockenheimringu dosahovat podobných časů, jako jezdili vloni: "Jak moc budeme schopni tlačit na "pilu" se teprve ukáže. Doufám, že nové vozy budou držet lépe, než ty předešlé."
Postavit v Mnichově konkurenta Audi A4 DTM by bylo podle Mattiase nemožné...
"S novými auty se jezdí jednodušeji," řekl po prvním testu C-Klasse Coupé Ralf Schumacher. Mattias s ním souhlasí: "Když máte stejný motor, ale širší gumy, tak nemusíte být Einsteinem, abyste to předvídali. Já bych si přál o 250 koní více, abychom auto jako celek udělali těžším na ovládání. Předjíždění ale zůstane pořád těžké."
Švéd by si přál 250 koní navíc...
Podle dvojnásobného mistra DTM je nová konkurence v podobě BMW sice dobře technicky připravená, ale pořád by měla mít Audi a Mercedes jistou výhodu: "Až na Hockenheimu uvidíme jak na tom opravdu jsme. Já ale znám všechny lidi v týmu, všichni se známe. Stejná situace je u Mercedesu v podobě Garyho Paffetta a Jamieho Greena. Myslím si, že je to výhoda. Pokud by ale BMW muselo postavit auto podle starých pravidel, tak by neměli šanci."
Podle Mattiase bude mít přeci jen Audi a Mercedes menší výhodu, v DTM už posobí
Mnichovští mohou profitovat i z faktu, že skoro 50 částí vozů je stejných pro všechny značky. Jedině to je možností, aby byli hned po vstupu do série plně konkurenceschopní. Noví jezdci navíc obohatí jezdecké pole šampionátu. "Před jejich jezdci mám velký respekt. Třeba takový Priaulx má tolik jistoty a závodní inteligence, i když možná nepatří mezi úplně nejrychlejší," zakončil svoje zamýšlení Ekström.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?