Mattias Ekström, stálice týmu Audi, předpokládá, že nás i v nové sezoně s novými vozy čekají velmi těsné duely. Nestane se ale DTM pro jezdce až příliš jednoduchým?
Příprava na novou sezonu DTM vstupují do horké fáze. Za pár týdnu účastníky čekají další testy. Homologace vozů proběhne na začátku března a do té doby se snaží všichni zúčastnění dostat ze svých vozů co nejvíc. Týmy momentálně pracují na vylepšení rychlosti svých vozů. Jak se jim to daří zjistíme nejpozději během kvalifikace na Hockenheimu.
"Už teď jsou nové vozy pouze o zhruba 1,5s pomalejší než byly staré," informoval pro "Speedweek" Ekström. Švéd přitom věří, že budou jezdci s novými vozy schopni už během posledního dubnového víkendu na Hockenheimringu dosahovat podobných časů, jako jezdili vloni: "Jak moc budeme schopni tlačit na "pilu" se teprve ukáže. Doufám, že nové vozy budou držet lépe, než ty předešlé."
Postavit v Mnichově konkurenta Audi A4 DTM by bylo podle Mattiase nemožné...
"S novými auty se jezdí jednodušeji," řekl po prvním testu C-Klasse Coupé Ralf Schumacher. Mattias s ním souhlasí: "Když máte stejný motor, ale širší gumy, tak nemusíte být Einsteinem, abyste to předvídali. Já bych si přál o 250 koní více, abychom auto jako celek udělali těžším na ovládání. Předjíždění ale zůstane pořád těžké."
Švéd by si přál 250 koní navíc...
Podle dvojnásobného mistra DTM je nová konkurence v podobě BMW sice dobře technicky připravená, ale pořád by měla mít Audi a Mercedes jistou výhodu: "Až na Hockenheimu uvidíme jak na tom opravdu jsme. Já ale znám všechny lidi v týmu, všichni se známe. Stejná situace je u Mercedesu v podobě Garyho Paffetta a Jamieho Greena. Myslím si, že je to výhoda. Pokud by ale BMW muselo postavit auto podle starých pravidel, tak by neměli šanci."
Podle Mattiase bude mít přeci jen Audi a Mercedes menší výhodu, v DTM už posobí
Mnichovští mohou profitovat i z faktu, že skoro 50 částí vozů je stejných pro všechny značky. Jedině to je možností, aby byli hned po vstupu do série plně konkurenceschopní. Noví jezdci navíc obohatí jezdecké pole šampionátu. "Před jejich jezdci mám velký respekt. Třeba takový Priaulx má tolik jistoty a závodní inteligence, i když možná nepatří mezi úplně nejrychlejší," zakončil svoje zamýšlení Ekström.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.