Mattias Ekström, stálice týmu Audi, předpokládá, že nás i v nové sezoně s novými vozy čekají velmi těsné duely. Nestane se ale DTM pro jezdce až příliš jednoduchým?
Příprava na novou sezonu DTM vstupují do horké fáze. Za pár týdnu účastníky čekají další testy. Homologace vozů proběhne na začátku března a do té doby se snaží všichni zúčastnění dostat ze svých vozů co nejvíc. Týmy momentálně pracují na vylepšení rychlosti svých vozů. Jak se jim to daří zjistíme nejpozději během kvalifikace na Hockenheimu.
"Už teď jsou nové vozy pouze o zhruba 1,5s pomalejší než byly staré," informoval pro "Speedweek" Ekström. Švéd přitom věří, že budou jezdci s novými vozy schopni už během posledního dubnového víkendu na Hockenheimringu dosahovat podobných časů, jako jezdili vloni: "Jak moc budeme schopni tlačit na "pilu" se teprve ukáže. Doufám, že nové vozy budou držet lépe, než ty předešlé."
Postavit v Mnichově konkurenta Audi A4 DTM by bylo podle Mattiase nemožné...
"S novými auty se jezdí jednodušeji," řekl po prvním testu C-Klasse Coupé Ralf Schumacher. Mattias s ním souhlasí: "Když máte stejný motor, ale širší gumy, tak nemusíte být Einsteinem, abyste to předvídali. Já bych si přál o 250 koní více, abychom auto jako celek udělali těžším na ovládání. Předjíždění ale zůstane pořád těžké."
Švéd by si přál 250 koní navíc...
Podle dvojnásobného mistra DTM je nová konkurence v podobě BMW sice dobře technicky připravená, ale pořád by měla mít Audi a Mercedes jistou výhodu: "Až na Hockenheimu uvidíme jak na tom opravdu jsme. Já ale znám všechny lidi v týmu, všichni se známe. Stejná situace je u Mercedesu v podobě Garyho Paffetta a Jamieho Greena. Myslím si, že je to výhoda. Pokud by ale BMW muselo postavit auto podle starých pravidel, tak by neměli šanci."
Podle Mattiase bude mít přeci jen Audi a Mercedes menší výhodu, v DTM už posobí
Mnichovští mohou profitovat i z faktu, že skoro 50 částí vozů je stejných pro všechny značky. Jedině to je možností, aby byli hned po vstupu do série plně konkurenceschopní. Noví jezdci navíc obohatí jezdecké pole šampionátu. "Před jejich jezdci mám velký respekt. Třeba takový Priaulx má tolik jistoty a závodní inteligence, i když možná nepatří mezi úplně nejrychlejší," zakončil svoje zamýšlení Ekström.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.