OSCHERSLEBEN, KVALIFIKACE; Miguel Molina může slavit svoji historicky první pole position v DTM a to s rok starým vozem A4 DTM. Španěl dokázal porazit Bruno Spenglera s Mercedesem o neuvěřitelných 0,001s!
Španěl, který letos ještě nezískal ani bod, se doposud nedokázal kvalifikovat lépe jak 4. Dnes ale výrazně vylepšil svoje dosavadní maximum a časem 1:22:317s si zajistil první místo. Spengler, který se vydal na trať v Q4 jako poslední, nedokázal tento čas pokořit o pouhou 1 tisícinu vteřiny! Kanaďan byl sice pomalejší než Molina v prvním sektoru, ale většinu času se mu podařilo získat zpět.
Druhou řadu obsadí Oliver Jarvis a Mattias Ekstöm. Vozy Audi tak v nejlepší čtveřici zaujaly hned 3 místa. Oběma nevyšel první sektor německé tratě. Čtveřici jezdců Scheider, Green, Schumacher a Mortara se do Q4 postoupit nepodařilo a rozdělí si na startovním roštu místa 5 až 8.
Docela povedenou kvalifikaci má za sebou Maro Engel, který dokázal dostat svůj rok starý Mercedes C-Klasse AMG DTM na místo 9. Nejlepší desítku uzavírá tovární jezdec Audi Mike Rockenfeller. Z kvalifikace byl vyloučen Gary Paffett, čtěte zde.
Vedoucí muž průběžného pořadí, Martin Tomczyk, zažil velmi špatnou kvalifikaci, když nedokázal postoupit ani do Q2 (o 0,1s) a zajel až 15. nejrychlejší čas. Na startovním roštu však bude stát o místo výš jako 14. Christian Vietoris s ročním Mercedesem totiž obsadil místo 13, ale postihne ho penalize 5 míst na startu za předjíždění pod žlutými vlajkami na Brands Hatch (viz zde).
Výsledky kvalifikace jsou zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?