OSCHERSLEBEN, KVALIFIKACE; Miguel Molina může slavit svoji historicky první pole position v DTM a to s rok starým vozem A4 DTM. Španěl dokázal porazit Bruno Spenglera s Mercedesem o neuvěřitelných 0,001s!
Španěl, který letos ještě nezískal ani bod, se doposud nedokázal kvalifikovat lépe jak 4. Dnes ale výrazně vylepšil svoje dosavadní maximum a časem 1:22:317s si zajistil první místo. Spengler, který se vydal na trať v Q4 jako poslední, nedokázal tento čas pokořit o pouhou 1 tisícinu vteřiny! Kanaďan byl sice pomalejší než Molina v prvním sektoru, ale většinu času se mu podařilo získat zpět.
Druhou řadu obsadí Oliver Jarvis a Mattias Ekstöm. Vozy Audi tak v nejlepší čtveřici zaujaly hned 3 místa. Oběma nevyšel první sektor německé tratě. Čtveřici jezdců Scheider, Green, Schumacher a Mortara se do Q4 postoupit nepodařilo a rozdělí si na startovním roštu místa 5 až 8.
Docela povedenou kvalifikaci má za sebou Maro Engel, který dokázal dostat svůj rok starý Mercedes C-Klasse AMG DTM na místo 9. Nejlepší desítku uzavírá tovární jezdec Audi Mike Rockenfeller. Z kvalifikace byl vyloučen Gary Paffett, čtěte zde.
Vedoucí muž průběžného pořadí, Martin Tomczyk, zažil velmi špatnou kvalifikaci, když nedokázal postoupit ani do Q2 (o 0,1s) a zajel až 15. nejrychlejší čas. Na startovním roštu však bude stát o místo výš jako 14. Christian Vietoris s ročním Mercedesem totiž obsadil místo 13, ale postihne ho penalize 5 míst na startu za předjíždění pod žlutými vlajkami na Brands Hatch (viz zde).
Výsledky kvalifikace jsou zde.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?