BRANDS HATCH - ZÁVOD; Martin Tomczyk předvedl v mokrém závodu na britském okruhu Brands Hatch mistrovské představení. Získal tak již třetí vítězství v DTM v tomto roce a znovu tak převzal od Bruna Spenglera průběžné vedení v tabulce jezdců.
Po startu se však Martin propadl až na páté místo, vytěžil však z kontaktu Edoarda Mortany a Garyho Paffetta a oba je ve druhém kole předjel. Poté předjel jezdce týmu Audi Abt, Mattiase Ekströma a Mikeho Rockenfellera. Oba na stejném místě, v Clearways, avšak postupně. V 10. kole se tak ujal vedení. Pak musel svoje první místo udržet, když nakonec vyhrál o dvě vteřiny.
Ekströmovi se podařil start, když se z pátého místa dostal až na druhé. Pak se mu podařilo dostat se i před vítěze kvalifikace, Rockenfellera, když Němec udělal menší chybu a byl široký v jedné ze zatáček. Mattias tak mohl začít stíhat Tomczyka.
Nejblíže se dostal k Audi starší specifikace v rukou Martina po druhé povinné zastávce, když díky rychlé výměně kol a dotankování paliva snížil svůj odstup ze 4,7s na 1,2s. Nicméně Tomczyk jel s rezervou, a tak mu zase trochu poodjel.
Za touto dvojicí se do závodní kolize dostal Mike Rockenfeller. Prvně ztratil třetí místo na úkor Mortany a pak si dal menší výlet za deštšě do trávy v Surtees. Později, asi tak v půlce závodu, byl ještě předjet Ralfem Schumacherem. Pak ještě musel o své šesté místo bojovat s Brunem Spenglerem na Mercedesu HWA.
Spenglerovi se však nepodařilo dostat se až tak blízko, aby mohl na Rockenfellera zaútočit. I tak ho tento výsledek drží na průběžném druhém místě v šampionátu, pouhý bod za Tomczykem, do konce letošního ročníku zbývají už jen tři závody. Čtvrtý dojel domácí Gary Paffett a pátý další Mercedes v rukou Ralfa Schumachera.
Ne moc povedený závod zažil Jamie Green, který dojel na osmém místě, když se během závodu roztočil a propadl se až na dvanáctou pozici.
Výsledky naleznete zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.