BRANDS HATCH - ZÁVOD; Martin Tomczyk předvedl v mokrém závodu na britském okruhu Brands Hatch mistrovské představení. Získal tak již třetí vítězství v DTM v tomto roce a znovu tak převzal od Bruna Spenglera průběžné vedení v tabulce jezdců.
Po startu se však Martin propadl až na páté místo, vytěžil však z kontaktu Edoarda Mortany a Garyho Paffetta a oba je ve druhém kole předjel. Poté předjel jezdce týmu Audi Abt, Mattiase Ekströma a Mikeho Rockenfellera. Oba na stejném místě, v Clearways, avšak postupně. V 10. kole se tak ujal vedení. Pak musel svoje první místo udržet, když nakonec vyhrál o dvě vteřiny.
Ekströmovi se podařil start, když se z pátého místa dostal až na druhé. Pak se mu podařilo dostat se i před vítěze kvalifikace, Rockenfellera, když Němec udělal menší chybu a byl široký v jedné ze zatáček. Mattias tak mohl začít stíhat Tomczyka.
Nejblíže se dostal k Audi starší specifikace v rukou Martina po druhé povinné zastávce, když díky rychlé výměně kol a dotankování paliva snížil svůj odstup ze 4,7s na 1,2s. Nicméně Tomczyk jel s rezervou, a tak mu zase trochu poodjel.
Za touto dvojicí se do závodní kolize dostal Mike Rockenfeller. Prvně ztratil třetí místo na úkor Mortany a pak si dal menší výlet za deštšě do trávy v Surtees. Později, asi tak v půlce závodu, byl ještě předjet Ralfem Schumacherem. Pak ještě musel o své šesté místo bojovat s Brunem Spenglerem na Mercedesu HWA.
Spenglerovi se však nepodařilo dostat se až tak blízko, aby mohl na Rockenfellera zaútočit. I tak ho tento výsledek drží na průběžném druhém místě v šampionátu, pouhý bod za Tomczykem, do konce letošního ročníku zbývají už jen tři závody. Čtvrtý dojel domácí Gary Paffett a pátý další Mercedes v rukou Ralfa Schumachera.
Ne moc povedený závod zažil Jamie Green, který dojel na osmém místě, když se během závodu roztočil a propadl se až na dvanáctou pozici.
Výsledky naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.