BRANDS HATCH - ZÁVOD; Martin Tomczyk předvedl v mokrém závodu na britském okruhu Brands Hatch mistrovské představení. Získal tak již třetí vítězství v DTM v tomto roce a znovu tak převzal od Bruna Spenglera průběžné vedení v tabulce jezdců.
Po startu se však Martin propadl až na páté místo, vytěžil však z kontaktu Edoarda Mortany a Garyho Paffetta a oba je ve druhém kole předjel. Poté předjel jezdce týmu Audi Abt, Mattiase Ekströma a Mikeho Rockenfellera. Oba na stejném místě, v Clearways, avšak postupně. V 10. kole se tak ujal vedení. Pak musel svoje první místo udržet, když nakonec vyhrál o dvě vteřiny.
Ekströmovi se podařil start, když se z pátého místa dostal až na druhé. Pak se mu podařilo dostat se i před vítěze kvalifikace, Rockenfellera, když Němec udělal menší chybu a byl široký v jedné ze zatáček. Mattias tak mohl začít stíhat Tomczyka.
Nejblíže se dostal k Audi starší specifikace v rukou Martina po druhé povinné zastávce, když díky rychlé výměně kol a dotankování paliva snížil svůj odstup ze 4,7s na 1,2s. Nicméně Tomczyk jel s rezervou, a tak mu zase trochu poodjel.
Za touto dvojicí se do závodní kolize dostal Mike Rockenfeller. Prvně ztratil třetí místo na úkor Mortany a pak si dal menší výlet za deštšě do trávy v Surtees. Později, asi tak v půlce závodu, byl ještě předjet Ralfem Schumacherem. Pak ještě musel o své šesté místo bojovat s Brunem Spenglerem na Mercedesu HWA.
Spenglerovi se však nepodařilo dostat se až tak blízko, aby mohl na Rockenfellera zaútočit. I tak ho tento výsledek drží na průběžném druhém místě v šampionátu, pouhý bod za Tomczykem, do konce letošního ročníku zbývají už jen tři závody. Čtvrtý dojel domácí Gary Paffett a pátý další Mercedes v rukou Ralfa Schumachera.
Ne moc povedený závod zažil Jamie Green, který dojel na osmém místě, když se během závodu roztočil a propadl se až na dvanáctou pozici.
Výsledky naleznete zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?