Ekström: Když jsem byl mladý...

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 26. května 2011 20:13
Sdílej:

Podle Mattiase Ekströma jsou divoké dny jeho kariéry již pryč - s větším klidem za dalšími úspěchy v DTM?

Mattias Ekström má v DTM již desetileté zkušenosti. Od roku 2001 se mu podařilo získat dva tituly, což je stále v táboře Audi nejlepším výsledkem. Mattias si u konkurence nezískal respekt jen kvůli své rychlosti, ale také kvůli své odhodlanosti a týmovému duchu. Teď již 32letý jezdec k DTM přistupuje trošku jinak. "Všechno to záleží na věku. Když jsem byl ještě mladý a divoký, tak jsem více riskoval. Občas to bylo hloupé a opravdu to nebylo nutné. Často mi to nic nepřineslo," řekl Ekström pro Servus TV. "Dnes jdu do nějakého risku jen tehdy, pokud z toho mohu opravdu těžit. Pokud chce člověk bojovat o titul, tak musí auto prvně přivést do cíle. Jen v opravdu důležitých situacích, kdy člověk musí předjíždět, tak volí maximální atak. Pak to má cenu," říká Švéd, jehož dřívějším mottem bylo: Go hard or go home! - Jeď naplno nebo jeď domů! Mattias na Lausitzringu v roce 2007 Na úvodním závodu letošní sezony, německém Hockenheimu, Mattias také nevolil nějaký zběsilý atak na Bruna Spenglera na Mercedesu, na Zandvoortu se také trpělivě propracovával z osmého místa vzhůru. Snaží se být Mattias vzorem svému synovi, Matsi? "Bude to ještě trvat, než si Mats sedne vedle mě do auta. Jedno je ale jisté: Hodně rychle ho posadím do dětského autíčka, které jsme dostali od Audi jako dárek," směje se hvězda Audi.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).