Ekström o roce 2012: Návrat starých časů

Ekström - Frentzen
Ekström - Frentzen, foto: dtm.de
iM2 1. ledna 2011 23:03
Sdílej:

Mattias Esktröm si myslí, že DTM od roku 2012 vstoupí do nové éry. Podle jeho názoru bude BMW bojovat o titul nejpozději od roku 2013.

Teprve začal rok 2011, nicméně v DTM už se lidé dívají dál, tedy do roku 2012. V roce 2012 totiž nastanou velké změny: V platnost vstoupí nová pravidla, na jejichž detailech se momentálně ještě pracuje. Do DTM vstoupí také minimálně jeden další výrobce – BMW. Všichni se tak mohou těšit na větší konkurenci. „Je to dobrý základ, když v jedné sérii máte tři prémiové německé výrobce. Myslím, že my a Mercedes jsme i ve dvou dokázali zajistit docela zajímavý šampionát. Není to však jednoduchá situace, když jsou jen dva výrobci, tak už neexistují žádní druzí nebo třetí. Je tu jen vítěz a poražený. To je těžká, hodně těžká situace, ale myslím, že se to během let vyvinulo ve velice dobrou soutěž. Když teď přijde ještě další výrobce a bude také na vysoké úrovni, pak to pro sérii může být jen pozitivní,“ říká šéf Audi, Wolfgang Ullrich pro Autosport. Ke svému šéfovi se připojuje i jezdec, Mattias Ekström, který se stal již dvakrát mistrem. „Jsem přesvědčen, že v roce 2012 v DTM začne nová éra, jakou člověk nezažil od dob Super-Tourenwagen. Audi, Mercedes a BMW plus další jeden nebo dva výrobci, dále expanze do Asie a USA – to je budoucnost cestovní vozů,“ říká Śvéd pro Touring Car Times. Mattias se už každopádně těší až si bude moci zazávodit proti výrazně více protivníkům. Jaké šance budou nově příchozí z BMW mít, si však jezdec Audi netroufá posuzovat. „Vycházím z toho, že BMW pro nás bude těžkým soupeřem, ale počítám také s tím, že zde budou rozdíly mezi týmy, které mají desetileté zkušenosti (Audi a Abt) a mezi těmi, které tyto zkušenosti nemají,“ říká Švéd. U BMW však určitě vědí, co dělají, a tak člověk nemůže pochybovat, že v jejich druhém roce v DTM, tedy v roce 2013, budou bojovat o titul.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.