Ekström o roce 2012: Návrat starých časů

Ekström - Frentzen
Ekström - Frentzen, foto: dtm.de
iM2 1. ledna 2011 23:03
Sdílej:

Mattias Esktröm si myslí, že DTM od roku 2012 vstoupí do nové éry. Podle jeho názoru bude BMW bojovat o titul nejpozději od roku 2013.

Teprve začal rok 2011, nicméně v DTM už se lidé dívají dál, tedy do roku 2012. V roce 2012 totiž nastanou velké změny: V platnost vstoupí nová pravidla, na jejichž detailech se momentálně ještě pracuje. Do DTM vstoupí také minimálně jeden další výrobce – BMW. Všichni se tak mohou těšit na větší konkurenci. „Je to dobrý základ, když v jedné sérii máte tři prémiové německé výrobce. Myslím, že my a Mercedes jsme i ve dvou dokázali zajistit docela zajímavý šampionát. Není to však jednoduchá situace, když jsou jen dva výrobci, tak už neexistují žádní druzí nebo třetí. Je tu jen vítěz a poražený. To je těžká, hodně těžká situace, ale myslím, že se to během let vyvinulo ve velice dobrou soutěž. Když teď přijde ještě další výrobce a bude také na vysoké úrovni, pak to pro sérii může být jen pozitivní,“ říká šéf Audi, Wolfgang Ullrich pro Autosport. Ke svému šéfovi se připojuje i jezdec, Mattias Ekström, který se stal již dvakrát mistrem. „Jsem přesvědčen, že v roce 2012 v DTM začne nová éra, jakou člověk nezažil od dob Super-Tourenwagen. Audi, Mercedes a BMW plus další jeden nebo dva výrobci, dále expanze do Asie a USA – to je budoucnost cestovní vozů,“ říká Śvéd pro Touring Car Times. Mattias se už každopádně těší až si bude moci zazávodit proti výrazně více protivníkům. Jaké šance budou nově příchozí z BMW mít, si však jezdec Audi netroufá posuzovat. „Vycházím z toho, že BMW pro nás bude těžkým soupeřem, ale počítám také s tím, že zde budou rozdíly mezi týmy, které mají desetileté zkušenosti (Audi a Abt) a mezi těmi, které tyto zkušenosti nemají,“ říká Švéd. U BMW však určitě vědí, co dělají, a tak člověk nemůže pochybovat, že v jejich druhém roce v DTM, tedy v roce 2013, budou bojovat o titul.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).