Mattias Ekström se stane historicky prvním Švédem, který se postaví na start závodu zámořské série NASCAR. Stane se tak 20. června a Mattias pojede závod Sonoma (Kalifornie) za tým NASCAR Red Bull Racing Team. Mattias vůz NASCAR před závodem na Lausitzringu testoval.
"Prvně bych chtěl moc poděkovat Red Bullu, který nechá jet Švéda bez zkušeností závod NASCAR a také Audi, která mi dovolila splnit si tento sen. Tahle podpora od Audi mě ještě utvrdila v tom, že se musím pokusit zpět do Evropy přivést slušný výsledek a pokračovat v sérii DTM na Norisringu ve městě Norimberg," vyjádřil se ke svému startu Švéd.
Ekström pojede s vozem číslo 83 v NASCAR Sprint Cup Series. "Bude to velká zkušenost, na startu budu s dalšími 42 vozy. Okruh vůbec neznám. Bude to zkouška mých nervů, musím vydržet zůstat ve 350 km/h chladným."
V Americe je startovní pole oproti DTM dvojnásobné
Nedělní závod se jede na 110 okruhů a startuje ve 12:00 místního času. Tomu předchází páteční volný trénink a kvalifikace a v sobotu jsou na programu další dva tréninky.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?