Ekström "daroval" Paffettovi vítězství

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 11. října 2009 18:33
Sdílej:

ZÁVOD; V závodu plném defektů se nakonec z vítězství radoval Brit, Gary Paffett. Ten vedl smečku hned pěti Mercedesů. Na "bedně" ho doplnili krajan, Paul di Resta, a vítěz kvalifikace, Bruno Spengler. Vítězství měl ale na dosah Švéd Ekström, kterého ale zastavil, stejně jako pár jeho kolegů, defekt.

Kvůli tomuto incidentu tak Švéd definitivně vypadl z boje o titul, ve kterém tak nadále zůstávájí Timo Scheider a Gary Paffett. Mattias Ekström nebyl jediným, kdo musel zajet do boxů pro nové pneumatiky po defektu. Timo Scheider měl také defekt na levé zadní pneumatice. Němce naštěstí defekt postihl pouhou zatáčku před vjezdem do boxů. Dalšími jezdci s defektem levé zadní gumy byli Tom Kristensen a Oliver Jarvis, oba na Audi. Dán Kristensen přitom začal závod skvěle, když se v první zatáčce dostal na druhé místo před Paula di Restu. Brzy začal tlačit i útočit na vedoucího Bruna Spenglera, přes kterého se však nemohl dostat. Když se otevřelo první zastávkové okno, do boxů hned zamířili Mattias Ekström a Gary Paffett. To se ukázalo jako správný tah, protože na nové sadě pneumatik zajížděli rychlejší časy, což v důsledku vyústilo v posun před Spenglera s Kristensenem (po jejich zastávce v boxech). Ekström se udržoval ve vedení po většinu času závodu, Paffett ho těsně pronásledoval. Jejich rival v šampionátu jezdců, Scheider, se mezitím již posunul ze šestnáctého místa, které mu patřilo na startu, na osmé. V této chvíli by se Mattias Ekström přiblížil Timu Scheiderovi na rozdíl tří bodů, o další čtyři by byl zpět Paffett. Ovšem letošní smolař Ekström se svého vítězství nedočkal. Švéd viděl, jak jeho týmové kolegy trápí defekty pneumatik, ho postihl tento problém pouhých 5 kol před koncem závodu... Po výměně prasklé pneumatiky spadl na jedenácté místo. Okamžitě zahájil stíhací jízdu, která však vyústila pouze v deváté místo v cíli a konec nadějí na vítězství v šampionátu. Traťoví maršálové se opět v tomto závodu vyznamenali. Poté, co praskla Kristensenovi pneumatika, si Tom zkrátil trať, aby ostatním nepřekážel, za což byl posléze vyloučen. Marně se Audi hájilo tím, že tímto manévrem Dán nepřišel k žádné výhodě. V negativním roli se dnes představil Johannes Seidlitz, který prvně roztočil Katherine Legge, poté zapříčinil kolizi s týmovým kolegou Kristianem Bakkerudem, která oba vyřadila ze závodu. Skvělý závod dnes odjel Jamie Green, který získal s rok starým vozem 4. místo a předčil tak i Ralfa Schumachera (dnes 5.), kterému musel uvolnit místo v továrním týmu H. W. A. První body v sezoně si na své konto připsal osmým místem Mattias Lauda. Tomáš Kostka závod dokončil na 17. pozici.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.