Ekström "daroval" Paffettovi vítězství

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 11. října 2009 18:33
Sdílej:

ZÁVOD; V závodu plném defektů se nakonec z vítězství radoval Brit, Gary Paffett. Ten vedl smečku hned pěti Mercedesů. Na "bedně" ho doplnili krajan, Paul di Resta, a vítěz kvalifikace, Bruno Spengler. Vítězství měl ale na dosah Švéd Ekström, kterého ale zastavil, stejně jako pár jeho kolegů, defekt.

Kvůli tomuto incidentu tak Švéd definitivně vypadl z boje o titul, ve kterém tak nadále zůstávájí Timo Scheider a Gary Paffett. Mattias Ekström nebyl jediným, kdo musel zajet do boxů pro nové pneumatiky po defektu. Timo Scheider měl také defekt na levé zadní pneumatice. Němce naštěstí defekt postihl pouhou zatáčku před vjezdem do boxů. Dalšími jezdci s defektem levé zadní gumy byli Tom Kristensen a Oliver Jarvis, oba na Audi. Dán Kristensen přitom začal závod skvěle, když se v první zatáčce dostal na druhé místo před Paula di Restu. Brzy začal tlačit i útočit na vedoucího Bruna Spenglera, přes kterého se však nemohl dostat. Když se otevřelo první zastávkové okno, do boxů hned zamířili Mattias Ekström a Gary Paffett. To se ukázalo jako správný tah, protože na nové sadě pneumatik zajížděli rychlejší časy, což v důsledku vyústilo v posun před Spenglera s Kristensenem (po jejich zastávce v boxech). Ekström se udržoval ve vedení po většinu času závodu, Paffett ho těsně pronásledoval. Jejich rival v šampionátu jezdců, Scheider, se mezitím již posunul ze šestnáctého místa, které mu patřilo na startu, na osmé. V této chvíli by se Mattias Ekström přiblížil Timu Scheiderovi na rozdíl tří bodů, o další čtyři by byl zpět Paffett. Ovšem letošní smolař Ekström se svého vítězství nedočkal. Švéd viděl, jak jeho týmové kolegy trápí defekty pneumatik, ho postihl tento problém pouhých 5 kol před koncem závodu... Po výměně prasklé pneumatiky spadl na jedenácté místo. Okamžitě zahájil stíhací jízdu, která však vyústila pouze v deváté místo v cíli a konec nadějí na vítězství v šampionátu. Traťoví maršálové se opět v tomto závodu vyznamenali. Poté, co praskla Kristensenovi pneumatika, si Tom zkrátil trať, aby ostatním nepřekážel, za což byl posléze vyloučen. Marně se Audi hájilo tím, že tímto manévrem Dán nepřišel k žádné výhodě. V negativním roli se dnes představil Johannes Seidlitz, který prvně roztočil Katherine Legge, poté zapříčinil kolizi s týmovým kolegou Kristianem Bakkerudem, která oba vyřadila ze závodu. Skvělý závod dnes odjel Jamie Green, který získal s rok starým vozem 4. místo a předčil tak i Ralfa Schumachera (dnes 5.), kterému musel uvolnit místo v továrním týmu H. W. A. První body v sezoně si na své konto připsal osmým místem Mattias Lauda. Tomáš Kostka závod dokončil na 17. pozici.
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?