Ekström "daroval" Paffettovi vítězství

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 11. října 2009 18:33
Sdílej:

ZÁVOD; V závodu plném defektů se nakonec z vítězství radoval Brit, Gary Paffett. Ten vedl smečku hned pěti Mercedesů. Na "bedně" ho doplnili krajan, Paul di Resta, a vítěz kvalifikace, Bruno Spengler. Vítězství měl ale na dosah Švéd Ekström, kterého ale zastavil, stejně jako pár jeho kolegů, defekt.

Kvůli tomuto incidentu tak Švéd definitivně vypadl z boje o titul, ve kterém tak nadále zůstávájí Timo Scheider a Gary Paffett. Mattias Ekström nebyl jediným, kdo musel zajet do boxů pro nové pneumatiky po defektu. Timo Scheider měl také defekt na levé zadní pneumatice. Němce naštěstí defekt postihl pouhou zatáčku před vjezdem do boxů. Dalšími jezdci s defektem levé zadní gumy byli Tom Kristensen a Oliver Jarvis, oba na Audi. Dán Kristensen přitom začal závod skvěle, když se v první zatáčce dostal na druhé místo před Paula di Restu. Brzy začal tlačit i útočit na vedoucího Bruna Spenglera, přes kterého se však nemohl dostat. Když se otevřelo první zastávkové okno, do boxů hned zamířili Mattias Ekström a Gary Paffett. To se ukázalo jako správný tah, protože na nové sadě pneumatik zajížděli rychlejší časy, což v důsledku vyústilo v posun před Spenglera s Kristensenem (po jejich zastávce v boxech).
Ekström se udržoval ve vedení po většinu času závodu, Paffett ho těsně pronásledoval. Jejich rival v šampionátu jezdců, Scheider, se mezitím již posunul ze šestnáctého místa, které mu patřilo na startu, na osmé. V této chvíli by se Mattias Ekström přiblížil Timu Scheiderovi na rozdíl tří bodů, o další čtyři by byl zpět Paffett. Ovšem letošní smolař Ekström se svého vítězství nedočkal. Švéd viděl, jak jeho týmové kolegy trápí defekty pneumatik, ho postihl tento problém pouhých 5 kol před koncem závodu... Po výměně prasklé pneumatiky spadl na jedenácté místo. Okamžitě zahájil stíhací jízdu, která však vyústila pouze v deváté místo v cíli a konec nadějí na vítězství v šampionátu. Traťoví maršálové se opět v tomto závodu vyznamenali. Poté, co praskla Kristensenovi pneumatika, si Tom zkrátil trať, aby ostatním nepřekážel, za což byl posléze vyloučen. Marně se Audi hájilo tím, že tímto manévrem Dán nepřišel k žádné výhodě.
V negativním roli se dnes představil Johannes Seidlitz, který prvně roztočil Katherine Legge, poté zapříčinil kolizi s týmovým kolegou Kristianem Bakkerudem, která oba vyřadila ze závodu. Skvělý závod dnes odjel Jamie Green, který získal s rok starým vozem 4. místo a předčil tak i Ralfa Schumachera (dnes 5.), kterému musel uvolnit místo v továrním týmu H. W. A. První body v sezoně si na své konto připsal osmým místem Mattias Lauda. Tomáš Kostka závod dokončil na 17. pozici.
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.