Ekström penalizován za týmovou režii

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 3. srpna 2009 14:40
Sdílej:

ZANDVOORT, ZMĚNA VÝSLEDKŮ; Rozhodnutí ohledně týmové režie, kterou značka Audi použila na závodu v holandském Zandvoortu, konečně padlo. Jezdec Audi, Mattias Ekström, byl penalizován za použití týmové režie, která mu pomohla dostat se v závěru závodu před Olivera Jarvise a Alexadreho Prémata.

Audi s penalizací souhlasí. „Prestiži DTM by rozhodně nepřidalo, kdybychom nad výsledky závodu z Zandvoortu debatovali ještě dlouhé týdny,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi pro motorsport. DMSB, řídící orgán německého motorsportu, shledal, že “předjížděcí“ manévr na své značkové kolegy z týmu Phoenix Racing, Olivera Jarvise a Alexandreho Prémata, byl příliš okatý. Týmová režie je přitom v DTM zakázána. Tím pádem byla výměna pozic mezi jezdci jedné značky nelegální. „V budoucnu budeme požadovat přesnější znění pravidel. V současné době nejsou pravidla ohledně týmové režie tak precizní, jak by bylo zapotřebí. Budeme požadovat upřesnění mezi týmovou režií a týmovou strategií,“ říká Ullrich. Jarvis díky tomu slaví svoje nejlepší umístění v DTM DMSB také udělilo pokutu oběma týmům značky Audi, Phoenix Racing a Audi Sport Team Abt, ve výši 25 000 Euro. Jarvis a Prémat obdrželi varování. Ekström ztratil dva body, které naopak získal Jarvis. Možná by se právě na konci roku mohly tyto dva body Mattiasi v boji o titul hodit.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.