Souboj roku – tři mušketýři

Ekström - Paffett
Ekström - Paffett, foto: Marek FELT eWRC.CZ
iM2 3. srpna 2008 22:22
Sdílej:

Létající části vozů, dvě varování, ale všichni diváci se bavili. I tak by se dal charakterizovat souboj trojice jezdců na německém Nürburgringu.

Poslední kola sedmého závodu DTM byla ovlivněna právě tímto soubojem. Do role bojovníků se pasovali Mattias Ekström, Timo Scheider a Gary Paffett. Během jejich „války“ odlétla z vozů spousta dílů a několikrát došlo k vyměně pozicí. To, co potěšilo všechny diváky na okruhu i u televizních obrazovek, už nepřišlo v hod všem aktérům. Od 24. kola začali oba dva kandidáti na titul jezdící za Audi pomýšlet na čtvrtou pozici jezdce Mercedesu. „Potom začalo silněji pršet a já jsem uděl pár chyb. Tím pádem se mi přiblížili tři jezdci Audi – Ekström, Scheider a Rockenfeller,“ přibližuje situaci Paffett. Rockenfeller byl ovšem o kolo zpět. Kolise Ekström – Paffett Mattiasi Ekströmovi se podařilo dostat se těsně za Paffetta jedoucího s rok starým Mercedesem. Potom už následoval jejich souboj. Mattias se neustále „trefoval“ do zádě Paffettova vozu, což vedlo k poškození předku jeho A4. „Neuděl jsem nic nefér. Když začalo pršet, tak jsem zpomalil. Když jsem se ho pokusil předjet, tak si vybral defenzivní stopu. To vedlo k tomu, že jsem do něj narazil. Z mého pohledu na tom nebylo nic špatného a také v tom nebyl špatný úmysl,“ popisuje situaci Mattias. Gary to ovšem tak světle nevidí. „Byl jsem překvapen, že Mattias nedostal žádnou penalizaci. Potom jsem ucítil silnou ránu,“ říká Brit. Každopádně v tom okamžiku už byl Ekström před ním a ihned se vedle Garyho objevil Scheider, který ho také předjel. Ekström dostal od vedení za toto počínání napomenutí. Kolise Scheider – Paffett Paffett ovšem nechtěl nechat svoji kůži lacino, a tak se rozhodl hned na konci rovinky zaútočit. Při tomto manévru ovšem Brit urazil Němcovi ve službách Audi část zádě vozu. „Bylo to hodně trapné od Paffetta. Někdo, kdo nemůže zasahovat do vedení v šampionátu se to snaží napravit,“ zlobil se po závodě Scheider. V následujících minutách se úřadující šampión Ekström snažil tomuto duu ujet. Pršet ovšem začalo opět silněji a Audi se rozhodlo zavolat Scheidera na výměnu pneumatik do mokra. Ve stejném kole se opakoval souboj Ekström versus Paffett, ovšem tentokrát útočil Gary. Vše proběhlo v pořádku a červený Mercedes se vrátil na čtvrtou pozici. „Chtěl jsem jim ujet, ale jak začalo pršet, tak se moje auto stalo nedotáčivým a já s tím nemohl nic dělat,“ řekl po závodě úřadující šampión. V posledním kole se k této dvojici ještě stačil přiblížit finišující Timo. S kolegou od Audi problém neměl, ten ho spíš pustil, ale Paffett se rozhodl svoji pozici tvrdě bránit. „V poslední zatáčce jsem se celkem vylekal, bylo to tam velice těsné,“ připustil Gary. V cíli činil rozdíl mezi Paffettem a Scheiderem necelou délku vozu...
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.