Souboj roku – tři mušketýři

Ekström - Paffett
Ekström - Paffett, foto: Marek FELT eWRC.CZ
iM2 3. srpna 2008 22:22
Sdílej:

Létající části vozů, dvě varování, ale všichni diváci se bavili. I tak by se dal charakterizovat souboj trojice jezdců na německém Nürburgringu.

Poslední kola sedmého závodu DTM byla ovlivněna právě tímto soubojem. Do role bojovníků se pasovali Mattias Ekström, Timo Scheider a Gary Paffett. Během jejich „války“ odlétla z vozů spousta dílů a několikrát došlo k vyměně pozicí. To, co potěšilo všechny diváky na okruhu i u televizních obrazovek, už nepřišlo v hod všem aktérům. Od 24. kola začali oba dva kandidáti na titul jezdící za Audi pomýšlet na čtvrtou pozici jezdce Mercedesu. „Potom začalo silněji pršet a já jsem uděl pár chyb. Tím pádem se mi přiblížili tři jezdci Audi – Ekström, Scheider a Rockenfeller,“ přibližuje situaci Paffett. Rockenfeller byl ovšem o kolo zpět. Kolise Ekström – Paffett Mattiasi Ekströmovi se podařilo dostat se těsně za Paffetta jedoucího s rok starým Mercedesem. Potom už následoval jejich souboj. Mattias se neustále „trefoval“ do zádě Paffettova vozu, což vedlo k poškození předku jeho A4. „Neuděl jsem nic nefér. Když začalo pršet, tak jsem zpomalil. Když jsem se ho pokusil předjet, tak si vybral defenzivní stopu. To vedlo k tomu, že jsem do něj narazil. Z mého pohledu na tom nebylo nic špatného a také v tom nebyl špatný úmysl,“ popisuje situaci Mattias. Gary to ovšem tak světle nevidí. „Byl jsem překvapen, že Mattias nedostal žádnou penalizaci. Potom jsem ucítil silnou ránu,“ říká Brit. Každopádně v tom okamžiku už byl Ekström před ním a ihned se vedle Garyho objevil Scheider, který ho také předjel. Ekström dostal od vedení za toto počínání napomenutí. Kolise Scheider – Paffett Paffett ovšem nechtěl nechat svoji kůži lacino, a tak se rozhodl hned na konci rovinky zaútočit. Při tomto manévru ovšem Brit urazil Němcovi ve službách Audi část zádě vozu. „Bylo to hodně trapné od Paffetta. Někdo, kdo nemůže zasahovat do vedení v šampionátu se to snaží napravit,“ zlobil se po závodě Scheider. V následujících minutách se úřadující šampión Ekström snažil tomuto duu ujet. Pršet ovšem začalo opět silněji a Audi se rozhodlo zavolat Scheidera na výměnu pneumatik do mokra. Ve stejném kole se opakoval souboj Ekström versus Paffett, ovšem tentokrát útočil Gary. Vše proběhlo v pořádku a červený Mercedes se vrátil na čtvrtou pozici. „Chtěl jsem jim ujet, ale jak začalo pršet, tak se moje auto stalo nedotáčivým a já s tím nemohl nic dělat,“ řekl po závodě úřadující šampión. V posledním kole se k této dvojici ještě stačil přiblížit finišující Timo. S kolegou od Audi problém neměl, ten ho spíš pustil, ale Paffett se rozhodl svoji pozici tvrdě bránit. „V poslední zatáčce jsem se celkem vylekal, bylo to tam velice těsné,“ připustil Gary. V cíli činil rozdíl mezi Paffettem a Scheiderem necelou délku vozu...
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.