Souboj roku – tři mušketýři

Ekström - Paffett
Ekström - Paffett, foto: Marek FELT eWRC.CZ
iM2 3. srpna 2008 22:22
Sdílej:

Létající části vozů, dvě varování, ale všichni diváci se bavili. I tak by se dal charakterizovat souboj trojice jezdců na německém Nürburgringu.

Poslední kola sedmého závodu DTM byla ovlivněna právě tímto soubojem. Do role bojovníků se pasovali Mattias Ekström, Timo Scheider a Gary Paffett. Během jejich „války“ odlétla z vozů spousta dílů a několikrát došlo k vyměně pozicí. To, co potěšilo všechny diváky na okruhu i u televizních obrazovek, už nepřišlo v hod všem aktérům. Od 24. kola začali oba dva kandidáti na titul jezdící za Audi pomýšlet na čtvrtou pozici jezdce Mercedesu. „Potom začalo silněji pršet a já jsem uděl pár chyb. Tím pádem se mi přiblížili tři jezdci Audi – Ekström, Scheider a Rockenfeller,“ přibližuje situaci Paffett. Rockenfeller byl ovšem o kolo zpět.
Kolise Ekström – Paffett Mattiasi Ekströmovi se podařilo dostat se těsně za Paffetta jedoucího s rok starým Mercedesem. Potom už následoval jejich souboj. Mattias se neustále „trefoval“ do zádě Paffettova vozu, což vedlo k poškození předku jeho A4. „Neuděl jsem nic nefér. Když začalo pršet, tak jsem zpomalil. Když jsem se ho pokusil předjet, tak si vybral defenzivní stopu. To vedlo k tomu, že jsem do něj narazil. Z mého pohledu na tom nebylo nic špatného a také v tom nebyl špatný úmysl,“ popisuje situaci Mattias. Gary to ovšem tak světle nevidí. „Byl jsem překvapen, že Mattias nedostal žádnou penalizaci. Potom jsem ucítil silnou ránu,“ říká Brit. Každopádně v tom okamžiku už byl Ekström před ním a ihned se vedle Garyho objevil Scheider, který ho také předjel. Ekström dostal od vedení za toto počínání napomenutí.
Kolise Scheider – Paffett Paffett ovšem nechtěl nechat svoji kůži lacino, a tak se rozhodl hned na konci rovinky zaútočit. Při tomto manévru ovšem Brit urazil Němcovi ve službách Audi část zádě vozu. „Bylo to hodně trapné od Paffetta. Někdo, kdo nemůže zasahovat do vedení v šampionátu se to snaží napravit,“ zlobil se po závodě Scheider. V následujících minutách se úřadující šampión Ekström snažil tomuto duu ujet. Pršet ovšem začalo opět silněji a Audi se rozhodlo zavolat Scheidera na výměnu pneumatik do mokra. Ve stejném kole se opakoval souboj Ekström versus Paffett, ovšem tentokrát útočil Gary. Vše proběhlo v pořádku a červený Mercedes se vrátil na čtvrtou pozici. „Chtěl jsem jim ujet, ale jak začalo pršet, tak se moje auto stalo nedotáčivým a já s tím nemohl nic dělat,“ řekl po závodě úřadující šampión.
V posledním kole se k této dvojici ještě stačil přiblížit finišující Timo. S kolegou od Audi problém neměl, ten ho spíš pustil, ale Paffett se rozhodl svoji pozici tvrdě bránit. „V poslední zatáčce jsem se celkem vylekal, bylo to tam velice těsné,“ připustil Gary. V cíli činil rozdíl mezi Paffettem a Scheiderem necelou délku vozu...
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.