Extrémní zátěž na vozy

Winkelhock, Markus
Winkelhock, Markus, foto: dtm.de
iM2 25. června 2008 11:18
Sdílej:

ROZHOVOR; Pilot Audi Markus Winkelhock se svěřil se svými poznatky z městské trati, která je na programu již teto víkend.

Norisring se nadá s žádnou jinou tratí v kalendáři DTM srovnat. Okruh Norisring obsahuje několik, pro městské okruhy typických, záludností. Jen si představte, jak jedete rychlostí 260 km/h městem. Jezdci během závodu trať dlouhou 2,300 km absolvojí hned 74krát. Okruh se nachází přímo v srdci města Norimberg. Co činí Norisring tak zvláštním? Je to jediný městský závod v kalendáři DTM a díky speciální atmosféře a velkému množství diváku, kteří se dojedou podívat na tento závod, je považován za německé Monaco. Jaké to je, jezdit na městské trati? Městské okruhy mi vždy vyhovovaly. Je to zábava, jezdit tak blízko bariérám. Negativem ovšem je, že to není typický závodní okruh, což znamená, že povrch je zde hodně hrbolatý. Nejhorším místem je úsek trati, kde dosahujeme rychlosti až 260 km/h. Jak se na tento typ trati nastavuje vůz? Auto musí hlavně i na nerovném povrchu, kde neustále poskakuje, dobře brzdit. Ovšem trakce je zde také velice důležitá a to na konci pomalých zatáček, když akcelerujeme. Současně i aerodynamika musí být perfektní, abychom mohli dosahovat vysokých rychlostí. Musíte během závodu měnit svůj jezdecký styl? Závod zde je hlavně zkouška pro naše vozy, které dostávají pořádně zabrat. Proto zde musíte na svůj vůz dávat nesmírný pozor, aby nedošlo k poškození. Do zatáčky Grundig-Kehre brzdíme například z rychlosti kolem 260 km/h na rychlost 50 km/h a to proběhne 70krát za závod. Je to nejhorší závod sezóny pro naše vozy. Pro nás piloty jsou typické červnové teploty také velkou zátěží, ale s tím já osobně problém nemám.
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?