Extrémní zátěž na vozy

Winkelhock, Markus
Winkelhock, Markus, foto: dtm.de
iM2 25. června 2008 11:18
Sdílej:

ROZHOVOR; Pilot Audi Markus Winkelhock se svěřil se svými poznatky z městské trati, která je na programu již teto víkend.

Norisring se nadá s žádnou jinou tratí v kalendáři DTM srovnat. Okruh Norisring obsahuje několik, pro městské okruhy typických, záludností. Jen si představte, jak jedete rychlostí 260 km/h městem. Jezdci během závodu trať dlouhou 2,300 km absolvojí hned 74krát. Okruh se nachází přímo v srdci města Norimberg. Co činí Norisring tak zvláštním? Je to jediný městský závod v kalendáři DTM a díky speciální atmosféře a velkému množství diváku, kteří se dojedou podívat na tento závod, je považován za německé Monaco. Jaké to je, jezdit na městské trati? Městské okruhy mi vždy vyhovovaly. Je to zábava, jezdit tak blízko bariérám. Negativem ovšem je, že to není typický závodní okruh, což znamená, že povrch je zde hodně hrbolatý. Nejhorším místem je úsek trati, kde dosahujeme rychlosti až 260 km/h. Jak se na tento typ trati nastavuje vůz? Auto musí hlavně i na nerovném povrchu, kde neustále poskakuje, dobře brzdit. Ovšem trakce je zde také velice důležitá a to na konci pomalých zatáček, když akcelerujeme. Současně i aerodynamika musí být perfektní, abychom mohli dosahovat vysokých rychlostí. Musíte během závodu měnit svůj jezdecký styl? Závod zde je hlavně zkouška pro naše vozy, které dostávají pořádně zabrat. Proto zde musíte na svůj vůz dávat nesmírný pozor, aby nedošlo k poškození. Do zatáčky Grundig-Kehre brzdíme například z rychlosti kolem 260 km/h na rychlost 50 km/h a to proběhne 70krát za závod. Je to nejhorší závod sezóny pro naše vozy. Pro nás piloty jsou typické červnové teploty také velkou zátěží, ale s tím já osobně problém nemám.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.