Před startem sezóny, 13. dubna na Hockenheimu, se uskutečňuje další test, tentokrát na německém Oscherslebenu. Týmy Audi a Mercedesu mají tedy poslední čas poladit svoje nejnovější zbraně před úvodním podnikem.
Pondělí: V pondělí bylo zde na Oscherslebenu pěkně a svítilo sluníčko. Jak sám řekl i Timo Scheider: „Počasí je zde o mnoho lepší ve srovnání s Mugellem.“ Nejrychlejší byl kralující šampión DTM Mattias Ekström, který se svoji novou generací Audi A4 DTM zajel pozdě odpoledne čas 1:22.297s na okruhu, který měří 3,696km. Dále následovali Scheider, di Resta a Green. Ekström měl ovšem incident, při kterém zničil svůj vůz. Musel tak předčasně ukončit svůj testovací program. Incident se stal u výjezdu z boxové uličky, kdy Ekström havaroval asi při 140 km/h. Jak se později ukázalo, vůz byl už neopravitelný a musel být odvezen do továrny v Ingolstadtu. Jezdec je v pořádku, jen si večer stěžoval na bolesti hlavy, hospitalizace ale není za současné situace nutná.
jezdec vůz čas 1. Mattias Ekström/SWE Audi A4 DTM 1:22.297 2. Timo Scheider/GER Audi A4 DTM 1:22.324 3. Paul Di Resta/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:22.330 4. Jamie Green/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:22.520 5. Alexandre Prémat/FRA Audi A4 DTM 1:22.653 6. Mike Rockenfeller/GER Audi A4 DTM 1:22.662 7. Ralf Schumacher/GER AMG Mercedes C-Klasse 1:23.998 8. Winkelhock/Tomczyk/Kristensen Audi A4 DTM 1:24.092 9. Mathias Lauda/AUT AMG Mercedes C-Klasse 1:24.193 10. Katherine Legge/GBR Audi A4 DTM 1:24.655 11. Susue Stoddart/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:24.655 12. Martin Tomczyk/GER Audi A4 DTM 1:25.988
Úterý: I druhý den testů určovala tempo značka Audi. Pomyslnou štafetu po Ekströmovi převzal Timo Scheider. V nové specifikaci zajel kolo s časem 1:21.644, což je o 8 desetin lepší ve srovnání s včerejškem. Jako jediný se dostal pod úroveň 1 minuty a 22 vteřin. Výborný výkon Audi podtrhl druhým místem Winkelhock, který ovšem pilotuje rok starý vůz. To by mohl být dobrý signál pro to, že by i letos mohly být loňské vozy konkurenceschopné. Až 10. času dosáhl Martin Tomczyk. I když nemůžeme přesně vědět, co měl Martin za úkol testovat, tak přece jenom si asi výsledek představoval lépe. Naopak Olivier Jarvis zajel výborné páté místo. V táboru Mecedesu opět mají “pouze“ třetí a čtvrté místo.
jezdec vůz čas 1. Timo Scheider Audi A4 DTM 1:21.644 2. Markus Winkelhock Audi A4 DTM 1:22.000 3. Bruno Spengler AMG Mercedes C-Klasse 1:22.162 4. Jamie Green AMG Mercedes C-Klasse 1:22.341 5. Oliver Jarvis Audi A4 DTM 1:22.422 6. Paul Di Resta AMG Mercedes C-Klasse 1:22.488 7. Tom Kristensen Audi A4 DTM 1:22.835 8. Bernd Schneider AMG Mercedes C-Klasse 1:22.887 9. Gary Paffett AMG Mercedes C-Klasse 1:22.931 10. Martin Tomczyk Audi A4 DTM 1:23.108 11. Christijan Albers Audi A4 DTM 1:23.303 12. Audi-Testträger Audi A4 DTM 1:23.310 13. Ralf Schumacher AMG Mercedes C-Klasse 1:23.796 14. Katherine Legge Audi A4 DTM 1:23.893 15. Susie Stoddart AMG Mercedes C-Klasse 1:24.141 16. Mathias Lauda AMG Mercedes C-Klasse 1:24.163 17. Maro Engel AMG Mercedes C-Klasse 1:24.409
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.