Před startem sezóny, 13. dubna na Hockenheimu, se uskutečňuje další test, tentokrát na německém Oscherslebenu. Týmy Audi a Mercedesu mají tedy poslední čas poladit svoje nejnovější zbraně před úvodním podnikem.
Pondělí: V pondělí bylo zde na Oscherslebenu pěkně a svítilo sluníčko. Jak sám řekl i Timo Scheider: „Počasí je zde o mnoho lepší ve srovnání s Mugellem.“ Nejrychlejší byl kralující šampión DTM Mattias Ekström, který se svoji novou generací Audi A4 DTM zajel pozdě odpoledne čas 1:22.297s na okruhu, který měří 3,696km. Dále následovali Scheider, di Resta a Green. Ekström měl ovšem incident, při kterém zničil svůj vůz. Musel tak předčasně ukončit svůj testovací program. Incident se stal u výjezdu z boxové uličky, kdy Ekström havaroval asi při 140 km/h. Jak se později ukázalo, vůz byl už neopravitelný a musel být odvezen do továrny v Ingolstadtu. Jezdec je v pořádku, jen si večer stěžoval na bolesti hlavy, hospitalizace ale není za současné situace nutná.
jezdec vůz čas 1. Mattias Ekström/SWE Audi A4 DTM 1:22.297 2. Timo Scheider/GER Audi A4 DTM 1:22.324 3. Paul Di Resta/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:22.330 4. Jamie Green/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:22.520 5. Alexandre Prémat/FRA Audi A4 DTM 1:22.653 6. Mike Rockenfeller/GER Audi A4 DTM 1:22.662 7. Ralf Schumacher/GER AMG Mercedes C-Klasse 1:23.998 8. Winkelhock/Tomczyk/Kristensen Audi A4 DTM 1:24.092 9. Mathias Lauda/AUT AMG Mercedes C-Klasse 1:24.193 10. Katherine Legge/GBR Audi A4 DTM 1:24.655 11. Susue Stoddart/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:24.655 12. Martin Tomczyk/GER Audi A4 DTM 1:25.988
Úterý: I druhý den testů určovala tempo značka Audi. Pomyslnou štafetu po Ekströmovi převzal Timo Scheider. V nové specifikaci zajel kolo s časem 1:21.644, což je o 8 desetin lepší ve srovnání s včerejškem. Jako jediný se dostal pod úroveň 1 minuty a 22 vteřin. Výborný výkon Audi podtrhl druhým místem Winkelhock, který ovšem pilotuje rok starý vůz. To by mohl být dobrý signál pro to, že by i letos mohly být loňské vozy konkurenceschopné. Až 10. času dosáhl Martin Tomczyk. I když nemůžeme přesně vědět, co měl Martin za úkol testovat, tak přece jenom si asi výsledek představoval lépe. Naopak Olivier Jarvis zajel výborné páté místo. V táboru Mecedesu opět mají “pouze“ třetí a čtvrté místo.
jezdec vůz čas 1. Timo Scheider Audi A4 DTM 1:21.644 2. Markus Winkelhock Audi A4 DTM 1:22.000 3. Bruno Spengler AMG Mercedes C-Klasse 1:22.162 4. Jamie Green AMG Mercedes C-Klasse 1:22.341 5. Oliver Jarvis Audi A4 DTM 1:22.422 6. Paul Di Resta AMG Mercedes C-Klasse 1:22.488 7. Tom Kristensen Audi A4 DTM 1:22.835 8. Bernd Schneider AMG Mercedes C-Klasse 1:22.887 9. Gary Paffett AMG Mercedes C-Klasse 1:22.931 10. Martin Tomczyk Audi A4 DTM 1:23.108 11. Christijan Albers Audi A4 DTM 1:23.303 12. Audi-Testträger Audi A4 DTM 1:23.310 13. Ralf Schumacher AMG Mercedes C-Klasse 1:23.796 14. Katherine Legge Audi A4 DTM 1:23.893 15. Susie Stoddart AMG Mercedes C-Klasse 1:24.141 16. Mathias Lauda AMG Mercedes C-Klasse 1:24.163 17. Maro Engel AMG Mercedes C-Klasse 1:24.409
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.