Před startem sezóny, 13. dubna na Hockenheimu, se uskutečňuje další test, tentokrát na německém Oscherslebenu. Týmy Audi a Mercedesu mají tedy poslední čas poladit svoje nejnovější zbraně před úvodním podnikem.
Pondělí: V pondělí bylo zde na Oscherslebenu pěkně a svítilo sluníčko. Jak sám řekl i Timo Scheider: „Počasí je zde o mnoho lepší ve srovnání s Mugellem.“ Nejrychlejší byl kralující šampión DTM Mattias Ekström, který se svoji novou generací Audi A4 DTM zajel pozdě odpoledne čas 1:22.297s na okruhu, který měří 3,696km. Dále následovali Scheider, di Resta a Green. Ekström měl ovšem incident, při kterém zničil svůj vůz. Musel tak předčasně ukončit svůj testovací program. Incident se stal u výjezdu z boxové uličky, kdy Ekström havaroval asi při 140 km/h. Jak se později ukázalo, vůz byl už neopravitelný a musel být odvezen do továrny v Ingolstadtu. Jezdec je v pořádku, jen si večer stěžoval na bolesti hlavy, hospitalizace ale není za současné situace nutná.
jezdec vůz čas 1. Mattias Ekström/SWE Audi A4 DTM 1:22.297 2. Timo Scheider/GER Audi A4 DTM 1:22.324 3. Paul Di Resta/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:22.330 4. Jamie Green/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:22.520 5. Alexandre Prémat/FRA Audi A4 DTM 1:22.653 6. Mike Rockenfeller/GER Audi A4 DTM 1:22.662 7. Ralf Schumacher/GER AMG Mercedes C-Klasse 1:23.998 8. Winkelhock/Tomczyk/Kristensen Audi A4 DTM 1:24.092 9. Mathias Lauda/AUT AMG Mercedes C-Klasse 1:24.193 10. Katherine Legge/GBR Audi A4 DTM 1:24.655 11. Susue Stoddart/GBR AMG Mercedes C-Klasse 1:24.655 12. Martin Tomczyk/GER Audi A4 DTM 1:25.988
Úterý: I druhý den testů určovala tempo značka Audi. Pomyslnou štafetu po Ekströmovi převzal Timo Scheider. V nové specifikaci zajel kolo s časem 1:21.644, což je o 8 desetin lepší ve srovnání s včerejškem. Jako jediný se dostal pod úroveň 1 minuty a 22 vteřin. Výborný výkon Audi podtrhl druhým místem Winkelhock, který ovšem pilotuje rok starý vůz. To by mohl být dobrý signál pro to, že by i letos mohly být loňské vozy konkurenceschopné. Až 10. času dosáhl Martin Tomczyk. I když nemůžeme přesně vědět, co měl Martin za úkol testovat, tak přece jenom si asi výsledek představoval lépe. Naopak Olivier Jarvis zajel výborné páté místo. V táboru Mecedesu opět mají “pouze“ třetí a čtvrté místo.
jezdec vůz čas 1. Timo Scheider Audi A4 DTM 1:21.644 2. Markus Winkelhock Audi A4 DTM 1:22.000 3. Bruno Spengler AMG Mercedes C-Klasse 1:22.162 4. Jamie Green AMG Mercedes C-Klasse 1:22.341 5. Oliver Jarvis Audi A4 DTM 1:22.422 6. Paul Di Resta AMG Mercedes C-Klasse 1:22.488 7. Tom Kristensen Audi A4 DTM 1:22.835 8. Bernd Schneider AMG Mercedes C-Klasse 1:22.887 9. Gary Paffett AMG Mercedes C-Klasse 1:22.931 10. Martin Tomczyk Audi A4 DTM 1:23.108 11. Christijan Albers Audi A4 DTM 1:23.303 12. Audi-Testträger Audi A4 DTM 1:23.310 13. Ralf Schumacher AMG Mercedes C-Klasse 1:23.796 14. Katherine Legge Audi A4 DTM 1:23.893 15. Susie Stoddart AMG Mercedes C-Klasse 1:24.141 16. Mathias Lauda AMG Mercedes C-Klasse 1:24.163 17. Maro Engel AMG Mercedes C-Klasse 1:24.409
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.