Dnes byly na německém Hockenheimringu na programu dva měřené tréninky. První vyhrál Martin Tomczyk a druhý Mike Rockenfeller.
Finálový víkend německého DTM se otevřel prvním tréninkem, který vyhrál Tomczyk, když trať dlouhou 4,574 km zvládl za 1:33,825. Druhý skončil la Rosa s odstupem 0,436. Třetí byl překvapivě Markus Winkelhock s dva roky starým Audi a čtvrtý pak druhý kandidát na titul Bruno Spengler.
Následovali Tom Kristensen (Audi), Bernd Schneider (Mercedes), Timo Scheider a bodovanou osmičku uzavíral Mike Rockenfeller (oba Audi). Vedoucí muž tabulky průběžného pořadí Ekström, jako již letos několikrát, v tréninku neoslnil a skončil třináctý se ztrátou 1.015 s. Häkkinen dokončil jedenáctý a di Resta byl sedmnáctý. Jamie Green, vítěz závodu z Barcelony dokončil na 15 místě.
Druhý trénink skončil znovu triumfem Audi. Vyhrál Mike Rockenfeller s rok starou Audi A4 DTM v čase 1:33.860, druhý byl Timo Scheider, když ztratil pouhých 0.049 s! Třetí byl Gary Paffet, kterému se v prvním tréninku vůbec nedařilo (14. místo), také s rok starým Mercedesem. Brit ztratil 0,125 s.
Na čtvrtém a pátém místě byli kandidáti na titul a týmoví kolegové od Audi v pořadí Martin Tomczyk, Mattias Ekström. Šestý byl Daniel la Rosa (Mercedes) a sedmý Alexandre Prémat (Audi). Osmičku uzavíral znovu překvapivě rychlý Markus Winkelhock s Audi. Nedařilo se Brunovi Spenglerovi, který skončil až jedenáctý a Green s dalším letošním Mercedesem byl pozici za ním.
Že se letošním Mercedesům na Hockenheimringu ve srovnání s Audi příliš nedaří, handicopvé závaží na tom nese jistě svůj díl viny, prokázal také až sedmnáctým časem Mika Häkkinen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?