Dnes byly na německém Hockenheimringu na programu dva měřené tréninky. První vyhrál Martin Tomczyk a druhý Mike Rockenfeller.
Finálový víkend německého DTM se otevřel prvním tréninkem, který vyhrál Tomczyk, když trať dlouhou 4,574 km zvládl za 1:33,825. Druhý skončil la Rosa s odstupem 0,436. Třetí byl překvapivě Markus Winkelhock s dva roky starým Audi a čtvrtý pak druhý kandidát na titul Bruno Spengler.
Následovali Tom Kristensen (Audi), Bernd Schneider (Mercedes), Timo Scheider a bodovanou osmičku uzavíral Mike Rockenfeller (oba Audi). Vedoucí muž tabulky průběžného pořadí Ekström, jako již letos několikrát, v tréninku neoslnil a skončil třináctý se ztrátou 1.015 s. Häkkinen dokončil jedenáctý a di Resta byl sedmnáctý. Jamie Green, vítěz závodu z Barcelony dokončil na 15 místě.
Druhý trénink skončil znovu triumfem Audi. Vyhrál Mike Rockenfeller s rok starou Audi A4 DTM v čase 1:33.860, druhý byl Timo Scheider, když ztratil pouhých 0.049 s! Třetí byl Gary Paffet, kterému se v prvním tréninku vůbec nedařilo (14. místo), také s rok starým Mercedesem. Brit ztratil 0,125 s.
Na čtvrtém a pátém místě byli kandidáti na titul a týmoví kolegové od Audi v pořadí Martin Tomczyk, Mattias Ekström. Šestý byl Daniel la Rosa (Mercedes) a sedmý Alexandre Prémat (Audi). Osmičku uzavíral znovu překvapivě rychlý Markus Winkelhock s Audi. Nedařilo se Brunovi Spenglerovi, který skončil až jedenáctý a Green s dalším letošním Mercedesem byl pozici za ním.
Že se letošním Mercedesům na Hockenheimringu ve srovnání s Audi příliš nedaří, handicopvé závaží na tom nese jistě svůj díl viny, prokázal také až sedmnáctým časem Mika Häkkinen.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?