Víte co skrývají vozy DTM pod karosérií? Z čeho jsou vyrobeny jednotlivé díly a jaký výkon mají jezdci k dispozici? Platí při konstrukci vozů tvrdá soutěž nebo snižují náklady monopolní dodavatelé? V tomto článku Vám přinášíme něco podrobností, které nejsou běžně příliš známy.
Motor: V DTM se používají motory V8 s rozevřením válců 90 stupňů. Maximální zdvihový objem je 4 litry a maximálně jsou povoleny 4 ventily na jeden válec. Systém sání musí mít dva vzduchové omezovače o průměru 28 milimetrů. Dva týdny před zahájením sezony jsou tři motory oficiálně všem účastníkům zaplombovány a musí vystačit pilotům na celou sezonu.Výkon motorů pro DTM se pohybuje kolem 470 koní.
Převodovka: V DTM jsou povoleni pouze dva dodavatelé převodovek, jednotek a diferenciálu, a to buď od Herstellern Hewland nebo X-trac Stammen.
Pneumatiky: Pneumatiky jsou dodávané od jednoho výrobce, a to britského Dunlop. Na pření nápravu se používají pneumatiky velikosti 265/660-R18 a na zadní velikosti 280/660-R18. Přesný název je Dunlop SP Sport Maxx.
Brzdy: Brzdy jsou vyrobeny z uhlíkových sloučenin a vyrábí je firma AP. Brzdové kotouče stejně tak i brzdové třmeny jsou unifikované a stejné pro všechny týmy. Na sezonu jezdec obdrží šest sad brzd na přední nápravu a také šest sad na zadní nápravu.
Palivo: V DTM týmy používají jen jednu směs paliva, a to od Aralu (Ultimate 100).
Elektronika: Všechny vozy jsou vybaveny stejnou řídící jednotkou od firmy Bosch. Přenos dat během jízdy je zakázán.
Váha vozů: Nejnižší možná hmotnost vozů je 1070 kilo pro vozy letošní specifikace, 1060 kilo pro vozy z roku 2006 a 1040 kilo pro vozy z roku 2005.
Bezpečnost: Jezdec je v tzv. kokpitu, který je tvořen rámem z uhlíkových vláken. Každý vůz je navíc podroben tzv. crashtestu na přední i zadní část. K tomu je už od roku 2002 povinné použití tzv. systému HANS (Head and Neck Support).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?