Technické předpisy DTM 2007

Kaffer, Pierre
Kaffer, Pierre, foto: Marek FELT eWRC.CZ
iM2 30. srpna 2007 22:39
Sdílej:

Víte co skrývají vozy DTM pod karosérií? Z čeho jsou vyrobeny jednotlivé díly a jaký výkon mají jezdci k dispozici? Platí při konstrukci vozů tvrdá soutěž nebo snižují náklady monopolní dodavatelé? V tomto článku Vám přinášíme něco podrobností, které nejsou běžně příliš známy.

Motor: V DTM se používají motory V8 s rozevřením válců  90 stupňů. Maximální zdvihový objem je 4 litry a maximálně jsou povoleny 4 ventily na jeden válec. Systém sání musí mít dva vzduchové omezovače o průměru 28 milimetrů. Dva týdny před zahájením sezony jsou tři motory oficiálně všem účastníkům zaplombovány a musí vystačit pilotům na celou sezonu.Výkon motorů pro DTM se pohybuje kolem 470 koní.

Převodovka: V DTM jsou povoleni pouze dva dodavatelé převodovek, jednotek a diferenciálu, a to buď od Herstellern Hewland nebo X-trac Stammen.

Pneumatiky: Pneumatiky jsou dodávané od jednoho výrobce, a to britského Dunlop. Na pření nápravu se používají pneumatiky velikosti 265/660-R18 a na zadní velikosti 280/660-R18. Přesný název je Dunlop SP Sport Maxx.

Brzdy: Brzdy jsou vyrobeny z uhlíkových sloučenin a vyrábí je firma AP. Brzdové kotouče stejně tak i brzdové třmeny jsou unifikované a stejné pro všechny týmy. Na sezonu jezdec obdrží šest sad brzd na přední nápravu a také šest sad na zadní nápravu.

Palivo: V DTM týmy používají jen jednu směs paliva, a to od Aralu (Ultimate 100).

Elektronika: Všechny vozy jsou vybaveny stejnou řídící jednotkou od firmy Bosch. Přenos dat během jízdy je zakázán.

Váha vozů: Nejnižší možná hmotnost vozů je 1070 kilo pro vozy letošní specifikace, 1060 kilo pro vozy z roku 2006 a 1040 kilo pro vozy z roku 2005.

Bezpečnost: Jezdec je v tzv. kokpitu, který je tvořen rámem z uhlíkových vláken. Každý vůz je navíc podroben tzv. crashtestu na přední i zadní část. K tomu je už od roku 2002 povinné použití tzv. systému HANS (Head and Neck Support).

Témata:
DTM
Stalo se