Po sedmi z deseti závodů vede Mattias Ekström , šampion DTM z roku 2004, průběžné hodnocení i letos. Po jeho vítězném začátku na Hockenheimu byl Švéd v posledních čtyřech závodech na podiu a sbírá body. V rozhoru se jezdec Audi ohlédl za dosavadní sezonou a hovořil o dalších třech závodech.
Mattiasi, jste s dosavadním průběhem sezony spokojen? Začátek sezony na Hockenheimu byl ideální. Měli jsme hodně dobré auto, a to pro mě rozhodlo závod. Další dva závody nebyly zrovna nejlepší. Na Oscherslebenu jsme měli hodně smůly a omylem jsem ulil start a musel jsem projet boxy. Potom na EuroSpeedway Lausitz jsme nebyli tak rychlí, jak jsme si přáli. A pak v dalších závodech (v Brands Hatch, na Norisringu, v Mugellu a naposled Zandvoortu) jsem byl na podiu.
Máte osmi bodový náskok před týmovým kolegou Martinem Tomczykem a dalších 12 před nejlepším jezdcem Mercedesu Bruno Spenglerem. Je to uklidňující fakt? 8 nebo 12 bodů náskoku není v DTM žádným uklidněním, nemohu zvolnit. V nadcházejících třech závodech se rozdá ještě 30 bodů a v DTM si nemůžete být ničím jistí. Proto se budu snažit.
Váš týmový kolega má také solidní šanci na titul. Jak se to mezi vámi rozhodne? Tady nebude žádné rozhodování. Máme dobré vyhlídky a jedeme Audi pro titul. Znám Martina (Tomczyka) a vím přesně co bude dělat, co si myslí. Když je přede mnou, přeji mu a obráceně.
Po závodě v Zandvoortu začala diskuze o průběhu závodu – jaký je váš názor? Můj start byl OK a mohl jsem se dostat do vedení. Po první zastávce jsem byl zdržován pomalejšími jezdci. Tak jsem hned po první zastávce jel na druhou. Pak jsem měl volnou dráhu, než jsem dojel Miku (Häkkinena). Na konci jsem předjel Bruna (Spenglera) – to byl můj dobrý manévr. Mohl jsem pak dojet Premata, Tomczyka a Scheidera. Na konci mě Scheider nechal klidně předjet, což bylo z mého pohledu dobré.
Cíl závodu nebyl jednoduchý… To by konkurence udělala také. Na začátku roku začínají všichni s nulou a jeli naplno.V průběhu roku se ukázalo jak se šampionát vyvíjel. DTM je konec konců týmovým sportem. Když mají obě značky šanci na titul, stojím za tím, aby se zbytečně neobíraly o body.
To by se také někteří mohli naštvat a stěžovat si. Co vy na to? Můj závod byl fair. Nerozumím těm jezdcům – v cestovních vozech vidíte dotyky vozů pořád. To se stává i vedoucímu a nesmí se to nadhodnocovat. Všichni bojujeme tvrdě o vítězství.
Při vyhlašování vítězů se hodně pískalo – byl jste tím dotčen? Naproti podiu seděli skoro jen fanoušci Mercedesu na jejich tribuně, tady je něco takového normální. Ti by jásali jen kdyby tam byl jezdec Mercedesu. Pamatuji si přesně rok 2004, jak jsme dojeli na prvních dvou místech já a Martin (Tomzcyk), to bylo také ticho, protože Albers byl třetí. To je úplně normální a je to O.K. To není samozřejmě ani ve fotbale jinak, v žádném sportu nejásají fandové protivníka.
Jedna otázka k závodu v Mugellu – mohl jste vyhrát? Přirozeně jsem chtěl vyhrát. Poté co jsem byl za Mikou (Häkkinenem) jsem viděl, že mimo ideální stopu jsou nečistoty, a tak se nedalo předjíždět. Potom jsem byl dál za ním, po jedné chybě jsem doufal, že ho budu moci předjet. Ale to se nestalo, proto jsem se musel spokojit s osmi body. Je za mnou ta doba, kdy bych na něj zbrkle zaútočil.
Audi poslední závody v Mugellu a na Zandvoortu dominovalo. Jaké faktory se na tom podílely? V Mugellu jsme byli poprvé lehčí než aktuální C-Klasse, což už znamená hodně. K tomu je na Zandvoortu a v Mugellu řada rychlých zatáček. To našemu vozu vyhovuje.
Jak se díváte na nadcházející závod na Nürburgringu? Vyhovuje tato trať Audi A4 DTM? Myslím, že na Nürburgringu to bude vyrovnané a na všech prvních pěti místech nebude stát Audi. Ale budeme přirozeně klást důraz na to, abychom i zde zajeli dobrý výsledek.
A osobně vidíte jako největšího favorita koho? Já myslím, že na Nürburgringu jsem dosahoval vždy dobrých výsledků. Trať je velmi kluzká a závody jsou pořád zajímavé. K tomu přicestuje hodně fanoušků ze Skandinávie. V Eifelu mohou jet pár kol na Nordschleife (stará trať). Atmosféra je zde pořád vynikající, a to je pro mě motivací.
Devátý závod bude znova v Barceloně, s jakými vzpomínkami tam jedete? V Barceloně byly bohužel poslední zatáčky přestavěny. Tím je trať pochopitelně pomalejší než vloni. To se mi moc nelibí. Některé pasáže našemu autu také velice svědčí. Minulý rok to v Barceloně nebylo špatné. A Martin (Tomczyk) si tam dojel pro první vítězství.
Teď je čtyřtýdenní pauza, jak strávíš tento čas? Pojedu na týden domů na Bodamské jezero a tam budu relaxovat. Potom strávím týden s Tinou ve Švédsku. Také budu pochopitelně sportovat, abych zůstal na poslední tři závody fit.
Je to těžké, po dlouhém napjatém období, se udržovat O.K.? Už v pondělí po závodě jsem „přepnul čudlík“. Když je po závodě, ztrácí se moje napětí velmi rychle. V týdnu před dalším závodem směřuji k dalšímu „závodnímu modu“ a koncentruji se na moje výkony.
Poslední otázka: Mohl byste si po aktuálním stavu sám na sebe vsadit, jako na šampiona? Mohl bych už něco na sebe vsadit, jsem přece v čele tabulky. Třicet bodů se sice ještě rozdá, ale momentálně to vypadá dobře.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.