LeMans, závod: Po vítězné kvalifikaci si v premiérovém závodě na okruhu v Bugatti Le Mans nenechal Bruno Spengler utéct ani vítězství v samotném závodě.
Frankofonní Kanaďan Bruno Spengler si letos dojel v předposledním závodě sezony již pro své třetí vítězství v sezoně 2006. Jeho úspěch je bohužel trochu zastíněn ziskem pátého titulu mistra DTM Bernda Schneidera, veteránovi, jehož účinkování sahá dost hluboko do historie DTM.
Spengler vedl v závodě od startu až do cíle, i když v jeho zrcátkách po celou dobu závodu sledoval svého týmového kolegy Fina Mika Häkkinena. Häkkinen měl slabší pouze první stint, dále už měl v závodě jen silné okamžiky. V cíli jej dělilo od první pozice pouhých 0,398 seundy.
Tom Kristensen přes velmi silný vstup do závodního víkendu, nedokázal v závodě využít ani mnoholeté vítězné zkušenosti z této legendární tratě. Jeho boj o titul se tak zakončil v předposledním závodě sezony, přesto, že se umístil na třetí pozici.
Bernd Schneider měl potíže hned v úvodu závodu, když v prvním kole kolidoval s Mattiasem Ekströmem, jenž následně ze závodu odstoupil. Ale i Schneider se musel dostat ze štěrkové zony, aby mohl pokračovat v závodě, což se mu povedlo, ale ztratil několik pozic.
Nakonec, svojí stíhací jízdou dokázal dosáhnout na pátou pozici v cíli, čímž se mohl radovat ze svého pátého titulu mistra DTM. Ztráta v cíli na čtvtého Tomczyka byla jen tři desetiny sekundy.
Jamie Green si dojel do cíle pro šestou pozici a to hlavně díky trestu, který musel vykonat v boxech. Alexander Margaritis obsadil sedmou pozici a osmou, tedy poslední bod si z Francie odváží Timo Scheider.
Na počástku závodu, tedy v prním kole se stala velká havárie, ve které byli zapleteni Frank Stippler a Mathias Lauda, kteří ze závodu také hned odstopili. Foto_ DTM Media
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?