Francouzský pilot s jedním vítězstvím ve Formuli 1 se rozhodl ze šampionátu odejít. Nechce ze situace dělat aféru, ale zákulisí DTM ho již definitivně omrzelo.
Alesi byl po svém vstupu do seriálu před necelými pěti roky favoritem s tovární podporou Mercedesu. Ale DTM je jiná než F1. Maximální redukce nákladů a dost možná zákulisní strategie určují jasná pravidla.
„Za pět let jsem testoval pouhé tři dny. Mercedes testuje hodně, ale s jinými jezdci. Já příležitost nedostávám a cítím se přirozeně odstrčený,“ prozradil Alesi magazínu Autosprint.
Míra trpělivosti sympatického jezdce byla pak překročena tím, že jako jediný ze čtyř bývalých jezdců F1 dostal pro letošní rok nikoliv nejnovější vůz, ale pouze auto rok staré.
Ještě trpčí je pak skutečnost, že si ho nemůže nastavit podle svých představ a musí závodit s tím, co dostane. „Přestože vím, jak ho udělat rychlejší, šéf vám řekne, že jste tu od toho, abyste řídil to co dostanete. Je pravda, že vozy mají všichni stejné, jen někomu vyhovují více.“
Alesi je Mercedesu vděčný za pět let strávených v DTM, přesto si uvědomuje svoji cenu a schopnosti. Chce bojovat o vítězství a pracovat na svém voze, aby z něj dostal maximum, ne jen řídit přidělené rok staré auto, dělat divákům show a propůjčovat DTM své jméno.
„Rozhodně budu příští rok závodit, je to můj život a stále jsem rychlý, ale už ne v DTM.“
Alesi byl spojován s projektem Direxiv na postu manažera, ale podpora plánu týmu F1 Mercedesem nebyla pravděpodobně až tak velká, jak se předpokládalo. Navíc nebude Jean Alesi u trojcípé hvězdy po svých otevřených slovech právě pochválen.
Ale díky jeho pohledu na DTM se nám podařilo trochu více nahlédnout pod pokličku a dost možná není na oko pohledná krmě vždy až tak příjemné chuti...
Foto: Auto News Network
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?