Francouzský pilot s jedním vítězstvím ve Formuli 1 se rozhodl ze šampionátu odejít. Nechce ze situace dělat aféru, ale zákulisí DTM ho již definitivně omrzelo.
Alesi byl po svém vstupu do seriálu před necelými pěti roky favoritem s tovární podporou Mercedesu. Ale DTM je jiná než F1. Maximální redukce nákladů a dost možná zákulisní strategie určují jasná pravidla.
„Za pět let jsem testoval pouhé tři dny. Mercedes testuje hodně, ale s jinými jezdci. Já příležitost nedostávám a cítím se přirozeně odstrčený,“ prozradil Alesi magazínu Autosprint.
Míra trpělivosti sympatického jezdce byla pak překročena tím, že jako jediný ze čtyř bývalých jezdců F1 dostal pro letošní rok nikoliv nejnovější vůz, ale pouze auto rok staré.
Ještě trpčí je pak skutečnost, že si ho nemůže nastavit podle svých představ a musí závodit s tím, co dostane. „Přestože vím, jak ho udělat rychlejší, šéf vám řekne, že jste tu od toho, abyste řídil to co dostanete. Je pravda, že vozy mají všichni stejné, jen někomu vyhovují více.“
Alesi je Mercedesu vděčný za pět let strávených v DTM, přesto si uvědomuje svoji cenu a schopnosti. Chce bojovat o vítězství a pracovat na svém voze, aby z něj dostal maximum, ne jen řídit přidělené rok staré auto, dělat divákům show a propůjčovat DTM své jméno.
„Rozhodně budu příští rok závodit, je to můj život a stále jsem rychlý, ale už ne v DTM.“
Alesi byl spojován s projektem Direxiv na postu manažera, ale podpora plánu týmu F1 Mercedesem nebyla pravděpodobně až tak velká, jak se předpokládalo. Navíc nebude Jean Alesi u trojcípé hvězdy po svých otevřených slovech právě pochválen.
Ale díky jeho pohledu na DTM se nám podařilo trochu více nahlédnout pod pokličku a dost možná není na oko pohledná krmě vždy až tak příjemné chuti...
Foto: Auto News Network
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.