Na německém okruhu Hockenheimring o tomto víkenu proběhne poslední závod sezony a zároveň 58. závod DTM na této trati.
Prvním podnikem v rámci DTM byl na této německé trati v roce 1984 závod "Jim Clark Memorial", který díky diskvalifikaci Haralda Grohse skončil bez oficiálního vítěze. Ale na druhou stranu to byla dobrá zpráva pro dnešního šéfa Opel Motorsport Volkera Strycka, který dojel s BMW 635 CSi do cíle za diskvalifikovaným Grohsem a mohl se tedy radovat z jakéhosi neoficiálního vítězství.
Jeden z mnohých jezdců, který zde zvítězil byl i Hans-Joachim Stuck s vozem Audi. Celkem 24 jezdců zde ale slavilo svá vítězství. Mezi nimi jsou taková esa, jako například prvně zmíněný Hans-Joachim Stuck, Christian Danner, Johnny Cecotto a Klaus Ludwig.
Bernd Schenider je ze všech vítězů zatím nejúspěšnější, protože zde oslavoval své vítězné vavříny už jedenáctkrát. Klaus Ludwig pětkrát, Alessandro Nannini a Johnny Cecotto zaznamenali tři vítězství.
Opel zde vyhrál prvníh závodu v DTM, což se povedlo v roce 1995 Klausi Ludwigovi s vozem Opel Calibra V6, jenž protnul cílovou čáru jako první. Doposud posledním vítězem pro značku Opel je na této trati Uwe Alzen, kterému se povedlo zvítězit v obou závodech v roce 2000 s vozem Opel Astra V8 Coupé.
Jedinou ženou, která zde dokázala vyhrát byla Ellen Lohrová, která 24. května 1992 triumfovala na Hockenheimringu s vozem Mercedes 190E 2.5-16 Evo2.
Značce Mercedes-Benz se zde jednou povedlo obsadit od první do šesté pozice. Vyhrál Bernd Schneider a za ním dojeli jeho týmoví kolegové. Napodobil to jen Opel v roce 2000, kdy vozy Opel Astra V8 obsadily první čtyři pozice v cíli.
V roce 1988 se tato trať zapsala do dějin DTM tím, že do závodu nastoupilo 44 vozů...
V DTM se v roce 1990, tehdy ještě v neoficiálním závodě, které se také jezdily, objevil i dnes sedminásobný mistr světa Formule 1 Michael Schumacher, tehdy hostoval v závodě s vozem Mercedes-Benz, který jej podporoval jako vycházející německou hvězdu.
Foto: Opel Performance
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.