Na německém okruhu Hockenheimring o tomto víkenu proběhne poslední závod sezony a zároveň 58. závod DTM na této trati.
Prvním podnikem v rámci DTM byl na této německé trati v roce 1984 závod "Jim Clark Memorial", který díky diskvalifikaci Haralda Grohse skončil bez oficiálního vítěze. Ale na druhou stranu to byla dobrá zpráva pro dnešního šéfa Opel Motorsport Volkera Strycka, který dojel s BMW 635 CSi do cíle za diskvalifikovaným Grohsem a mohl se tedy radovat z jakéhosi neoficiálního vítězství.
Jeden z mnohých jezdců, který zde zvítězil byl i Hans-Joachim Stuck s vozem Audi. Celkem 24 jezdců zde ale slavilo svá vítězství. Mezi nimi jsou taková esa, jako například prvně zmíněný Hans-Joachim Stuck, Christian Danner, Johnny Cecotto a Klaus Ludwig.
Bernd Schenider je ze všech vítězů zatím nejúspěšnější, protože zde oslavoval své vítězné vavříny už jedenáctkrát. Klaus Ludwig pětkrát, Alessandro Nannini a Johnny Cecotto zaznamenali tři vítězství.
Opel zde vyhrál prvníh závodu v DTM, což se povedlo v roce 1995 Klausi Ludwigovi s vozem Opel Calibra V6, jenž protnul cílovou čáru jako první. Doposud posledním vítězem pro značku Opel je na této trati Uwe Alzen, kterému se povedlo zvítězit v obou závodech v roce 2000 s vozem Opel Astra V8 Coupé.
Jedinou ženou, která zde dokázala vyhrát byla Ellen Lohrová, která 24. května 1992 triumfovala na Hockenheimringu s vozem Mercedes 190E 2.5-16 Evo2.
Značce Mercedes-Benz se zde jednou povedlo obsadit od první do šesté pozice. Vyhrál Bernd Schneider a za ním dojeli jeho týmoví kolegové. Napodobil to jen Opel v roce 2000, kdy vozy Opel Astra V8 obsadily první čtyři pozice v cíli.
V roce 1988 se tato trať zapsala do dějin DTM tím, že do závodu nastoupilo 44 vozů...
V DTM se v roce 1990, tehdy ještě v neoficiálním závodě, které se také jezdily, objevil i dnes sedminásobný mistr světa Formule 1 Michael Schumacher, tehdy hostoval v závodě s vozem Mercedes-Benz, který jej podporoval jako vycházející německou hvězdu.
Foto: Opel Performance
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?